عصر آذربایجان

گزارش خبر

ادامه بی‌تفاوتی نسبت به کرونا در استان آذربایجان شرقی

 

1399/02/02

اصلی‌ترین راه شکست کرونا و قطع زنجیره ابتلا، در خانه ماندن است که هنوز این امر موردتوجه جدی قرار نگرفته است و بسیاری از افراد رفتار متفاوتی در چنین شرایطی از خود نشان می‌دهند.

شيوع ويروس کرونا که هم اکنون کشورهاي مختلف دنيا را درگير خود کرده روزهاي دلهره آوري را براي مردم جهان رقم زده است. در کشور ما نيز «کوئيد 19» يا همان «کرونا» معروف در ظرف مدت کوتاهي اقصي نقاط کشور را در نورديد و همچنان در حال جولان دهي است.

رعايت نکات بهداشتي و خودقرنطينگي مهم‌ترين راهکار پيشگيري از ابتلاء به اين ويروس است، اما باوجود توصيه‌هاي مکرر رسانه‌ها، مسئولان و کارشناسان، برخي از افراد هنوز ابتلاء به اين بيماري را جدي نگرفته‌اند.

بي‌تفاوتي شمار زيادي از مردم استان آذربايجان شرقي نسبت به ويروس کرونا در حالي ادامه دارد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکي تبريز ضمن تشديد هشدارهاي خود از مردم مي‌خواهند که همچنان پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت کنند.

بسياري توصيه‌هاي پزشکي و خطر ابتلاء به ويروس کرونا را ناديده مي‌گيرند و فاکتورهاي رفتاري متفاوتي را نسبت به ديگر جوامع در برابر چنين شرايطي از خود نشان مي‌دهند.

بي‌توجهي به مسائل بهداشتي کرونا تا يک هفته خودش را بروز مي‌دهد

جواد رحمتي در جلسه کميته بهداشت محيط ستاد استاني با بيان اينکه وضعيت امروز ما نتيجه رفتار ديروز ماست، اظهار داشت: هرگونه بي‌توجهي و کم دقتي نسبت به مسائل بهداشتي و ايمني در يک هفته تا 10 روز آينده خودش را بروز مي‌دهد.

 وي، خواستار توجه جدي به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در بخش‌هاي مختلف شد و يادآور شد: مردم بايد، بدانند که کرونا همچنان در کمين است و هيچ خطري رفع نشده است تا زندگي به حالت عادي قبل از کرونا بازگردد.

رئيس کميته بهداشت محيط ستاد استاني مقابله با کرونا بر ثبت‌نام تمام اصناف استان در سايت وزارت بهداشت تأکيد کرد و گفت: اين ثبت‌نام به منزله تعهد صاحبان اصناف به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي است که علاوه‌بر تشديد نظارت‌ها بايد با همکاري علوم پزشکي، بسيج و ساير دستگاه‌هاي نظارتي با متخلفان برخورد شود.

رحمتي با بيان اينکه رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، فعاليت اصناف را کم خطرتر مي‌کند، گفت: دستگاه‌هاي اجرايي هم بايد براي کاهش هرچه بيشتر ارتباطات حضوري، علاوه‌بر تأمين زيرساخت‌هاي مناسب به استفاده هر چه بيشتر از زيرساخت‌هايي همچون ويدئو کنفرانس براي خدمات‌دهي به مردم و پاسخگويي به آنان اقدام کنند.

وي همچنين خاطرنشان کرد: جلسات ضروري ادارات نيز بايد با کمترين اعضا و در صورت امکان به شکل مجازي برگزار شود.

منبع : تسنيم

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها