عصر آذربایجان

گزارش خبر

عزم بنیاد مسکن استان زنجان برای احیای بافت گردشگری روستاها

عزم بنیاد مسکن استان زنجان برای احیای بافت گردشگری روستاها

1401/07/25

عصر آذربایجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از عزم بنیاد مسکن استان زنجان برای احیای بافت گردشگری روستاها خبر داد و گفت: طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در پنج روستا با اعتبار 24میلیارد ریال در سال جاری تهیه شده است.

عصر آذربايجان- مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان زنجان از عزم بنياد مسکن استان زنجان براي احياي بافت گردشگري روستاها خبر داد و گفت: طرح بافت با ارزش و هدف گردشگري روستايي در پنج روستا با اعتبار 24ميليارد ريال در سال جاري تهيه شده است.

 رضا خواجه‌اي مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان با اشاره به اينکه بنياد مسکن به عنوان متولي توسعه کالبدي روستاهاي کشور با هدف حفاظت و احياي بافت کالبدي با ايده و راهکارهاي نوين و صيانت از اصالت فرهنگي، تاريخي و فضايي روستاها، شناسايي، مطالعه، طراحي و اجراي طرح بهسازي بافت با ارزش را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: طرح بافت با ارزش و هدف گردشگري روستايي در پنج روستا با اعتبار 24 ميليارد ريال در سال جاري تهيه شده است.

وي ادامه داد: تهيه طرح و بهسازي روستاهاي هدف گردشگري به تعداد 10روستا که چهار روستاي درسجين، گالبر، خوئين ، وير تهيه طرح شده و سه روستاي شيت ، علم کندي ، حاج سيران در سال 1401 در دست تهيه است و روستاهاي وليدر، چپدره، و ماري مصوب دفتر مرکزي است، انجام شده است.

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان زنجان از تهيه طرح روستاهاي داراي بافت‌هاي با ارزش به تعداد هفت روستا در سطح استان خبر داد و گفت : سه روستاي درسجين و قلعه و قوزلو مصوب شده و يک روستاي خورجهان ماهنشان و روستاي لار زنجان در سال جاري در دست تهيه طرح است  و روستاهاي انجلين، جزيمق مصوب دفتر مرکزي بنياد مسکن بوده و در صورت تأمين اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

خواجه‌اي ادامه داد: بافت با ارزش روستاي درسجين شهرستان ابهر به بهره‌برداري رسيده و عمليات اجرايي احياي بافت با ارزش روستاي قلعه شهرستان زنجان با پيشرفت فيزيکي 75 درصد در حال تکميل است.

وي با تأکيد بر اينکه حفظ هويت فرهنگي و تاريخي روستا، رونق گردشگري و ايجاد درآمد پايدار در روستاها در احيا و بهسازي بافت با ارزش روستايي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، ابراز کرد: خوشبختانه در روستاهايي که تحت‌ عنوان بهسازي و احياي بافت با ارزش مطرح شده ما شاهد هستيم که معماري بومي احيا شده و ساخت و سازها در آن چهارچوب‌ها انجام مي‌گيرد.

خواجه‌اي يادآور شد: با توجه به اينکه استان زنجان ظرفيت‌هاي بي بديل و کم نظيري در توسعه گردشگري روستايي دارد، تلاش مي‌شود که با انتخاب روستاي گردشگر پذير ظرفيت‌ها و زيرساخت‌‌هاي لازم فراهم شود تا در کشور نيز به‌عنوان الگويي مطلوب معرفي گردد.

خواجه‌اي با تأکيد بر اينکه بنياد مسکن در توسعه اين امر و رعايت معماري ويژه و حفظ بافت سنتي روستاهاي هدف گردشگري نقش مهمي بر عهده دارد، تصريح کرد: وجود جاذبه و بافت سنتي و اصيل ايراني و اسلامي با حفظ هويت آن در روستاها، هر گردشگر داخلي و خارجي را به خود جذب مي‌کند که سرمايه‌گذاري در اين بخش آثار و نتايج مثبتي در بخش‌هاي مختلف به همراه دارد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها