عصر آذربایجان

گزارش خبر

اولين و آخرين عامل موفقيت تلاش است

فضاي مجازي، دانش آموزان را از هدف اصليشان دور کرده است //

1396/05/22

گروه فرهنگي: صابر دين پژوه، امير حسين قويدل و ارسلان يزدچي، نفرات برتر کنکور امسال که اهل تبريز هستند از عوامل موفقيتشان و اينکه کلاس هاي کمک آموزشي تاثير زيادي در موفقيتشان نداشتند مي گويند.

واژه کنکور براي تمامي خانواده ها و جوانان و حتي ملت ما سرشار از خاطرات تلخ و شيرين است. ماراتوني که در زمان هاي مختلف شاهد تغييرات زياد هم در ساختار و هم در نحوه اقبال دانش آموزان بوده است. اعلام نتايج کنکور هم از ديرباز حاشيه ها و جذابيت هاي فراواني داشته است. چه زماني که نتايج توسط روزنامه اعلام مي شد و همه مقابل روزنامه فروشي ها دنبال اسمشان مي گشتند و چه الان که همه چيز اينترنتي شده است.
ولي در تمامي اين زمان ها نفرات برتري که در کنکور قبول شده اند شاخصه هايي داشتند و دارند که آن ها را از بقيه رقبا متمايز ساخته است. در اين گزارش سعي کرديم برخي از جوانب زندگي و درسي نفرات برتر کنکور امسال که از تبريز هستند را بررسي کنيم. با ما همراه باشيد:
صابر دين پژوه، رتبه يک رشته رياضي و فيزيک کنکور سراسري در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تلاش، مهم ترين عامل براي موفقيت در کنکور است. اعتقادي به شرکت در کلاس کنکور ندارم و به کنکوري‎ها نيز توصيه نمي‎کنم.
وي با اشاره به نقش بالاي خانواده در موفقيت فرزندان افزود: پدر و مادر بنده خودشان افرادي علمي هستند و با فضاي کنکور آشنايي کامل دارند. همکاري آن ها تاثير بسيار زيادي در اين امر داشت.
دين پژوه با اشاره به فعاليت بيش از اندازه مردم مخصوصا نوجوانان و جوانان در فضاي مجازي گفت: بنده تا به امروز هيچگونه فعاليتي در فضاي مجازي نداشتم و حتي گوشي تلفنم نيز قديمي و از نوع جاوا مي باشد. اين نه تنها باعث پسرفت نشده بلکه باعث کسب موفقيت نيز شده است.
وي افزود: دانش آموزان مدارس ديگر نبايد نا اميد بشوند. درست است که مدرسه ما وضعيت مساعد تري در موفقيت دارد ولي هر کسي در هر مدرسه اي با تلاش مي تواند موفق شود. مطالعه براي کنکور را از سال دوم متوسطه شروع کردم. ولي مطالعه‎ي جدي‎تر را از دوران پيش دانشگاهي شروع کردم و در روزهاي مدرسه پنج الي شش ساعت مطالعه و در روزهاي تعطيل نيز حدود 11 ساعت مطالعه داشتم.
رتبه برتر کنکور تصريح کرد: براي تحصيل در دانشگاه، علاقه ام بيشتر به رشته کامپيوتر است. فرقي نمي کند در کجا درس بخواند. مهم اين است که بتوانم فرد موثري در جامعه باشم و به مملکتم خدمت کنم.
امير حسين قويدل، نفر دوم رشته تجربي و نفر سوم رشته زبان هاي خارجي کنکور سراسري نيز گفت: تنها چيزي که در رابطه با کسب اين موفقيت مي توانم بگويم لطف خدا بود ولاغير.
وي با اشاره به حمايت هاي ويژه خانواده خاطرنشان شد: خانواده نقش بسزايي در کسب رتبه برتر بنده داشتند. آن ها فضاي خانه را طوري مهيا کردند تا من بتوانم به راحتي درسم را بخوانم. قويدل نقش معلمان و مدرسه را نيز بسيار مهم تلقي کرد و افزود: امسال 3 نفر از نفرات برتر کنکور، از مدرسه ما انتخاب شدند. اين نقش بالاي معلمان مجرب و برتر و فضاي علمي مدرسه را نشان مي دهد. دانش آموزان نيز در اين مدرسه رقابت سالم و جدي با هم دارند.
وي رفتن به کلاس هاي متعدد کنکور را براي دانش آموزان توصيه نکرد و گفت: شرکت در کلاس هاي متعدد و مختلف، دانش آموز را از وظيفه اصلي خود يعني خواندن درس و تمرين باز مي دارد. بنده خودم فقط در قلم چي شرکت کرده بودم و نتيجه اش را هم گرفتم.
قويدل رشته پزشکي را اولويت اول خود عنوان کرد و خاطر نشان شد: علاقه زيادي به رشته پزشکي دارم. علاوه بر آن درآمد بالاي پزشکان نيز يکي از عوامل انتخاب رشته تجربي در دبيرستان بود. الان هم قصد دارم رشته پزشکي را در دانشگاه تهران انتخاب کنم.
وي در رابطه با کسب رتبه سوم در رشته زبان_هاي خارجي افزود: قبلا در آموزشگاه کانون زبان به کلاس مکالمه زبان مي رفتم و اين باعث موفقيتم در اين رشته شد.
ارسلان يزدچي، نفر چهارم رشته تجربي کنکور سراسري نيز در گفتگو با خبرنگار زيتون گفت: دبيرستان استعداد هاي درخشان شهيد مدني تبريز فضاي بسيار خوبي را براي درس خواندن ايجاد کرده بود و اين در کسب موفقيت بنده بسيار تاثير گذار بود.
وي 4 عامل را در کسب موفقيت در کنکور خود سهيم دانشت و گفت: مدرسه و اساتيد خوب، حمايت هاي مادي و معنوي خانواده  موسسات و آزمون هاي آزمايشي و نهايتا سعي و تلاش و پشتکار فردي عوامل مهم کسب رتبه براي بنده بودند.
يزدچي وضعيت تبريز در کسب رتبه هاي بالاي کنکور را بسيار خوب توصيف کرد و افزود: امروز دانش آموزان شهرستاني اين را دريافته اند که با تلاش و کوشش مي توانند رتبه هاي بالا را کسب کنند و تبريزي ها هم اين را به خوبي نشان دادند. مدارس و آموزشگاه هاي تبريز داراي سطح خوب علمي هستند و هر کسي با پشتکار جدي مي تواند حائز رتبه برتر شود.
وي با بيان اين که گوشي هوشمند ضربه‎اي به مطالعات او وارد نکرده است، گفت: گوشي هوشمند و اينترنت اگر به موقع و به درستي استفاده شوند، هيچ آسيبي به مطالعات درسي نمي‎زنند و مديريت درست و کنترل زمان است که مي‎تواند برنامه‎ي جامعي را ترتيب دهد.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از زيتون، نفر چهارم کنکور سراسري از انتخاب رشته پزشکي دانشگاه تهران به عنوان اولويت اولش خبر داد و افزود: با توجه به اين که پدرم نيز پزشک است و اطلاعات کاملي در اين حوزه دارد و مشاوره هاي تخصصي انجام مي دهد رشته پزشکي دانشگاه تهران را انتخاب خواهم کرد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

اولين و آخرين عامل موفقيت تلاش است

فضاي مجازي، دانش آموزان را از هدف اصليشان دور کرده است //
خروج

گروه فرهنگي: صابر دين پژوه، امير حسين قويدل و ارسلان يزدچي، نفرات برتر کنکور امسال که اهل تبريز هستند از عوامل موفقيتشان و اينکه کلاس هاي کمک آموزشي تاثير زيادي در موفقيتشان نداشتند مي گويند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها