عصر آذربایجان

گزارش خبر

مردم انتظار برخورد با سودجويان را دارند

مردم انتظار برخورد با سودجويان را دارند

1397/05/07

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: به فضل پرودگار و با هدايت رهبر فرزانه انقلاب اين بار هم دولت‌مردان آمريکا از ملت ايران سيلي خواهند خورد و توطئه‌هايشان نقش بر آب خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم در خطبه‌هاي نماز عبادي و سياسي جمعه تبريز در مصلاي اعظم امام خميني(ره) با اشاره به تهديدات اخير آمريکا عليه ايران اظهار کرد: در روزهاي اخير به دنبال تهديدات آمريکا مبني بر به صفر رساندن صادرات نفت، برخي مسوولان کشور از جمله رئيس جمهور مواضعي را اتخاذ کردند که يک مواضع جدي بود چراکه آمريکا در شرايطي قرار ندارد که بخواهد صادرات نفت ما را به صفر برساند. وي افزود: وضعيت امروز ايران به هيچ‌وجه مانند سال 91 تا 94 که تحريم‌هاي سنگيني عليه کشور وضع شده بود، نيست چراکه در حال حاضر قطعنامه شوراي امنيت لغو شده و متحدان آمريکا با اين کشور همراهي نمي‌کنند.
امام جمعه تبريز توضيح داد: اعلام ماندن اروپا در برجام و ارائه بسته پيشنهادي نشان از مقابله با زياده‌خواهي آمريکاست، هر چند طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب، اروپايي‌ها هم قابل اعتماد نيستند ولي در هر صورت نشان از آن است که آمريکا جايگاه خود را نزد متحدان غربي از دست داده است. وي ادامه داد: البته جنگ گسترده تجاري آمريکا با چين و اعمال تحريم‌هاي گسترده عليه روسيه باعث شده اين قدرت‌هاي بين‌المللي نيز با آمريکا همراهي نکنند از اين‌رو در شرايط کنوني امکان به صفر رساندن صادرات نفت ايران وجود ندارد. آل‌هاشم خاطرنشان کرد: در سال 91 تا 94 همه عوامل دست آمريکا بود ولي باز هم نتوانستند صادرات را به صفر برسانند و ايران در آن دوران يک ميليون بشکه در روز نفت فروخت از همين‌رو اتکاي آمريکا به عمليات رواني عليه مردم ايران به صورت رجزخواني يک روش ديگر آمريکا از روي ناچاري است.
 خطيب نماز جمعه تبريز افزود: تلاش آمريکا براي تنش لفظي و تاثير‌گذاري رواني روي بازارهاي داخلي کشور بوده و مردم بايد هوشيار و آگاه باشند و بدانند آمريکا ناتوان‌تر از هر زمان بوده و به دنبال تنش در اوضاع اقتصادي کشور است. وي اذعان داشت: به فضل پرودگار و با هدايت رهبر فرزانه انقلاب اين بار هم دولتمردان آمريکا از ملت ايران سيلي خواهند خورد و توطئه‌هايشان نقش برآب خواهد شد.  آل‌هاشم با اشاره به اقدامات اخير و قاطع قوه قضائيه متذکر شد: قوه قضائيه اعلام کرد تعدادي از مديران صنعت و معدن و تجارت که در حال واردات خودروي گرانقيمت بودند، دستگير شدند و اين کار در کنار تغييرات دولت از قبيل تغيير رئيس بانک مرکزي در مقابله با سوءمديريت بود و اقدامي مثبت ارزيابي مي‌شود. وي اضافه کرد: هر چند اين اقدامات بايد قبل‌تر انجام مي‌گرفت تا موضوعات و مسائل به اينجا نمي‌کشيد ولي بازهم اين اقدامات مثبت ارزيابي مي‌شود. امام جمعه تبريز بيان کرد: مردم از سه قوه‌ انتظار دارند تا برخورد جدي با سودجويان کنند از اين‌رو نياز به اقدامات قاطع و فوري هست و مسوولان بايد اهتمام بيشتري نسبت به اين امر داشته باشند.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه در اين هفته روز اهداي خون داريم، توضيح داد: نياز به خون در جهان يک نياز همه‌گير است، در کشور سالانه اهداي 2 ميليون و 500 واحد خون صورت مي‌گيرد که سهم استان آذربايجان‌شرقي 100 هزار واحد خون در سال است. وي افزود: حضور بانوان در اهداي خون در استان در حداقل قرار دارد و تقريبا 2.5 درصد است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس،آل‌هاشم با بيان اينکه نياز به اهداي خون دائمي بوده و بايد در طول سال اين امر انجام گيرد، گفت: نبايد اهداي خون را به مناسبت‌ها اختصاص داد و فقط در عاشورا، تاسوعا يا شب‌هاي قدر به اهداي آن اقدام کرد.وي با اشاره به عمليات مرصاد در سال 67 گفت: در مقطع منافقان وارد کشور شده و هدف‌شان ورود به تهران بود ولي با تلاش غيرتمندان کشور يعني نيروهاي مسلح به خصوص هوانيروز شکست خوردند و لازم است ياد شهداي اين عمليات را گرامي بداريم.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تعيين تکليف عناصر دو تابعيتي

امام جمعه تبريز خواستار شد
خروج

امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين تکليف شوند.

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

سازش با آمريکا نسخه وابسته‌ها و دنيا طلب‌ها است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز سازش با آمريکا را نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنيا طلب‌ها دانست و گفت: اگر آمريکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره و حتي بيشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از زمزمه‌هاي تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: تاسيس اين دفتر در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است.

مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند، گفت: مسأله رسيدگي به حقو‌ق‌هاي نجومي براي مردم روشن شود.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

يک روز هم از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي به عقب نيفتد

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با اشاره به نقش برجام و تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران گفت: دو دستوري که به ظريف و صالحي داده شده کافي نمي‌باشد و بايد از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي يک روز هم به عقب نيفتد.

شکاف طبقاتي مخل وحدت است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي و عملي دولت براي از بين بردن رکود و بيکاري در جامعه شد و گفت: اينکه تمام ثروت‌هاي جهان در اختيار برخي افراد قرار گيرد و در مقابل آن افرادي به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

رواج مرض خطرناک انداختن اشتباهات مسؤولان به گردن دولت قبلي

امام جمعه تبريز مطرح کرد
خروج

امام جمعه تبريز گفت: يک مرض خطرناک در جامعه رواج يافته که مسؤولان اشتباهات خود را به گردن دولت و مسؤولان قبلي مي‌اندازند که اين نشانه بزرگ جهالت است.

حقوق‌هاي نجومي نمونه بت‌پرستي زمان حال است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز از آلودگي هوا در اين شهر ابراز نگراني کرد و گفت: چنين آلودگي در تبريز که بيست و دومين روز خود را سپري کرده است نياز به تذکراتي براي آگاه‌سازي مردم دارد.

قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه حقوق‌هاي نجومي نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نيست.

پاسخ دندان‌شکن مردم ايران به آمريکا با حضور در راهپيمايي 22 بهمن

امام جمعه تبريز تاکيد کرد
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم ايران هفته آينده پاسخ دندان‌شکن خود را با حضور در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد گفت: بايد به آمريکايي‌ها بگوييم که نه تنها آزمايش‌هاي موشکي خود را تعطيل نخواهيم کرد، بلکه با شتاب بيشتر حرکت خواهيم کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها