گروه گزارش: زماني خريدکردن بيشتر شبيه به يک ژست اجتماعي بود. مردم از اينکه در فلان روز و فلان ساعت خريد رفتهاند به همديگر پز ميدادند و حالشان خوب ميشد. اما اين روزها چيزي که ما از خريد مردم ميبينيم نه نشاني از لذت دارد و نه شبيه تفريح است مردم در کشورهاي پيشرفته در اعتراض به گرانيها از خريد کالاها سرباز ميزنند تا قيمتها کاهش پيدا کرده و در نتيجه به حالت قبلي بازگردد زيرا براساس فرمولهاي اقتصادي نياز بازار، در تعيين قيمت کالاها نقش موثري دارد اين درحالي است که ايرانيان با بروز گراني نه تنها از خريد خود نميکاهند بلکه بر آن ميافزايند دليل بروز اين گونه رفتارها را بايد در نوع فرهنگ هر جامعه جستجو کرد.