عصر آذربایجان

گزارش خبر

ضرورت تقويت و ارتقاي وضعيت رفاه کارگران

ضرورت تقويت و ارتقاي وضعيت رفاه کارگران

1403/02/23

گروه اقتصادي: کارگران چرخ توليد را مي‌چرخانند و در حقيقت کارگران افسران جنگ اقتصادي هستند و در اين ميان سخت و زيان آور بودن بايد به صورت ويژه در دستور کار دستگاه‌هاي ذيربط قرار گيرد.


 جايگاه کارگر در دين مقدس اسلام بسيار ارزشمند است و پيامبر اسلام فردي را که به کار مشغول باشد را مجاهد در راه خدا دانسته اند و پاسداشت مقام و جايگاه کارگر همچنين از سوي ائمه اطهار(ع) و بزرگان دين مورد تاکيد قبوده است.
مقام کارگري بسيار والا است ,کارگر و کارفرما داراي وظايفي مهمي هستند که در هنگام انعقاد قرارداد بايد براي جلوگيري از مشکلات نکاتي رعايت شود و اين موارد در روابط کاري بايد رعايت شود.
در هر جامعه اي کارگران همواره در خط مقدم توليد و سازندگي قرار دارند و چرخ عظيم جوامع و حيات بشري را با دستان تواناي خود به حرکت در مي آورند.
کارگران کشور ما نيز به خصوص در شرايط تحريم هاي ظالمانه با تمام توان چرخ اقتصاد را در صنعت و کشاورزي و ديگر بخش ها به حرکت درآورده اند و به رغم همه مشکلات و تنگناها مانع توقف توليد و چرخ اقتصاد کشور شده اند. حمايت از کارگران موجب به گردش در آوردن صنعت و اقتصاد کشور مي‌شود
دبير اجرايي خانه کارگر استان زنجان گفت: توان خريد و اداره زندگي براي جامعه کارگري به شدت با دشواري مواجه بوده و گرفتار عدم توازن درآمد با هزينه‌ها مواجه است.اصغر نجاري افزود: افرادي که عامل تحقير شدن اين قشر ضعيف و نجيب جامعه هستند، واقعا مقصر بوده و مسئولان بايد اجازه ندهند که خدشه‌اي به شخصيت آنان وارد شود زيرا اين مسئله در روابط اجتماعي و غيره خود را نشان خواهد داد.دبير اجرايي خانه کارگر استان زنجان ادامه داد: ضعيف‌ترين و بي‌پشتوانه‌ترين قشر، قشر کارگري است، گفت: دستمزد کارگرها متناسب با تورم موجود بسيار کم است و کارگران ترجيح مي‌دهند که جاي ديگري کار کنند.
مديرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعي استان زنجان ،بيان داشت: کارگران با اراده پولادين خود در حرکت چرخ هاي اقتصاد کشور و در اعتلاي نام ايران گام بر مي دارند.
شعار جهش توليد با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادي سال جاري محقق شود
طيب جعفري،به شعار سال مامگذاري شده از سوي مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: شعار جهش توليد با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادي سال جاري محقق شود.
وي افزود: بخشي از اقتصاد استان زنجان نيز به عنوان يک استان صنعتي و کشاورزي به دست توانمند کارگران مديريت مي شود.
متناسب با رشد اقتصادي استان، شمار بيمه شدگان اجباري در زنجان از 112 هزار نفر به مرز 134 هزار نفر رسيده است
مديرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعي استان زنجان،با بيان اينکه اقتصاد استان پاسخگوي مشارکت اقتصادي افراد جوياي کار است،ياد اورشد: متناسب با رشد اقتصادي استان، شمار بيمه شدگان اجباري در زنجان از 112 هزار نفر به مرز 134 هزار نفر رسيده است.استاندار زنجان ، با بيان اينکه نقش اصلي در توليد بر عهده کارگران است، گفت: قراردادهاي موقت کارگري، از بين برنده و کُشنده است و بايد به اين موضوع رسيدگي شود.بستر کار و توليد را در استان به‌گونه‌اي فراهم کنيم که دغدغه کارفرما کاهش يافته و امنيت شغلي از اين طريق ايجاد شود
محسن افشارچي تاکيد کرد: ستون فقرات توليد کارگران و کارفرمايان هستند و در اين ميان ارزش‌گذاري به کارگر و کارفرما هرچه دقيق‌تر و جدي‌تر باشد ارزش کار نيز بالاتر مي‌رود.وي به مشکل امنيت شغلي کارگران اشاره کرد و گفت: اصل کار ما اين است که بستر کار و توليد را در استان به‌گونه‌اي فراهم کنيم که دغدغه کارفرما کاهش يافته و امنيت شغلي از اين طريق ايجاد شود.استاندار زنجان،با بيان اينکه درد کارگران را درد خود مي‌دانيم و به‌خاطر همين موضوع دستورات ويژه‌اي را براي پيگيري تأييد طبقه‌بندي مشاغل صادر کردم،افزود: اين کارگران هستند که چرخ توليد را مي‌چرخانند و در حقيقت کارگران افسران جنگ اقتصادي هستند.استاندار زنجان،با بيان اينکه موضوعاتي همانند سخت و زيان آور بودن بايد به صورت ويژه در دستور کار دستگاه‌هاي ذيربط قرار گيرد،بيان داشت: با مشکلات کارگران آشنا هستم و در يک هفته اخير هم در ديدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بيشتر آشنا شدم و متأسفانه برخي مشکلاتي که به‌راحتي مي‌تواند حل شود به خاطر عدم تدبير ادامه دار مي‌شود.
لزوم تقويت و ارتقاي وضعيت رفاه کارگران
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي ، از زحمات کارگران در راستاي تحقق جهش توليد در کشور گفت: برخي واحدهاي توليدي استان زنجان نيازمند نوسازي هستند تا بهره‌وري آن رشد پيدا کند تاکارگران به خوبي کار کنند. مصطفي طاهري تاکيد کرد: بايد به سمت افزايش صادرات حرکت کنيم و در همين کشورهاي منطقه مشتريان خوبي براي محصولات واحدهاي توليدي استان زنجان وجود دارد که بايد از اين فرصت‌ها استفاده کرد.
وي،گفت: ارزآوري بايد اولويت نخست واحدهاي توليدي بزرگ استان و کشور باشد و با ارزآوري است که وضعيت اقتصاد کشور ارتقا پيدا مي‌کند. نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس،بر لزوم تقويت و ارتقاي وضعيت رفاه کارگران تاکيد کرد و افزود: بايد اين مهم ويژه مورد توجه قرار گيرد چرا که کارگران اقتصاد و توليد کشور را در دست دارند. کارگران خواهان بهبود وضعيت معيشتي و قدرت خريد خود هستندکارگر واحد صنعتي ، با بيان مشکلات و دغدغه‌هاي کارگران زياد است، افزود: توجه مسئولان به دغدغه‌هاي جامعه کار موضوعي اجتناب‌ناپذير است.بهنام احمدي تصريح کرد: کارگران خواهان بهبود وضعيت معيشتي و قدرت خريد خود هستند و قراردادهاي موقت کارگري باعث خدشه‌دار شدن عزت کارگر مي‌شود و کاهش کيفيت محصولات توليدي و بهره‌وري توليد، در عدم توجه کافي به قشر کارگري بوده است.
رئيس کانون شوراهاي اسلامي کار استان زنجان ،گفت: محور نام‌گذاري هاي شعار سال مقام معظم رهبري بر پايه اقتصادي است و بايد دقيق و کارشناسي شده اين شعار مورد توجه قرار گيرد .حسن امانلو بيان داشت: به نمايندگي از تشکل‌هاي صنفي کارگري مجمع نمايندگان کارگران و شوراي کار استان، اعتقاد دارم دولت انقلابي در اين مدتي که سر کار آمده است، مي‌تواند مطالبات کارگران را رفع کند.
وي با بيان اينکه کارگري که چند ماهه استخدام مي‌شود، دغدغه کيفيت کار را ندارد،گفت: بايد امنيت شغلي کارگران تامين شود.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تحليل بازار،مشاغل سخت و زيان آور به دليل شرايط کاري، تاثيرات جسمي و رواني را براي کارگران در پي دارند که از سال‌ها پيش براي جبران اين آثار منفي، راه‌حل بازنشستگي پيش از موعد اجرايي مي‌شده است که در اين راستا توجه ويژه به ساماندهي مشاغل سخت و زيان آور و ايجاد امنيت شغلي صورت گيرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها