عصر آذربایجان

گزارش خبر

درياچه مارميشو نگين شمال غرب ايران

درياچه مارميشو نگين شمال غرب ايران

1397/04/10

گروه سيري در استان ها: يکي از زيباترين جاذبه هاي گردشگري ايران که همچون نگيني در شمال غرب ايران مي درخشد منطقه سرسبز و شگفت انگيز مارميشو و درياچه مارميشو مي باشد.

 اين منطقه زيباي گردشگري در نزديکي مرز کشور ايران و ترکيه واقع شده است. از جمله جذابيت هاي اين منطقه زيبا که در کنار هم يکي از چشم نوازترين مناطق طبيعي ايران را تشکيل داده مي توان به رشته کوه هاي زاگرس در کنار درياچه با آب زلال حاصل از ذوب برف ها، آبشار مارميشو که يک آبشار فصلي حاصل از ذوب برف هاي زمستاني است و در فصل هاي گرم سال از ميان کوه ها وصخره هاي مجاور به رودخانه نازلوچاي مي ريزد و همچنين اکوسيستم طبيعي و بسيار جذاب اين منطقه که در کنار يک ديگر زيبايي هاي زيادي را پديد آوردند و شامل ماهي رودخانه اي  قزل آلا، پرندهاي مهاجر و فصلي  جنگل سرسبز با حيوانات متنوع و مخصوص اين بخش از ايران است اشاره داشت. در ادامه بامعرفي مارميشو، نگيني در شمال غرب و از زيباترين جاذبه هاي طبيعي ايران، با همگردي همراه شويد.
  اکوسيستم و پوشش گياهي منطقه ي درياچه مارميشو از انواع گياهان و درختان تشکيل شده است، از جمله ي اين درختان و گياهان دارويي و غير دارويي مي توان به: گردو، بيد، عناب، بنه، بلوط، زالزالک، گلابي، گز، بادام، صنوبر اشاره داشت علاوه براين درخت ها گياهان دارويي وغير دارويي زيادي هم در اين منطقه مشاهده مي شود که اين گياهان شامل: پيازکوهي، خشخاش، لاله کوهي، شيرين بيان، زنبق، لاله کوهي، خارشتر، گزنه، کنگر، آويشن، بومادران و کاسني مي باشند. البته ناگفته نماند که پوشش گياهي اين منطقه به همين درخت ها و گياهان ختم نمي شود و در اين منطقه جذاب گردشگري درختان و گياهان ديگري هم وجود دارد که در مسير رود خانه تا درياچه و همچنين روستاهاي اين منطقه مي باشند و حتي همه مردم آن ها را نمي شناسند.
حيوانات اين منطقه کاملا تحت تاثير دست درازي انسان ها در طبيعت و همچنين شکار بي رويه قرار دارند. در گذشته هاي نچندان دور پلنگ، بز کوهي وگراز در اين منطقه بسيار زياد بودند، ولي امروزه اثري از اين حيوانات ديده نمي شود. حيواناتي هم هستند که هنوز حفاظت شده اند و در اين منطقه مشاهده مي شوند از جمله اين حيوانات مي توان به خرگوش، روباه وگرگ، همچنين پرندگاني همچون بلدرچين، کبک وشاهين اشاره داشت. البته ناگفته نماند که شکار بدون مجوز و غير قانوني شکارچيان و صيادان باعث بر هم خوردن اکوسيستم  منطقه مارميشو و حيات جانوري آن شده است و حيوانات و ماهي_هايي که در خطر نابودي در اين منطقه هستند که از جمله ي آنها مي توان از ماهي سفيد ماهي قزل آلا و سمور آبي نام برد.
مهم ترين و زيباترين رودخانه منطقه مارميشو رودخانه نازلوچاي مي باشد. اين رود خانه پر آب که از سمت غرب به شرق در حرکت مي باشد، از دو رود سروچاي و ارزين چاي تشکيل شده است. آب هاي  تشکيل دهنده رودخانه نازلوچاي از مسير دره تنگ موانا در منطقه نازلو به جلگه اروميه مي ريزد و در انتها مسير به درياچه اروميه که مشرف است به کوه زنبيل مرتبط مي شود.

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

درياچه مارميشو نگين شمال غرب ايران

درياچه مارميشو نگين شمال غرب ايران
خروج

گروه سيري در استان ها: يکي از زيباترين جاذبه هاي گردشگري ايران که همچون نگيني در شمال غرب ايران مي درخشد منطقه سرسبز و شگفت انگيز مارميشو و درياچه مارميشو مي باشد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها