عصر آذربایجان

گزارش خبر

ریل‌گذاری ۱۱۷ کیلومتر از مسیر راه‌آهن در اردبیل با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء

1398/06/23

استاندار اردبیل از استقرار تجهیزات مورد نیاز برای ریل‌گذاری ۱۱۷ کیلومتر از مسیر راه‌آهن تا زمان سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

اکبر بهنامجو با اشاره به انجام مناقصه جذب پيمانکار براي ريل گذاري 117 کيلومتر از مسير راه آهن اظهار داشت: تا زمان سفر رئيس جمهور تجهيزات مورد نياز براي ريل‌گذاري در منطقه مستقر مي‌شود.

وي به مشارکت قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء در ريل‌گذاري راه‌آهن و اجراي بزرگراه اشاره کرد و گفت: تلاش مي‌کنيم در برنامه سه ساله 250 کيلومتر از راه‌هاي استان از سوي قرارگاه خاتم اجرا شود.

استاندار اردبيل به دستاوردهاي قبل از سفر اشاره کرد و گفت: تسهيلات مصوب بانک‌ها مهم‌ترين دستاورد استان در آستانه سفر رئيس جمهور است.

بهنامجو تصريح کرد: تصويب 7 هزار ميليارد تومان تسهيلات در سفر مديران بانک‌ها به استان مهم‌ترين دستاورد اعتباري در آستانه سفر رئيس جمهوري است که تلاش و هماهنگي مسئولان استاني براي تسريع در جذب اين تسهيلات را مي‌طلبد.

وي افزود: در حال حاضر تلاش مسئولان براي عملياتي کردن طرح‌هاي مصوب در نشست مديران بانکي بوده که تا سفر رئيس جمهوري بايد اجراي اين طرح‌ها آغاز شود.

استاندار اردبيل گفت: استان اردبيل هميشه در بحث انتخابات پيشرو بوده و انتخابات مجلس يازدهم در اردبيل با هماهنگي تمامي عوامل با اقتدار برگزار مي‌شود.

وي اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات آتي بسيار حياتي است و هر چه قدر مشارکت بيشتر باشد قطعا مسئوليت نمايندگان و تعهد آنها نسبت به پيشرفت و توسعه استان بيشتر مي‌شود.

بهنامجو با اشاره به اينکه رسانه‌ها و احزاب سياسي در جريان‌سازي انتخاباتي بايد رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند افزود: در تمامي شرايط رسانه‌ها و احزاب سياسي نقش مهمي در تنوير افکار عمومي و جريان‌سازي محيطي ايفا کرده و در اين دوره از انتخابات نيز به طور قطع اين قشر وظيفه خطيري را عهده‌دار هستند.

استاندار اردبيل گفت: مردم در انتخابات قبل از اينکه حمايت از افراد شاخص و داراي صلاحيت باشد داشتن احساس مسئوليت نسبت به حفظ تماميت ارضي و حفظ نظام است.

وي با بيان اينکه فرمانداران و عوامل اجرايي ستاد انتخابات کاملا بي‌طرفانه انتخابات سالم برگزار خواهند کرد گفت: در هر شرايط ستاد انتخابات بدون در نظر گرفتن منافع جريان سياسي خاص در صدد برگزاري انتخابات سالم و بدون حاشيه است.

بهنامجو از  کانديداهاي مجلس يازدهم خواست عمل و احترام به قانون و دستورالعمل‌هاي انتخابات را سرلوحه تبليغات خود قرار دهند و از تخريب ديگران پرهيز کنند.

استاندار اردبيل افزود: مردم اردبيل هميشه پاي بند به اصول بوده و اين امر سبب شده است که استان اردبيل جزو استان‌هاي امن کشور اعلام شود.

وي با اشاره به اينکه عوامل ستاد انتخابات استان بايد در هر شرايط مواظب رفتار خود باشند افزود: در اسلام و قرآن به امانتداري تاکيد شده است و در انتخابات نيز همه بايد تلاش کنيم از حقوق افراد و مردم خوب امانتداري کنيم.

استاندار اردبيل با اشاره به ضرورت گسترش فضاي آموزشي و خوابگاهي دانشگاه فرهنگيان از تخصيص مبلغ دو ميليارد تومان از محل بودجه توازن جهت اين امر خبر داد.

وي اظهار کرد: ظرفيت 1600 نفر دانشجو معلم براي دانشگاه فرهنگيان براي سال‌هاي آتي تأمين مي‌شود.

در اين جلسه با دستور استاندار اردبيل مقرر شد براي استفاده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگيان از اينترنت کابل‌کشي فيبر نوري از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت انجام شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگيان اردبيل نيز گزارشي از چالش‌هاي فضاهاي آموزشي، خوابگاهي، ورزشي و فرهنگي پرديس‌ها و مراکز تابعه ارائه کرد.

عليرضا عبدي افزود: با توجه به استانداردهاي وزارت علوم و همچنين ورود پايدار حداقل 25 هزار نفري دانشجومعلم در هر سال، مساعدت و همکاري مسئولان استان براي رسيدن دانشگاه فرهنگيان اردبيل براي رسيدن به جايگاهي مطلوب ضروري است.

وي از مساعدت استاندار اردبيل در مورد تأمين هزينه کابل کشي فيبر نوري دانشگاه تشکر کرد و خواستار تخصيص زمين براي دانشگاه جامع تربيت معلم از سايت دانشگاهي استان براي احداث فضاهاي آموزشي، خوابگاهي، فرهنگي و ورزشي مطابق استانداردهاي روز شد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها