عصر آذربایجان

گزارش خبر

مردم ديگر تحمل شنيدن اخبار فساد و رانت را ندارند

مردم ديگر تحمل شنيدن اخبار فساد و رانت را ندارند

1397/09/18

سرويس سياسي: ذوالفقاري گفت: مردم ديگر تحمل شنيدن اخبار فساد و رانت را ندارند و از مسئولين پايبندي به اصول و قوانين و حل مشکلات اقتصادي را مي‌خواهند.

حسين ذوالفقاري در مراسم توديع و معارفه استاندار آذربايجان‌شرقي در سالن پتروشيمي تبريز اظهار داشت: در خصوص انتقادات رئيس مجمع نمايندگان استان قبول داريم که از نظر جايگاه حقوقي آذربايجان‌شرقي وزير کشور در جلسه توديع شرکت مي‌کردند اما به دليل شرايط گفتند اگر يک استان بروم و ديگر استان‌ها را نروم موجب گلايه مي‌شود و من به نمايندگي آمدم. وي ادامه داد: معمولا در جلسات توديع و معارفه از زحمات مدير گذشته تجليل مي‌شود و فرصتي براي تذکر به خودمان است، اين مراسم نشان مي‌دهد ما فرصت زيادي نداريم و مسئوليت‌ها به زودي تمام مي‌شود و حتي در دنيا هم فرصت زيادي نداريم.
معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور با بيان اينکه مهمترين عامل ثبات و امنيت مردم هستند، تصريح کرد: ما در جمع خود مسئولين بايد از زبان مردم سخن بگوييم، چهار دهه از انقلاب مي‌گذرد و اذعان داريم مهمترين عامل ثبات و امنيت مردم هستند به طوريکه هر يک از تهديداتي که عليه کشور ما بوده براي هرکشوري بود دچار مشکل مي‌شدند. وي افزود: اگر ديروز فرزندان ما جانشان را براي کشور فدا مي‌کردند به دليل ايمان به راه بود و امروز آمريکايي‌ها همه چيز را عليه ما به کار گرفتند تا کشور ما را شکست دهند، به همين دليل اگر دچار غفلت راهبردي شويم همين مردمي که پايه ثبات و امنيت بودند تبديل به عنصر تهديد امنيت خواهند شد. ذوالفقاري تاکيد کرد: غفلت راهبردي امروز ما اين است که پشتوانه مردم را از دست دهيم، مردم امروز از ما چه مي‌خواهند؟ مردم پيشرفت، اقتدار و ساماندهي مي‌خواهند؛ مردم اين دولت و آن دولت و اين جريان آن جريان نمي‌خواهند بلکه ساماندهي به اوضاع و کارآمدي مي‌خواهند. وي با اشاره به از دست دادن بخشي از سرمايه‌هاي اجتماعي گفت: امروز بخشي از سرمايه اجتماعي را به خاطر عدم تصميم گيري در حال از دست دادن هستيم، مردم از کليت مسئولين حل مشکلات، پايبندي به ارزشهاي اصيل اسلامي مي‌خواهند و ديگر تحمل شنيدن اخبار فساد و رانت را ندارند. معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور تصريح کرد: مردم مي‌خواهند مسئولين در بين آنها باشد و آنان را تکريم کنند حتي اگر نتوانند کاري کنند، مردم از ايستادن، نگاه کردن و حرف زدن ما مي‌فهمند چگونه‌ آدمي هستيم و صداقت را لمس مي‌کنند. وي با تاکيد بر وحدت و همدلي در داخل کشور عنوان کرد: ما تا زمانيکه از درون نريزيم از بيرون فرو نخواهيم ريخت و بايد اعتماد به نفس داشته باشيم، مردم از مسئولين پايبندي به قانون و اصول را مي‌خواهند زيرا هر زمان که اخلاق و قانونمداري را کنار گذاشتيم به مشکل خورده‌ايم. ذوالفقاري تاکيد کرد: در وزارت کشور نيز زمانيکه قانون منع به کارگيري مطرح شد بدون اما و اگر به قانون تن سپرديم و آن را اجرا کرديم. وي با بيان اينکه بروکراسي مردم را خسته کرده است، ابراز داشت: مردم با تشريفات ميانه‌اي ندارند وقت و عمر ما وقف خدمت به مردم است و همين مردم مي‌خواهند پارتي بازي نباشد اما چقدر در اين خصوص موفقيم؟ متاسفانه ما گاهي به جاي مدير مريد مي‌خواهيم در حاليکه ما در کشور به دنبال مديراني هستيم که کار انجام دهند. اين مقام مسئول ادامه داد: ريشه بسياري از مشکلات قوانيني و بخشنامه‌هاي متعدد است، بروکراسي ما هم عرضي و هم طولي مي‌باشد که اگر بنياني آن را حل نکنيم مشکلات حل نخواهد شد اگرچه در طول يکي دو سال گذشته اختيارات زيادي به استانداران تفويض شده است. 
وي توضيح داد: گاهي موضوعي داريم که همزمان چهار مرجع به آن رسيدگي مي‌کند و اين همان بروکراسي است! کار ما اين شده که پوشه به بغل از اين جلسه به آن جلسه برويم و عمرمان تنها در اين جلسات هماهنگي مي‌گذرد. ذوالفقاري با اشاره به حضور استانداران در جلسات متعدد گفت: در استان‌ها استاندار مسئول برگزاري 33 کارگروه است و اين يکي از همان بروکراسي‌هاست، مردم ارتباط مستقيم با مسئولين مي‌خواهند و حداقل هفته‌اي يک روز را به مشکلات و ديدار مستقيم با مردم اختصاص دهيد. وي در خصوص وحدت ميان مردم و مسئولين عنوان کرد: در يکي از کشورهاي خارجي يکي از مسئولين به من گفت شما دارويي داريد که طبيب تمام بيماري‌هاست و مسئولين بايد در سايه آن همدل و همراه باشند زيرا وحدت تحت هدايت و مديريت رهبري امکان‌پذير است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آناج، معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور  در پايان در خصوص انتخاب استاندار جديد خاطرنشان ساخت: آقاي پورمحمدي استان را به خوبي مي‌شناسند و خيل عظيم دانشجويان زيردست ايشان تربيت شده و ارتباط خوبي با مسئولين دارند و اميدواريم در اين مسئوليت موفق باشند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مردم ديگر تحمل شنيدن اخبار فساد و رانت را ندارند

مردم ديگر تحمل شنيدن اخبار فساد و رانت را ندارند
خروج

سرويس سياسي: ذوالفقاري گفت: مردم ديگر تحمل شنيدن اخبار فساد و رانت را ندارند و از مسئولين پايبندي به اصول و قوانين و حل مشکلات اقتصادي را مي‌خواهند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها