عصر آذربایجان

گزارش خبر

کمبود سرويس مدارس در تبريز، چالشي جديد براي خانواده‌ها

کمبود سرويس مدارس در تبريز، چالشي جديد براي خانواده‌ها

1401/02/10

گروه اجتماعي:با بازگشايي مدارس از 14 فروردين ماه و کمبود سرويس‌ها، والدين مجبور به استفاده از خودروهاي شخصي شده اند و همين امر ترافيک شديدي را در سطح شهر به وجود آورده است.

 آناهيتا رحيمي

 گروه اجتماعي:با بازگشايي مدارس از 14 فروردين ماه و کمبود سرويس‌ها، والدين مجبور به استفاده از خودروهاي شخصي شده اند و همين امر ترافيک شديدي را در سطح شهر به وجود آورده است.
 بعد از دو سال خانه نشيني دانش آموزان و تدريس‌هاي غيرحضوري، قرار بر بازگشايي و اجباري بودن حضور دانش آموزان در مدارس از 14 فروردين ماه شد.اما در اين مدت کوتاهي که به پايان سال تحصيلي باقي مانده است، اوليا و دانش آموزان را با کمبود سرويس مواجه کرده است.کمبود سرويس مدارس تنها به بلاتکليفي اوليا و مربيان ختم نشده است بلکه با افزايش تعداد خودروهاي شخصي والدين دانش آموزان، گره کور ترافيکي را در سطح شهر نيز پديد آورده که موجب نارضايتي رانندگان شده است.
فرسودگي سرويس‌هاي مدارس
رئيس اداره انجمن اوليا و مربيان استان آذربايجان شرقي گفت: سرويس‌هاي مدارس جزو خدمات کارگروه ماده 18 استان مي‌باشد که تصميمات آن، با تأييد شوراي شهر تبريز و پس از تأييد نهايي فرمانداري به مدارس ابلاغ مي‌شود.اصغر شفائيه ادامه داد: با توجه به شيوع ويروس کرونا و تعطيلي مدارس، ارائه خدمات سرويس وجود نداشت و راه اندازي دوباره سرويس مدارس بايد حداقل از دو ماه گذشته مورد توجه قرار مي‌گرفت که علاوه بر آن، در رابطه با افزايش نرخ آن نيز، هيچ گونه تصميمي گرفته نشد.
وي افزود: قبل از بازگشايي مدارس، به شرکت‌هاي حمل و نقل، ابلاغ مي‌شود تا آمادگي خود را براي ارائه خدمات اعلام کنند.رئيس اداره اوليا و مربيان استان آذربايجان شرقي در ادامه گفت: طي کردن مراحل مورد نياز براي پذيرش سرويس‌هاي مدارس، نيازمند زمان مي‌باشد اما با توجه به شرايط موجود و بازگشايي مدارس از 14 فرودين ماه، اطلاعيه‌اي به مدارس ابلاغ شد تا اقدامات لازم براي رفت و آمد دانش آموزان را به کار گيرند.
شفائيه بيان کرد: مشکلات سرويس‌هاي مدارس، تنها مربوط به حوزه دستگاه تعليم و تربيت نيست بلکه بخشي ناشي از فرسودگي سرويس مدارس است که متأسفانه تاکنون ساماندهي نشده است.
رئيس اداره انجمن اوليا و مربيان استان آذربايجان شرقي توضيح داد: انتظار مي‌رود در سال تحصيلي جديد، تمامي دستگاه و ارگان‌ها، همکاري لازم را در راستاي تأمين سرويس مدارس داشته باشند.وي گفت: مهم‌ترين مقوله در رابطه با سرويس مدارس، آرامش خاطر اوليا و حفظ سلامت روحي و رواني دانش آموزان است و در اين راستا از اوليا به هنگام ثبت نام در سال تحصيلي جديد درخواست مي‌کنيم نزديک‌ترين مدرسه را براي ثبت نام فرزند خود انتخاب کنند.
شفائيه افزود: اگر اوليا، همکاري لازم را براي ثبت نام فرزندان خود در نزديک‌ترين مدرسه داشته باشند و از سويي تصميمات اساسي از سوي وزارت‌خانه در اين رابطه اتخاذ شود، اين مشکل رفع خواهد شد.وي ادامه داد: در اکثر مدارس، سرويس وجود دارد و به هر نحوي مديريت شده است.
تشکيل سريع کارگروه ماده 18 استان
رئيس اداره انجمن اوليا و مربيان بر تشکيل سريع کارگروه ماده 18 استان تأکيد کرده و گفت: اعضاي کارگروه ماده 18 استانداري، فرمانداري، نماينده شهرداري، نماينده اوليا، نماينده مديران مدارس و سيستم آموزش و پرورش است تا در سال تحصيلي جديد شاهد ارائه خدمات بهتري به اوليا و دانش آموزان باشيم.
استفاده نکردن از سرويس مدارس به دليل شيوع ويروس کرونا
مدير روابط عمومي آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي گفت: از شيوع ويروس کرونا و غيرحضوري شدن مدارس، از سرويس مدارس استفاده نشده است و در طي اين مدت، اکثر سرويس‌هاي طرف قرارداد با آموزش و پرورش با ساير ارگان‌ها و بخش‌هاي خصوصي، قرارداد منعقد کرده‌اند.حسين صبور ادامه داد: بازگشايي مدارس از 14فروردين ماه، يک تصميم غير پيش بيني بود چرا که تصور ما بر اين بود که مدارس تا پايان سال تحصيلي در سال جاري نيز غير حضوري خواهد بود و از اين رو به سرويس مدارس نيازي نخواهد بود.وي افزود: در حال حاضر شرکت‌هاي طرف قرارداد با کمبود سرويس مواجه شده‌اند و به دليل نبود سرويس‌هاي اضافي، قادر به ارائه خدمات به مدارس نيستند.صبور بيان کرد: استاندار آذربايجان شرقي در جلسه شوراي آموزش و پرورش، براي رفع اين مشکل همکاري دستگاه‌هاي ديگر را خواستار شد.
رفع مشکل کمبود سرويس مدارس در سال تحصيلي جديد
مدير روابط عمومي آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي توضيح داد: در سال تحصيلي جديد، با مشکل کمبود سرويس در مدارس مواجه نخواهيم شد.يکي از اولياي دانش آموزان تبريزي گفت: بازگشايي مدارس يک اقدام عجله‌اي بود که نه تنها خود مدارس بلکه دانش آموزان نيز آمادگي لازم را بعد از دو سال ادامه تحصيل در مدارس نداشتند.
قاسم زاده ادامه داد: در حال حاضر کمبود سرويس در مدارس، اوليا را با مشکلات بسياري مواجه کرده چرا که والدين شاغل، امکان مرخصي را ندارند و به سختي مي‌توانند با اين مشکل کنار بيايند.وي افزود: نبود سرويس در مدارس موجب شده است تا هر کدام از والدين با خودروي شخصي خود، اين مشکل را رفع کند اما غافل از اينکه از روز بازگشايي مدارس، ترافيک در شهر بيداد مي‌کند.اين اولياي تبريزي ادامه داد: در حال حاضر والدين علاوه بر نگراني از ادامه تحصيل حضوري فرزندان خود در دوران کرونا با مشکل کمبود سرويس نيز مواجه شده‌اند.
اين مشکل بايد سريع‌تر رفع شود
قاسم زاده گفت: با وجود اينکه چيزي به پايان سال تحصيلي باقي نمانده است اما کمبود سرويس مدارس هر چه زودتر بايد رفع شود.
به گزارش  عصر آذربايجان به نقل از مهر،بازگشايي مدارس و کمبود سرويس‌هاي مدارس، مقوله‌اي است که علاوه بر ايجاد مشکل براي رفت و آمد دانش آموزان، ترافيک سنگيني را نيز در سطح شهر رقم زده است و اين روزها رانندگان، شاهد ترافيک سنگيني در خيابان‌هاي تبريز هستند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها