فرودگاه براي استان زنجان يکي از ظرفيتهاي بزرگ و مهم توسعهاي محسوب ميشود که آنگونه که بايد طي اين سالها مورد بهرهبرداري قرار نگرفته و همين عامل سبب شده که اين ظرفيت بزرگ مغفول و تا حدودي بلااستفاده باقي بماند.
با اينکه اين مجموعه در سال 79 مورد بهرهبرداري قرار گرفته است، اما طي سالهاي اخير به ويژه با شيوع ويروس کرونا، تحرک آنچناني در اين مجموعه مشاهده نشده و همين امر استاندار فعلي را بر آن داشت تا با پيگيريهاي مجدانه خود دوباره اين مجموعه فرودگاهي را احيا کند.
به گفته مسئولان قرار است از نيمه دوم اسفندماه پروازهاي فرودگاه زنجان برقرار شود.
اما مسعود بيات منش، مديرکل راه و شهرسازي استان در اين رابطه در گفتوگو با تسنيم در زنجان اظهار داشت: متاسفانه در خصوص حمل و نقل هوايي نيز فرودگاه زنجان نقش مسافربري ندارد و نقش ناوبري و باري را در منطقه بازي ميکند.
وي با اشاره به اينکه 87 درصد ظرفيت جا به جايي بار و مسافر در اين استان جادهاي است، افزود: همچنين 13 درصد حمل و نقل در استان ريلي است.
مدير کل راه و شهرسازي استان زنجان متذکر شد: اين استان با استانهاي تهران، قسمتي از استان مازندران، گيلان، آذربايجان غربي و شرقي، همدان، قزوين، قم و کرمانشاه در ارتباط است و با تکميل پروژههاي راه سازي به صورت چهار خطه، تسهيل ارتباطات را شاهد خواهيم بود.
وي با بيان اينکه زنجان ميتواند نقش کليدي در تامين، پشتيباني و لجستيک منطقه داشته باشد، افزود: پروژه «دو خطه کردن زنجان به قزوين» در حال تکميل شدن است و زنجان را از طريق ريل سه ساعته به مرکز کشور ارتباط ميدهد.
بياتمنش تصريح کرد: پروژه تطويل باند فرودگاه زنجان را هم در دست اجرا داريم که در کنار باند فرودگاه حدود يک هزار و 100 هکتار زمين به منطقه ويژه اقتصادي استان زنجان از اراضي ملي اختصاص مييابد تا استقرار سرمايه گذاريها، صادرات و تجارت را داشته باشيم.