عصر آذربایجان

گزارش خبر

نخستين ميزباني زنجان در مسابقات کشتي قهرماني کشور

نخستين ميزباني زنجان در مسابقات کشتي قهرماني کشور

1396/08/07

'دبير هيئت کشتي استان با تشريح وضعيت اين ورزش در زنجان گفت: براي پيشرفت کشتي نيازمند حضور در ليگ برتر هستيم.

محمد عادل‌پور که از سال 46 وارد کشتي شده 50 سال سابقه حضور در اين رشته را دارد  وي قهرماني مسابقات آموزشگاه‌هاي ايران  قهرماني مسابقات دانشجويان ايران، چهارمي مسابقات دانشجويان جهان، سومي مسابقات جوانان جهان، و چهارمي بزرگسالان را در کارنامه دارد. وي سالها به عنوان داور بين‌المللي کشتي ايران در ميادين مختلف قضاوت کرده و حال در دوران بازنشستگي براي خدمت به کشتي زنجان در سمت دبيري هيئت استان فعاليت مي‌کند، در زير گفت‌وگويي را با اين پيشکسوت کشتي مي‌خوانيد:
محمد عادل‌پور با اشاره به وضعيت کشتي استان اظهار کرد: هيئت کشتي استان زنجان با مديريت جديد از حدود 21 ماه پيش سرکار آمده است، در اين هيئت احمدرضا حاظي به عنوان رئيس هيئت، ذبيح‌الله تاراسي به عنون نايب رئيس، بنده به عنوان دبير هيئت، مجيدي به عنوان مسئول کميته مربيان، چرمي به عنوان مسئول کميته داوران، کلانتري به عنوان مسئول روابط عمومي، چهران و قلمچي به عنوان پيشکسوتان کشتي کنار هم فعاليت مي‌کنيم البته آقايان فيروزفر، عباسيون، مرادلو و يوسف‌نيا نيز عضو هيئت رئيسه هستند، در کل کساني که ما فکر مي‌کرديم مي‌توانند به کشتي استان کمک کنند را براي حضور در هيئت دعوت کرديم تا به موفقيت‌هاي خوبي برسيم که بنده آينده را روشن مي‌بينم. وي افزود: بنده 50 سال و دو ماه است که در کشتي استان زنجان حضور دارم، شهريور ماه سال 46 وارد کشتي شدم، کشتي زنجان هميشه تک ستاره داشته، دارد و خواهد داشت. شرايط استان زنجان طوري است که ما اسپانسري به آن صورت نداريم يعني کارخانجات به کمک ورزش نمي‌آيند و تا آنجايي که بنده اطلاع دارم يکي از بزرگترين کارحانجات ما مالياتش را به تهران مي‌دهد  که اين شرايط مي‌طلبد تا مسئولان ارشد استان اگر مي‌خواهند ورزش استان در ابعاد فرهنگي، همگاني، قهرماني و حرفه‌اي پيشرفت کند بايد دو هم جمع شوند و فکري به حال ورزش کنند. دبير هيئت کشتي استان زنجان با بيان اينکه ورزش بدون پول يعني هيچ! عنوان کرد:  ورزش در کشور ما تا به امروز مصرفي بوده و درآمد آنچناني که کشورهاي پيشرفته به وجود آوردند شکل نگرفته است و بيشتر متکي به بودجه‌هاي دولتي هستند. 
وي بيان کرد: سال گذشته کل پولي که از اداره کل ورزش و جوانان به ما دادند، هفت ميليون تومان بود در صورتي که يک اعزام ما به آبادان 6 ميليون هزينه داشت، ضمن اينکه تمامي اعزام‌ها را انجام و اردوهاي مختلف را برگزار و يا در آنها حضور داشتيم به نظرم تا زماني که به ورزش بودجه به خصوصي اختصاص نيابد و اسپانسرهايي در شهرها و استانها وجود نداشته باشند، نبايد انتظار معجزه از ورزش کشتي را داشت و اين محدود به اين هيئت نيست و گذشته و آينده را نيز شامل مي‌شود در يک کلام اين مشکلات مالي بيشتر هيئت‌هاي ورزشي را درگير خود کرده است. عادل‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده در هيئت کشتي در 21 ماه گذشته خاطرنشان کرد: تنها چيزي که ما در اين مدت انجام داديم، انسجام بخشي در مديريت کشتي استان و جمع کردن بزرگان کشتي دور يک ميز بود و از طرف ديگر تيم‌ها را آبرومندانه به تمامي مسابقات اعزام کرديم. اين هيئت در حد توان خود تلاش کرده و تا سال گذشته ورزشکاراني که مدال کسب کرده بودند نيز پاداش خود را دريافت کردند و حق الزحمه مربيان که به مسابقات مختلف اعزم شده بودند نيز پرداخت شد و تا به امروز بدهي از اين بابت نداريم. وي تصريح کرد: اگر ما قصد داريم تيم استان را در سطح کشور مطرح کنيم بايد در ليگ شرکت کنيم که اين موضوع اسپانسر بالاي 250 ميليون را مي‌طلبد. ما در اين مدت با هزينه 60 ميليون توماني سالن تختي را مجهز به سکو کرديم، اين سالن با همکاري مديرکل ورزش و جوانان استان، رئيس هيئت کشتي استان و شهردار سابق زنجان مجهز شده است.
دبير هيئت کشتي استان زنجان با اشاره به ميزباني زنجان در مسابقات قهرماني کشور اظهار کرد: بله ما قصد ميزباني مسابقات قهرماني کشور نوجوانان را داريم، ، ميزباني زنجان در مسابقات قهرماني کشور نوجوانان تاحدودي قطعي شده اما شرط و شروطي داريم که فدارسيون بايد به آنها عمل کرده و تشک و رويه جديد در اختيار ما قرار دهد. اگر تشک و رويه‌هاي جديد که هزينه 28 ميليوني را در پي دارد در اختيار هيئت قرار گيرد ما در نيمه دوم سال 96 مسابقات قهرماني کشوري را در آزاد و فرنگي در زنجان برگزار خواهيم کرد چرا که از نظر مسائل ديگر همچون خوابگاه مشکلي نداريم. وي ابراز کرد: همين برگزاري يک مسابقه در حد نوجوانان 50 ميليون هزينه دارد که با وجود مشکلات مالي ما به دنبال برگزاري آن هستيم به نظرم يکي از وظايف هيئت‌ها اين است که چراغ کشتي را روشن نگه دارند و اين ورزش را اشاعه دهند ما در اين مسابقات اميدهاي زيادي نيز براي موفقيت کشتي‌گيران‌مان داريم. عادل‌پور در مورد تخريب سالن 17 شهريور گفت: در سال 94 هيئت کشتي وقت سالن 17 شهريور را به دلايلي به شهرداري دادند و شهرداري نيز اين سالن را تخريب کرد، در توضيح بيشتر بايد گفت که توافق‌نامه‌اي بين شهرداري و تربيت بدني نوشته شده بود تا 99 سال اين سالن در اختيار تربيت بدني و هيئت کشتي قرار گيرد، اطلاع آنچناني از اينکه چرا اين سالن به شهرداري تحويل داده شد، ندارم اما قبل از اينکه هيئت جديد کار را تحويل بگيرد تمامي نامه‌نگاري‌ها انجام شده بود و حتي از طريق دادگاه حکم تخليه نيز صادر شده بود يعني هيئت جديد دخيل در قضيه تخريب سالن 17 شهريور نبود و شهرداري نيز بنا به دلايلي که خودش داشت اين سالن را تخريب کرد تا بتواند ز آن کسب درآمد کند. 
عادل‌پور با اعلام اينکه جايگزيني براي سالن 17 شهريور پيدا کرده‌ايم؛ افزود: با تلاشي که هيئت جديد و اداره کل ورزش و جوانان کردند ما توانستيم يکي از سالنهاي شرکت غله را بگيريم و چند روزي است که اعضاي هيئت اين سالن را تحويل گرفته و دنبال راه‌اندازي آن هستند و اداره کل ورزش و جوانان و شهرداري زنجان قولهايي را در زمينه تجهيز سالن شرکت غله به ما داده‌اند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از موج رسا، عادل‌پور در مورد دانش مربيان زنجاني نيز گفت: ما دوره‌هاي مختلفي را براي مربيان‌مان برگزار مي‌کنيم، در گذشته دوره دانش_افزايي مربيان را با حضور دو مدرس فدراسيون کشتي برگزار کرديم، اين مربيان از جمله مربيان تيم‌هاي ملي زير 23 سال و تيم‌هاي پايه بودند و در ادامه نيز اين کار را انجام خواهيم داد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

نخستين ميزباني زنجان در مسابقات کشتي قهرماني کشور

نخستين ميزباني زنجان در مسابقات کشتي قهرماني کشور
خروج

'دبير هيئت کشتي استان با تشريح وضعيت اين ورزش در زنجان گفت: براي پيشرفت کشتي نيازمند حضور در ليگ برتر هستيم.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها