عصر آذربایجان

گزارش خبر

خوب يا بد نتيجه گرفتن دوچرخه‌سواري براي مسئولان فرقي ندارد

خوب يا بد نتيجه گرفتن دوچرخه‌سواري براي مسئولان فرقي ندارد

1397/10/17

گروه گزارش: رکابزن ملي‌پوش زنجاني با انتقاد از عدم توجه به دوچرخه‌سواري گفت: ما بارها مشکلات خود را به مسئولان گفته‌ايم اما تاثيري نداشته و الان هم با همين حداقل امکانات در قهرماني آسيا تلاش مي‌کنيم بهترين نتيجه را بگيريم.

مهدي سهرابي درباره شرايط تيم نيمه استقامت براي حضور در قهرماني آسيا و انتظاري که از اين تيم براي نتيجه‌گيري پس از ناکامي در بازي‌هاي آسيايي وجود دارد، بيان کرد: در اين مدت رکابزنان تمرينات خوب و ايده‌آلي داشتند و شرايط تيم خوب است و قول مي‌دهم بهترين نتايج را بگيريم. البته در شرايطي که اکثر تيم‌هاي باشگاهي ما عقب کشيده‌اند و در هيچ مسابقه‌اي شرکت نمي‌کنند، رقباي ما مثل چين، ژاپن، کره‌جنوبي حتي در تمام کاپ‌هاي جهاني شرکت مي کنند. با اين حال، اين شرايط روي روحيه بچه ها تاثير نمي گذارد. با حداقل امکانات مي‌رويم تا بهترين نتيجه را بگيريم و بايد از زحمات پراش و سجادي و ديگر نفراتي که براي تيم زحمت کشيدند، تشکر کنم. 
وي در پاسخ به اين پرسش که پس با اين شرايط از رکابزنان نيمه استقامت بايد در قهرماني آسيا توقع مدال داشت؟، تاکيد کرد: درست است پيست چوبي نداريم و يا مسابقه نرفته‌ايم اما نمي‌خواهيم در قهرماني آسيا هم بروم ببازيم. ما بارها گفته‌ايم که پيست چوبي نداريم اما به حال کميته ملي المپيک و وزارت ورزش فرقي نکرده است. بارها مشکلات را گفته‌ايم اما روي مسئولان تاثيري نداشته است و نتيجه‌اش را حتي در بازي‌هاي آسيايي هم ديدند. الان هم داريم به 20 سال پيش که هيچ چيزي نداشتيم اما بازهم نتيجه مي‌گرفتيم، برمي‌گرديم. از طرفي بايد اين را هم در نظر بگيريم در ماده‌هايي که رکوردي هستند، خيلي با رقبا فاصله گرفته‌ايم و حتي رسيدن به رکوردهاي 15 سال پيش خودمان هم براي‌مان سخت شده است و حتي سطح رقابت در قهرماني آسيا 2019 هم بالا خواهد بود چون تمام تيم‌ها براي جمع کردن امتياز کسب سهميه المپيک 2020 مي‌آيند. با اين وجود باز هم تلاش مي‌کنيم بهترين نتيجه را بگيريم هر چند که نتيجه خوب بگيريم براي مسئولان فرقي ندارد. بد هم نتيجه بگيريم باز هم فرقي نمي‌کند. سهرابي در مورد اينکه فدراسيون چگونه مي‌تواند نبود پيست چوبي و يا نبود تيم‌هاي باشگاهي را جبران کند، تصريح کرد: بحث اين است که فدراسيون مگر چقدر بودجه دارد؟ اگر ما پيست چوبي نخواهيم و فقط به دنبال اين باشيم که از امکانات روز دنيا عقب نمانيم، فدراسيون براي خريد دوچرخه و تجهيزات بايد هر سال 2 تا 3 ميليارد تومان هزينه کند اما آيا چنين بودجه‌اي را دارد؟ از اين رو مجبوريم از همان دوچرخه و امکانات سال‌هاي گذشته استفاده کنيم. وي ادامه داد: با اين حال، در کنار اين مسائل کادر فني تيم‌ملي نيمه استقامت و پراش سرمربي تمرينات خوب و به روز براي ما داشت. در ليگ برتر هم مشاهده کرديم رکابزناني که در اردوي تيم‌ملي بودند نسبت به کساني که در خانه تمرين کرده بودند، پيشرفت داشتند و يک سر و گردن بالاتر بودند.
رکابزن ملي‌پوش زنجاني در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه به فکر مذاکره با تيم‌هاي خارجي و لژيونر شدن نيست؟، گفت: به هر حال بايد سن و سال را هم در نظر گرفت و ما بايد قبول کنيم که سن و سال ما بالا رفته است و آخرهاي کار ما است. من اگر ببينم جواناني بيايند که بهتر باشند خودم اولين نفر خواهم بود که از تيم‌ملي کنار مي‌کشم اما در حال حاضر دوچرخه‌سواري ايران طوري نابود شده که ما به تعداد انگشتان دست هم ملي‌پوش براي حضور در اردوي تيم‌ملي نداريم. وي افزود: البته در اين اردوي تيم‌ملي به جوان‌ها ميدان داده شده و در اين مسابقات قهرماني آسيا نبايد از آن‌ها انتظار نتيجه داشت اما چون يک سال ديگر در رده جوانان هستند براي مسابقات سال بعد بايد نتيجه بگيرند. رسول هاشم‌کندي هم که مسئول استعداديابي فدراسيون شده و ان‌شاءالله رکابزنان خوبي را شناسايي مي‌کند. 
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايسنا، سهرابي با انتقاد از نوع پيست‌هايي که داخل ايران ساخته مي‌شود، تصريح کرد: چند پيست در ايران ساخته شده اما نقشه‌هاي آن براي 20 تا 30 سال پيش است. اين پيست‌ها ورودي آمبولانس و راه‌پله ندارد. من 23 سال در دوچرخه‌سواري پيست کار مي‌کنم آيا براي ساخت پيست زنجان که در شهر خودمم هم هست تاکنون آمده‌اند يک سئوال از من بپرسند؟ اکثر پيست‌ها هم افتتاح نشده، خرابه شده‌اند. پيست رشت که هنوز افتتاح نشده کاملا خرابه است. پيست اهواز هم در و پنجره‌اش خراب است و داخل پيست هم به گونه‌اي است که انگار داري در زمين خاکي رکاب مي‌زني. به‌جاي اينکه بيايند ميلياردها تومان الکي هزينه کنند، خب يک پيست چوبي در کيش مي‌ساختند. آن زمان که دلار ارزان بود از کساني که تجربه داشتند و از کشورهاي خارجي کمک مي‌گرفتند و يک پيست استاندارد مي‌ساختند، نه اينکه ميلياردها تومان بي‌جهت هزينه شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

خوب يا بد نتيجه گرفتن دوچرخه‌سواري براي مسئولان فرقي ندارد

خوب يا بد نتيجه گرفتن دوچرخه‌سواري براي مسئولان فرقي ندارد
خروج

گروه گزارش: رکابزن ملي‌پوش زنجاني با انتقاد از عدم توجه به دوچرخه‌سواري گفت: ما بارها مشکلات خود را به مسئولان گفته‌ايم اما تاثيري نداشته و الان هم با همين حداقل امکانات در قهرماني آسيا تلاش مي‌کنيم بهترين نتيجه را بگيريم.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها