عصر آذربایجان

گزارش خبر

کمبود نقدينگي و سرمايه در گردش از مشکلات اصلي واحد‌هاي توليدي اردبيل است

1398/04/25

گروه گزارش: رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: کمبود نقدينگي و سرمايه در گردش از مشکلات اصلي واحد‌هاي توليدي استان اردبيل است رامين صادقي اظهار کرد: با توجه به بررسي‌هاي کارشناسي انجام يافته از واحد‌هاي توليدي سطح استان اردبيل کمبود نقدينگي و سرمايه در گردش جزو اصلي‌ترين دغدغه‌هاي واحد‌هاي توليدي استان است.

وي افزود: با توجه به بررسي‌هاي کارشناسي انجام يافته از کليه واحد‌هاي صنفي و توليدي استان، از جمله مشکلات عمده واحد‌هاي صنفي مي‌توان به کمبود نقدينگي و سرمايه در گردش، مشکلات مالياتي، بدهي معوق واحد‌هاي توليدي به بانک‌ها، مشکلات ناشي از تحريم در واردات مواد اوليه، قطعات و ماشين آلات و يا پول ناشي از صادرات، بدهي معوق به تامين اجتماعي، مشکل افزايش حق بيمه تامين اجتماعي در سال جاري، مشکلات ناشي از زيرساخت و انشعاب، آب، برق و گاز و مشکلات مربوط به حوزه فروش اشاره کرد.
 رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل تصريح کرد: در راستاي توسعه اقتصادي استان اردبيل و ايجاد اشتغال و رفع مشکل واحد‌هاي توليدي و صنعتي، کليه مشکلات واحد‌هاي توليدي بزرگ زير ذره‌بين قرار داشته به صورت مرتب و روزانه رصد مي‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکلي در راستاي رفع اين مشکلات اقدامات عملياتي انجام مي‌گيرد.
افتتاح 19 طرح بزرگ همزمان با سفر رئيس جمهور به اردبيل انجام مي‌شود
صادقي با اشاره به افتتاح 19 طرح بزرگ در استان اردبيل افزود: در سفر آتي رياست جمهوري به استان اردبيل 19 طرح بزرگ صنعتي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد که از جمله آن مي‌توان به راه‌اندازي مجدد کارخانه نئوپان خلخال، راه‌اندازي فاز دوم شرکت لاستيک سازي آرتاويل تاير، راه‌اندازي مجدد شرکت تارا سبلان اشاره کرد و در کنار آن پيگيري‌هاي مستمري در راستاي برطرف نمودن مشکلات تلاقي زمين شرکت اتوبوس سازي مايوان با شهرک صنعتي، پيگيري براي راه‌اندازي شرکت کاميون سازي حديد مبتکران، پيگيري و برطرف نمودن مشکلات زيرساختي شرکت آرتا پلاست و... انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اقدامات سازمان صمت در سال جاري گفت: از جمله اقدامات مهم اين سازمان در سال جاري برگزاري 48 جلسه ستاد تسهيل استان جهت بررسي مشکلات واحد‌هاي صنعتي بصورت موردي و ارائه راهکار‌هاي لازم جهت رفع اين مشکلات انجام خواهد پذيرفت و همچنين اين سازمان در جهت تامين مالي طرح‌هاي احداثي، بازسازي و نوسازي و سرمايه در گردش واحد‌هاي صنعتي و معدني نهايت تلاش خود را به عمل خواهد آورد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل بيان کرد: اين سازمان در سالجاري براي راه‌اندازي و بهره‌برداري از حداقل 100 واحد صنعتي کوچک، متوسط و بزرگ برنامه‌ريزي نموده است و با برنامه‌ريزي اين سازمان در سالجاري تعداد 100 واحد صنعتي تعطيل و راکد مورد بازديد اعضاي ستاد تسهيل با حضور استاندار قرار گرفته و از نزديک ضمن بررسي مسايل و مشکلات و صدور مصوبات لازم، راهکار‌هاي لازم براي برطرف نمودن مشکلات آن‌ها اتخاذ و اين واحد‌هاي توليدي راکد مجدداً شروع به فعاليت خواهند نمود.
اصناف دچار روزمرگي شده است
صادقي با اشاره به نقش اصناف و بازاريان در ايجاد اشتغال در جامعه عنوان کرد: اصناف و بازاريان نقش بسيار مهم و اساسي در توسعه و رونق اقتصادي دارند، اما متاسفانه اکنون بيشتر دچار روزمرگي شده است.
وي ادامه داد: اصناف و بازاريان نقش بسيار مهم و اساسي در توسعه و رونق اقتصادي دارند، اما متاسفانه توانمندي‌هاي اصناف بالفعل نشده و بيشتر دچار روزمرگي شده است.
اشتغال 110 هزار نفري اصناف در اردبيل
 رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل افزود: بخش اصناف يکي از بزرگترين واحد اقتصادي، خدماتي، توليدي و صنعتي است به طوريکه 110 هزار نفر در بخش اصناف استان مشغول به کار هستند در حاليکه سهم بخش صنعت استان يک پنجم اين مقدار يعني 21 هزار نفر است که اين رقم نشان از توانمندي‌هاي اصناف در ايجاد اشتغال و رفع بيکاري را دارد.
صادقي بيان کرد: جهت خدمات‌رساني بهتر به اصناف اجراي بند الف تبصره 18 در دستور کار قرار داشته که در اين راستا و طبق اطلاع‌رساني‌هاي انجام يافته به صنوف توليدي تا به امروز 50 واحدتوليدي براي بهره‌مندي از تسهيلات اين تبصره ثبت نام کرده و به بنک‌هاي عامل معرفي شده‌اند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي ادامه داد: در بحث آموزش نيز براي ايجاد اشتغال‌هاي ارزان قيمت طرح آموزش در محيط واقعي کار در قالب آموزش استاد شاگردي مورد نظر است که در اين راستا نيز اقدامات مناسبي انجام شده است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها