عصر آذربایجان

گزارش خبر

سنجش كيفيت آب شرب آذربايجان غربي طبق استاندارد هاي جهاني است

1398/05/15

گروه گزارش: کيفيت آب شرب خط قرمز شركت آبفاي استان بوده و در اين راستا تلاش مي شود آبي که توليد و به‌دست مشترکين مي‌رسد از کيفيت بسيار مطلوبي برخوردار باشد.

به گزارش عصرآذربايجان، اطمينان از سلامت آب دغدغه اصلي شرکت هاي آب و فاضلاب از بدو تشکيل آنها بوده و با افزايش مصرف آب طي سالهاي گذشته توجه به كيفيت، بهداشت و سلامت آب آشاميدني شهروندان از اهداف اصلي شركت آب و فاضلاب شهري محسوب مي شود و در اين زمينه نيز استفاده از تكنولوژي هاي جديد در سنجش كيفيت آب امري لازم و ضروري است.
*هيچ گونه قطعي، کمبود و حتي افت فشار آب در شهرهاي استان وجود ندارد
معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان‌غربي، يوسف شمچي با تاكيد بر اينكه اهميت كيفيت آب شرب براي شركت آبفا كمتر از كميت آن نبوده، اظهار داشت: در حال حاضر کنترل کيفي آب در شهرهاي استان در بهترين وضعيت قرار دارد و کيفيت آب شرب در آذربايجان‌غربي بهتر از ساير شهرهاي کشور و دقيقا مطابق با استاندارد 1053 است.
وي ادامه داد: در اين راستا معاونت بهداشتي دانشگاه علوم ‌پزشکي به عنوان ناظر کنترل کيفي آب شرب به صورت مستمر کنترل روزانه آب در سطح تمامي شهرها را انجام و کوچکترين مشکل را گزارش مي‌دهد.
معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان‌غربي يادآور شد: 17 آزمايشگاه كنترل كيفي آب در سطح آذربايجان غربي کيفيت آب شهرهاي استان را از لحاظ ميکروبي، شيميايي و بيولوژي کنترل مي‌کنند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر 10 سامانه فاضلاب در سطح استان وجود دارد كه در تمامي فاضلاب‌ها، آزمايش و ‌کنترل کيفي انجام شده و اداره کل حفاظت محيط‌زيست نسبت به نظارت کيفي فاضلاب عمل کرده و براساس استاندارد کنترل مي‌کند.
معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان‌غربي با اشاره به برخي اظهار نظرها مبني بر نسبت دادن منبع بوي نامطبوع جاده شهيد كلانتري به تصفيه خانه فاضلاب اروميه، متذكر شد: بوي نامطبوع جاده شهيد كلانتري مربوط به شهرك صنعتي بوده و هيچ ارتباطي به تصفيه خانه فاضلاب اروميه ندارد.
شمچي ادامه داد: فاز سه تصفيه‌خانه فاضلاب اروميه با ظرفيت 60 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در حال ساخت مي باشد كه با بهره برداري از پروژه جمعيت 300 هزار نفري از شهر اروميه تحت پوشش قرار مي گيرد و پيش بيني مي شود تا پايان سال در مدار بهره برداري قرار گيرد.
وي با اعلام اينكه پيك مصرف آب شرب اروميه در تابستان 2 هزار و 900 ليتر در ثانيه بوده كه نسبت به فصول ديگر از 30 تا 35 درصد افزايش برخوردار است، اضافه کرد: يک هزار و 500 ليتر بر ثانيه آن از دو تصفيه‌خانه و مابقي از 40 حلقه چاه در اروميه تامين مي‌شود.
* آب شرب شهرهاي استان از باكيفيت ترين آب هاي سطح كشور است
مديرکنترل کيفيت و نظارت بر بهداشت آب شرکت آبفاي شهري استان، سهراب طالبي اظهار داشت: آب شرب شهرهاي استان از باكيفيت ترين آب هاي سطح كشور بوده و مطابق با استانداردهاي جهاني است.
وي با اشاره به آزمايشگاه مركزي كنترل كيفي آب شركت آبفاي استان، ادامه داد: در اين آزمايشگاه 12 نفر نيروي متخصص و داراي تحصيلات عاليه مشغول فعاليت بوده و 17 واحد آزمايشگاه آب شرب شهري در استان فعاليت كرده و كيفيت آب شرب شهري را روزانه از نظر كيفي آزمايش مي كنند.
طالبي اعلام كرد: سالانه بيش از 100 هزار پارامتر از آب مورد آزمايش کيفي قرار گرفته و علاوه بر اين، مخازن و تصفيه خانه ها مجهز به سيستم هاي سنجش لحظه اي بوده و به صورت آنلاين و لحظه به لحظه کيفيت آب به صورت شبانه‌روزي کنترل مي شود.
مديرکنترل کيفيت و نظارت بر بهداشت آب شرکت آبفاي شهري استان ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکي و واحد کنترل کيفي شرکت آب و فاضلاب استان کار کنترل کيفي آب را انجام مي‌دهند.
وي با بيان اينكه خط‌کش آب و فاضلاب شهري استان براي سنجش کيفيت آب استاندارد ملي ايران است و اگر با استانداردها مغايرت داشته باشد اجازه وارد شدن آب بر مدار و بهره‌برداري از آن داده نمي‌شود، تصريح كرد: آزمايشگاه‌هاي اين شرکت به صورت روزانه آزمايش شيميايي، ميکروبي و بيولوژيکي و به صورت فصلي آزمايش آنيون و كاتيون و يا به صورت سالانه آزمايش فلزات سنگين و راديواکتيو را انجام مي‌دهد.طالبي سنجش كيفيت آب شرب آذربايجان غربي را طبق استاندارد هاي جهاني عنوان كرد و ادامه داد: آزمايشگاه مركزي آب اروميه داراي استاندارد بين‌المللي 1725 بوده و در سطح کشور تنها 10 استان اين استاندارد را دارا بوده و نتايج آن مورد تاييد جهاني است.مديرکنترل کيفيت و نظارت بر بهداشت آب شرکت آبفاي شهري استان با اعلام اينكه شاخص مطلوبيت كلر باقيمانده در آب شرب شهرهاي استان 99.98 درصد بوده كه بالاتر از متوسط كشوري است، ادامه داد: شاخص مطلوبيت ميكروبي آب شرب شهرهاي استان نيز 100 درصد مي باشد.
* سبك يا سخت بودن آب مصرفي ارتباطي با تشكيل سنگ كليه ندارد
رئيس آزمايشگاه‌هاي شرکت آبفاي آذربايجان‌غربي، فاطمه حاجيلاري اظهار داشت: آب‌هاي سطحي با توجه به اينکه از آب شدن برف به دست مي‌آيد داراي املاح کمي بوده و آبهاي زيرزميني سنگين‌تر است و اگر در سطح استاندارد باشد مشكلي ايجاد نمي كند.
وي ادامه داد: سبك يا سخت بودن آب مصرفي ارتباطي با تشكيل سنگ كليه ندارد حتي نخوردن آب به ميزان كافي مي تواند از علل تشكيل سنگ كليه باشد و عوامل ديگري همچون استفاده بيش از اندازه از نمك و... تاثيرگذار مي باشد.
حاجيلاري ابراز داشت: آب شرب هيچ يک از شهرهاي استان فلزات سنگين خارج از استاندارد ندارد و بر اساس سنجش هايي که در آزمايشگاه صورت مي گيرد کيفيت آب منابع سطحي و زيرزميني استان بسيار مطلوب است و از كيفيت بسيار بالا برخوردار مي باشد.
وي با بيان اينكه آزمايش پارامترهاي کيفي آب شامل موارد بيولوژيک، شيمي، فيزيک، فلزات سنگين، ريزآلاينده ها و... صورت مي گيرد، خاطرنشان كرد: در اين آزمايشگاه کلرايد آب اندازه‌گيري و کدورت آب مورد آزمايش قرار مي‌گيرد و سنجش 14 پارامتر فلز سنگين در اين آزمايشگاه صورت مي گيرد و نتايج اين آزمايشگاه نيز در کل دنيا مورد تاييد است.رئيس آزمايشگاه‌هاي شرکت آبفاي آذربايجان‌غربي اعلام کرد: نتايج آزمايش کيفي آب به صورت روزانه در اين آزمايشگاه مورد بررسي قرار گرفته و به وزارت نيرو اعلام مي‌شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها