عصر آذربایجان

گزارش خبر

فوتبال از بي توجهي به پايه ضرر کرد

فوتبال از بي توجهي به پايه ضرر کرد

1402/11/08

گروه ورزشي: بازيکن سابق تيم ملي فوتبال کشورمان ضمن تاکيد بر قدرت تيم ملي نسبت به تيم ملي سوريه در جام ملت‌هاي آسيا بر لزوم توجه به تيم هاي پايه و آينده نگري در فوتبال تاکيد کرد. تيم ملي فوتبال ايران با 3 پيروزي پياپي برابر فلسطين، هنگ کنگ و امارات و کسب 9 امتياز به عنوان تيم صدرنشين راهي مرحله يک هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا شد و در اين مرحله بايد به مصاف تيم ملي فوتبال سوريه برود.

گروه ورزشي: بازيکن سابق تيم ملي فوتبال کشورمان ضمن تاکيد بر قدرت تيم ملي نسبت به تيم ملي سوريه در جام ملت‌هاي آسيا بر لزوم توجه به تيم هاي پايه و آينده نگري در فوتبال تاکيد کرد. تيم ملي فوتبال ايران با 3 پيروزي پياپي برابر فلسطين، هنگ کنگ و امارات و کسب 9 امتياز به عنوان تيم صدرنشين راهي مرحله يک هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا شد و در اين مرحله بايد به مصاف تيم ملي فوتبال سوريه برود.
»مهدي اميرآبادي« بازيکن سابق تيم ملي فوتبال ايران و باشگاه استقلال به تشريح شرايط تيم ملي در اين مسابقات پرداخت. او در خصوص 3 ديدار ابتدايي تيم ملي گفت: بازي اول در هر تورنمنتي سخت است و در صورتي که با پيروزي همراه باشد کمک زيادي به هر تيمي مي‌کند.
امير آبادي ادامه داد: تيم ملي هم در ديدار نخست خود برابر فلسطين بازي خيلي خوبي انجام داد و موفق شد بازي را ببرد. اين برد پرگل موجب شد توقعات از تيم بالا برود و اين انتظار را به وحود آورد که مي‌توانيم پس از مدت‌ها قهرمان آسيا شويم.
وي ادامه داد: اما در ديدار دوم بازيکنان نتوانستند بازي اصلي خود را به نمايش بگذارند و تک تک بازيکنان از دروازه بان تا مهاجم عملکرد خوبي نداشتند و موجب نااميدي شدند اما در بازي سوم با وجود کري خواندن اماراتي‌ها موفق شديم ? بار دروازه اين تيم را باز کنيم که 3 گل را VAR رد کرد.
بازيکن سابق تيم ملي فوتبال ايران در خصوص عملکرد دفاعي تيم ملي در اين مسابقات گفت: در دفاع تيمي و ساختار دفاعي هنوز به نقطه مطلوب نرسيديم و جاي کار داريم. تيم ما نبايد برابر تيمي مثل امارات گل بخورد و بازي را براي خودش سخت کند. حتي در ديدار با هنگ کنگ هم اگر اين تيم مهاجمان بهتري داشت دروازه تيم ملي باز مي‌شد.
بازيکن سابق تيم ملي در خصوص کادر فني تيم ملي گفت: امير قلعه نويي مربي پرافتخاري است و بايد مورد حمايت قرار بگيرد. اگر »کارلوس کي‌روش« بود همه چيز براي او فراهم مي‌شد.
اما الان وقتي تيم ملي يک برد خفيف کسب مي‌کند همه شروع به انتقاد مي‌کنند. بايد به مربي ايراني فرصت چند ساله بدهيم. متأسفانه در اين چند سال اخير بجر »برانکو ايوانکوويچ« و »بلازوويچ« مربيان خارجي که به فوتبال ايران آمدند نتوانستند کار خاصي براي فوتبال انجام دهند. متأسفانه فوتبال ما غريبه پرست است و به غيرايراني ها اهميت بيشتري مي‌دهد.
يکي از انتقاداتي که به تيم ملي وارد مي‌شود مساله ميانگين سني بالاي بازيکنان و خالي بودن جاي بازيکنان جوان‌تر در تيم است. اميرآبادي در اين خصوص گفت: جوانگرايي در اين مسابقات کار درستي نيست اما بايد تلاش کنيم مربيان و مديران سطح بالا را براي فوتبال پايه انتخاب کنيم. تيم‌هايي مثل ژاپن و کره براي چنين مسأله‌اي آينده نگري مي‌کنند و از سال‌ها به چنين روزهايي فکر مي‌کنند. اما مديران ما آينده‌نگر نيستند و همه دنبال نتيجه هستند.
وي در ادامه ضمن اشاره به تيم فوتبال نوجوانان ايران که هدايت آن را «حسين عبدي» برعهده دارد و در جام جهاني نوجوانان هم عملکرد قابل قبولي از خود به نمايش گذاشت گفت: اگر ما در فوتبال برنامه ريزي داشته باشيم بايد از تيم نوجوانان حمايت کنيم تا ذخيره مطمئني براي تيم ملي بزرگسالان باشند. اما فوتبال پايه را رها کرديم و فقط به تيم بزرگسالان اهميت مي‌دهيم. اگر ميانگين سني تيم ايران بالا رفته است به دليل بها ندادن به تيم‌هاي پايه است. بازيکنان انگشت شماري از تيم‌هاي پايه مي‌توانند به تيم‌هاي بزرگسال برسند و حتي به دليل نبود حمايت و امکانات، خيلي از اين بازيکنان فوتبال را رها مي‌کنند و مشغول کار ديگري مي‌شوند.اين کارشناس فوتبال در خصوص تغييرات زيادي که در ترکيب تيم ملي در چند بازي اخير رخ داد افزود: اين تغييرات به تيم کمک مي‌کند که انرژي بازيکنان تقسيم شود و نفرات تيم خسته نشوند. هرچند برخي از اين تغييرات هم به دليل مصدوميت بازيکنان بود.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،بازيکن سابق تيم استقلال در پايان در خصوص ديدار تيم ملي ايران برابر سوريه در مرحله يک هشتم نهايي گفت: بازي با سوريه قطعاً بازي خيلي سختي خواهد بود اما ما »ايران« هستيم و تيم‌هاي ديگر روي ما حساب مي‌کنند. همانطور که امير قلعه نويي گفته است بايد بازي به بازي پيش برويم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها