عصر آذربایجان

گزارش خبر

همدلي و همگرايي امروز دستگاه هاي امنيتي کم سابقه است

همدلي و همگرايي امروز دستگاه هاي امنيتي کم سابقه است

1397/10/30

سرويس سياسي: وزير اطلاعات گفت: همدلي و همگرايي امروز دستگاه هاي امنيتي کم سابقه است. به گزارش عصرآذربايجان، حجت الاسلام والمسلمين دکتر سيدمحمود علوي در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي با تاکيد بر اينکه وحدت، همدلي و همگرايي امروز دستگاه هاي امنيتي کم سابقه است، اظهار داشت: همدلي و همگرايي بين دستگاه هاي امنيتي با وجود توطئه هاي کم نظير دشمنان براي آسيب رساندن به کشور، موجب نقش بر آب شدن همه توطئه ها شده و بارها زمينه ابراز مسرت مقام معظم رهبري را فراهم کرده است.

وي اضافه کرد: در حال حاضر همه اشرار و ضد انقلاب، تمام توان خود را براي انجام اقدامات ضد امنيتي در کشور بسيج کرده اند ولي اکثر اقدامات آنان، خنثي شده است. وزير اطلاعات با اشاره به حمايت مالي، آموزش هاي اطلاعاتي و نظامي ضد انقلاب توسط استکبار جهاني و آمريکا تصريح کرد: با وجود توان کم نظير تسليحاتي آنان، امنيت قابل توجهي در کشور حاکم است.
وي تصريح کرد: اسلام، امنيت، معيشت، کرامت، عدالت، محبت و خدمت را براي همه افراد جامعه اسلامي شامل مسلمانان و غيرمسلمانان و اقوام مختلف مي داند و اين امر در سيره بزرگان دين مبين اسلام از جمله فرمايشات امام علي (ع) در برهه هاي مختلف مورد توجه قرار گرفته است. وي خدمت به مردم را نعمت الهي دانست و افزود: قرار گرفتن در جايگاه مسووليت و گره گشايي از کار مردم، يک نعمت است که بايد شکرگزار آن باشيم و اگر طبق آموزه هاي اسلامي وارد عرصه شويم و وحدت و همدلي خود را ارتقا ببخشيم، مي توانيم تحريم ها را پشت سر گذاشته و دشمن را در اين عرصه نيز ناکام بگذاريم.
حجت الاسلام علوي با اشاره به نقش تعيين کننده استان هاي مرزي از جمله آذربايجان غربي با توجه به همسايگي با سه کشور متذکر شد: در اين راستا، استفاده از ظرفيت بازارچه هاي مرزي ضروري است که در دولت نيز به اين امر توجه ويژه شده است. وي ادامه داد: آذربايجان غربي به عنوان استاني برخوردار از امنيت بوده و بايد بستر سرمايه گذاري بيشتر در اين استان را فراهم کرد که در کنار اين امر، ارتقاي احساس امنيت در بين مردم نيز بسيار مهم و اساسي است. وزير اطلاعات با اشاره به اينکه ايران پنجه در پنجه رژيم صهيونيستي انداخته است، تاکيد کرد: در عرصه هاي مختلف با انجام کارهاي اطلاعاتي، اين رژيم را شکست داده ايم که اين امر در آينده نيز تداوم خواهد داشت.
*توجه ويژه دولت در لايحه بودجه 98 به استان آذربايجان غربي 
استاندار آذربايجان غربي، محمدمهدي شهرياري در اين جلسه با بيان اينکه دولت در لايحه بودجه 98، توجه ويژه اي به استان آذربايجان غربي داشته است، ابراز داشت: دولت در لايحه بودجه سال آتي، توجه ويژه اي به استان آذربايجان غربي داشته بطوريکه بودجه پيش بيني شده براي استان نسبت به سال هاي قبل، افزايش چشمگيري دارد.
شهرياري از افتتاح و بهره برداري 700 طرح و پروژه با اشتغال زايي 7 هزار و 500 نفر در سطح استان در ايام الله دهه فجر امسال خبر داد و افزود: در هفته دولت امسال هم شاهد بهره برداري از پروژه هاي مختلف به ارزش 900 ميليارد تومان در استان بوديم که همه اين ها نشانگر توجه ويژه دولت به استان و تلاش در جهت ارتقاي شاخص هاي توسعه در آذربايجان غربي است. 
وي با اشاره به تصويب طرح هاي مختلف در سفر رئيس جمهور به استان افزود: در سفر دکتر روحاني به آذربايجان غربي، چندين طرح و پروژه با 2500 ميليارد تومان اعتبار به تصويب رسيد که با پيگيري هاي انجام گرفته، اين رقم به 3300 ميليارد تومان افزايش يافت؛ بدون ترديد با بهره برداري از اين طرح ها در دو سال آينده، وضعيت شاخص هاي توسعه در استان بهبود قابل توجهي خواهد يافت. شهرياري در ادامه با تبريک فرا رسيدن ايام الله دهه فجر و چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي تصريح کرد: دهه فجر امسال با سال هاي گذشته بسيار تفاوت دارد؛ بي ترديد استقبال پرشکوه و حضور حماسي مردم در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، بار ديگر تمامي توطئه ها و نقشه هاي مستکبرين و ايادي آن ها در منطقه عليه جمهوري اسلامي ايران را خنثي خواهد کرد.
استاندار آذربايجان غربي افزود: هر چه دشمنان و معاندان نظام، عزم خود را براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي جزم مي کنند، اتحاد، همدلي و انسجام ملت بزرگ ايران اسلامي نيز در برابر اين توطئه ها بيشتر مي شود.
شهرياري در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط خاص حاکم بر کشور اشاره کرد و يادآور شد: مديران و مسئولان استان در اين شرايط خاص بايد همواره در کنار مردم و به فکر حل مشکلات مردم باشند، گاها مردم در مراجعه به ادارات با برخوردهايي مواجه مي شوند که قابل قبول نيست، مديران بايد تعامل و خوش رفتاري با مردم در ادارات را بصورت ويژه در دستور کار قرار دهند. 
وي به تلاش دولت در راستاي حل مشکل اشتغال نيز اشاره کرد و افزود: حل مشکل بيکاري از مهمترين دغدغه هاي دولت است و برنامه ريزي خوبي در بودجه 98 براي کاهش نرخ بيکاري در کشور و استان ها پيش بيني شده است، در استان آذربايجان غربي نيز در راستاي سياست هاي دولت، براي جذب سرمايه گذاري، رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال براي جوانان اهتمام ويژه داريم. استاندار آذربايجان غربي تاکيد کرد: با تلاش هاي صورت گرفته، استان آذربايجان غربي در شش ماهه سال 97، بعنوان سومين استان برتر کشور در جذب سرمايه گذاري خارجي معرفي شده است که اميدواريم اين روند با هماهنگي و همت مديران استان، در سال آينده تقويت و زمينه اشتغال جوانان در استان بيش از پيش فراهم شود.
وي با بيان اينکه آذربايجان غربي از امن ترين استان هاي کشور است اعلام کرد: بر اساس گزارشات و مستندات موجود، آذربايجان غربي جزو 5 استان امن کشور است و بي ترديد اين امنيت پايدار مي تواند زمينه حضور سرمايه گذاران و فعالين اقتصادي را در استان فراهم کند و حتي در نقاط صفر مرزي استان امکان اجراي طرح هاي سرمايه گذاري وجود دارد و ما از اين بابت نيز مشکلي نداريم. 
شهرياري به ديگر برنامه هاي در دست اجرا براي رشد و توسعه استان اشاره کرد و افزود: براي توسعه ارتباطات و مناسبات استان با کشورهاي خارجي بويژه کشورهاي همجوار نيز برنامه ريزي هاي لازم انجام گرفته و در آينده نزديک ساختاري براي توسعه روابط خارجي استان تعريف مي شود.وي آذربايجان غربي را داراي ظرفيت هاي صادراتي بي نظير عنوان کرد و گفت: در شرايط کنوني، استان آذربايجان غربي با توجه به موقعيت مرزي خود مي تواند به قطب صادرات و واردات کالاهاي مورد نياز کشور تبديل شود.
وي همچنين به وجود وحدت و همدلي در ميان مسئولان استان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه وحدت، انسجام و همدلي بسيار خوبي ميان مسئولان استان وجود دارد و به برکت همين همدلي، بسياري از مسائل و مشکلات موجود در استان رفع شده است.
شهرياري در بخش ديگري از سخنان خود در رابطه با عملکرد وزارت اطلاعات گفت: مردم امروز ديدگاه بسيار مثبتي به وزارت اطلاعات دارند و اين بخاطر عملکرد درخشان وزارت و سربازان گمنام آن در راستاي تامين امنيت و آرامش کشور بوده است. در اين آيين با قدرداني از مديرکل سابق اطلاعات آذربايجان غربي، مديرکل جديد اطلاعات اين استان منصوب و معرفي شد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

همدلي و همگرايي امروز دستگاه هاي امنيتي کم سابقه است

همدلي و همگرايي امروز دستگاه هاي امنيتي کم سابقه است
خروج

سرويس سياسي: وزير اطلاعات گفت: همدلي و همگرايي امروز دستگاه هاي امنيتي کم سابقه است. به گزارش عصرآذربايجان، حجت الاسلام والمسلمين دکتر سيدمحمود علوي در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي با تاکيد بر اينکه وحدت، همدلي و همگرايي امروز دستگاه هاي امنيتي کم سابقه است، اظهار داشت: همدلي و همگرايي بين دستگاه هاي امنيتي با وجود توطئه هاي کم نظير دشمنان براي آسيب رساندن به کشور، موجب نقش بر آب شدن همه توطئه ها شده و بارها زمينه ابراز مسرت مقام معظم رهبري را فراهم کرده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها