عصر آذربایجان

گزارش خبر

افتتاح و کلنگ زنی 245 پروژه در بخش کشاورزی آذربایجان غربی با صرف اعتبار بالغ بر 218 میلیارد ریال

افتتاح و کلنگ زنی 245 پروژه در بخش کشاورزی آذربایجان غربی با صرف اعتبار بالغ بر 218 میلیارد ریال

1397/03/21

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 245 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی با صرف اعتبار بالغ بر 218 میلیارد ریال همزمان هفته جهاد کشاورزی مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار می گیرد.

به گزارش عصرآذربايجان، اسمعيل کريم زاده در نشست خبري با اصحاب رسانه که به مناسبت گراميداشت هفته جهاد کشاورزي برگزار شد از  افتتاح و کلنگ زني 245 پروژه در بخش کشاورزي استان با صرف بالغ بر 218 ميليارد ريال خبر داد و اظهارکرد: با بهره برداري از پروژه هاي مذکور براي 422 نفر به صورت مستقيم و 728 نفر به صورت غير مستقيم اشتغال ايجاد شده و 548 خانوار روستايي نيز از مزاياي اجراي اين طرح ها بهره مند مي شوند.

*اجراي پروژه هاي آب و خاک در استان عمده پروژه هاي مورد افتتاح در هفته جهاد کشاورزي

کريم زاده با اعلام اينکه عمده پروژه هاي مورد بهره برداري در حوزه مديريت آب وخاک بوده، ادامه داد: تعداد 234 پروژه نيز از مجموع 242 پروژه اماده بهره برداري، در بخش مديريت اب وخاک با اعتباربيش از 130ميليارد ريال شامل 231 طرح سيستم هاي نوين ابياري تحت فشار با مساحت بيش از 1480هکتار، يک طرح انتقال اب با لوله به مسافت 2.8 کيلومتر و 2 طرح استخر ذخيره اب کشاورزي با حجم 2425 متر مکعب با اشتغال 380 نفر مستقيم و 627 نفر غير مستقيم بهره برداري مي شود.

رئيس ستاد بزرگداشت هفته جهاد کشاورزي خاطر نشان کرد: طرح هاي معاونت بهبود دامي نيز با اعتبار بالغ بر 14ميليارد ريال و اشتغال 14نفر مستقيم و 39نفر غير مستقيم شامل يک طرح بره پرواري و دو طرح گوساله پرواري در اين ايام آماده بهره برداري است .

وي ادامه داد: در زير بخش مديريت صنايع تبديلي و غذايي نيز يک طرح سردخانه اي با ظرفيت2400 تن و با صرف اعتباري بالغ بر 52 ميليارد ريال و اشتغال زايي 10 نفر مستقيم و 30 نفر غير مستقيم در اين ايام مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

کريم زاده با اعلام اينکه در بخش معاونت بهبود توليدات گياهي نيز با صرف اعتباري بالغ بر6ميليارد ريال و اشتغال 6نفر مستقيم و 10نفر غير مستقيم ، يک طرح گلخانه اي آماده بهره برداري شده، اضافه کرد: تعداد 3 پروژه پرورش ماهي سردابي نيز باصرف اعتباري بالغ بر 13.5 ميليارد ريال و اشتغالزايي مستقيم 12 نفر و غير مستقيم 22 نفر در هفته جهاد کشاورزي به بهره برداري مي رسد.

وي يادآور شد: 3 پروژه از مجموع 245 پروژه شامل طرح پوشش بتني کانال و دو طرح مرمت و بازسازي قنات با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد ريال و تثبيت اشتغال براي بيش از290 نفر مستقيم و 870 نفر غير مستقيم در شهرستان شاهين دژ آماده کلنگ زني شده است.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي تصريح کرد: از مجموع 118 ميليون تن توليد محصولات کشاورزي در کشور، بيش از 6.5 ميليون تن انواع محصولات کشاورزي دراستان توليد مي شود و در اکثر محصولات توليدي استان رتبه هاي برتررا از نظر افزايش راندمان توليد در واحد سطح و ميزان توليد به خود اختصاص داده است.

وي با اشاره به افزايش 2.5 برابري صادرات سيب درختي از کشور در مقايسه با سال گذشته، ادامه داد: يک سوم سيب توليدي کشور در آذربايجان غربي توليد مي شود به طوري که در سال جاري حدود 700 هزار تن سيب درختي از کشور به کشورهاي خارجي صادر شده و حدود 200هزار تن از اين ميزان محصول از مبادي و گمرکات استان به کشورهاي همسايه صادر شده است.

* تا پايان نيمه اول امسال مجموع اراضي کشاورزي مجهز استان به سيستم آبياري نوين به 120 هزار هکتار مي رسد

کريم زاده با اعلام اينکه از380 هزار هکتار اراضي استان 57 هزار هکتار مجهز به سيستم آبياري نوين بوده که عمدتا مربوط به حوزه آبريز درياچه اروميه است، ابراز کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزي 1480 هکتار از اراضي کشاورزي استان که به آبياري تحت فشار مجهز شده اند به بهره برداري مي رسد.

وي ادامه داد: اجراي طرح آبياري تحت فشار در 61 هزار و 570 هکتار اراضي کشاورزي استان نيز در دست اجرا بوده که اين طرح بايد تا نيمه اول امسال به بهره برداري برسد و با بهره برداري اين طرح ها تا پايان نيمه اول امسال مجموع اراضي کشاورزي مجهز استان به سيستم آبياري نوين به 120 هزار هکتار مي رسد.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي با بيان اينکه آذربايجان غربي تحت تاثير 60 درصد بلاياي طبيعي قرار دارد، يادآور شد: در سرمازدگي اوايل سالجاري 914 ميليارد تومان خسارت به محصولات کشاورزي استان وارد شد که نسبت به سال گذشته که 675 ميلياردتومان بود از افزايش برخوردار است.

وي با بيان اينکه طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته تلاش بر اين است شاهد صرفه جويي 40 درصدي آب مصرفي در بخش کشاورزي استان باشيم، تصريح کرد: اين موضوع طبق برنامه 5 ساله با کاهش 8 درصدي در هرسال محقق خواهد شد.

*تدوين و برنامه ريزي15 عنوان برنامه به منظور بزرگداشت هفته جهاد کشاورزي در استان

در ادامه محمد ديبايي دبير اجرايي ستاد بزرگداشت هفته جهاد کشاورزي و سرپرست اداره روابط عمومي سازمان به تشريح برنامه هاي مورد نظر سازمان در ايام بزرگداشت هفته جهاد کشاورزي در استان پرداخت و اظهارکرد : 15 عنوان برنامه به منظور بزرگداشت هفته جهاد کشاورزي در سازمان تدوين و برنامه ريزي شده است.

دبير اجرايي ستاد بزرگداشت هفته جهاد کشاورزي از توزيع بسته حمايتي مواد غذايي توسط سازمان تعاون روستايي در مناطق محروم استان خبر داد و اعلام کرد: همزمان با اغاز هفته جهاد کشاورزي 300 بسته حمايتي مواد غذايي توسط سازمان تعاون روستايي در مناطق محروم استان توزيع شد، افزود:

وي افتتاح پروژه هاي شاخص عمراني، اقتصادي و توليدي بخش کشاورزي، نشست مطبوعاتي رييس سازمان و مديران ادارات کل تابعه با اصحاب رسانه، غبارروبي مزار شهدا و ديدار با خانواده هاي معظم شهداي جهاد کشاورزي، سخنراني رئيس يا معاونين سازمان قبل از خطبه هاي نماز جمعه، حضور رييس و مديران سازمان در برنامه هاي راديويي و برنامه تلويزيوني گفتگوي ويژه خبري به منظور تببين دستاوردهاي بخش کشاورزي، ارائه خدمات فني و مشاوره اي و دامپزشکي رايگان را از جمله برنامه هاي پيشنهادي در طول هفته جهاد کشاورزي برشمرد که در طول هفته اجرامي شود.

ديبايي افزود: ديدار کشاورزان نمونه، تشکلها و مديران سازمان با استاندار و امام جمعه اروميه، فضاسازي و تبليغات محيطي، برگزاري مسابقات فرهنگي و ورزشي ، حضور مديران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزي در يادمان شهداي بلفت شهرستان سردشت از ديگر برنامه هاي اجرايي سازمان در هفته جهاد کشاورزي در سال جاري است که اجرايي خواهد شد.

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

افتتاح و کلنگ زنی 245 پروژه در بخش کشاورزی آذربایجان غربی با صرف اعتبار بالغ بر 218 میلیارد ریال

افتتاح و کلنگ زنی 245 پروژه در بخش کشاورزی آذربایجان غربی با صرف اعتبار بالغ بر 218 میلیارد ریال
خروج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 245 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی با صرف اعتبار بالغ بر 218 میلیارد ریال همزمان هفته جهاد کشاورزی مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار می گیرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها