عصر آذربایجان

گزارش خبر

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

1396/10/28

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

يکي از افراد معترض در اين زمينه به خبرنگار عصرآذربايجان گفت: اولين وظيفه مسئولان، رسيدگي به مشکلات مردم است و ما خواستار احقاق مطالبات خود هستيم.

محمد. ع ادامه داد: زمين‌هايي را به طور قانوني خريداري و هزينه‌هاي بسياري را صرف ساخت آن کرده‌ايم، در حال حاضر اداره راه و شهرسازي مدعي مالکيت زمين‌هايي است که اداره همياري استانداري آذربايجان غربي آنها را به ما فروخته است.

اين معترض تصريح کرد: هم اکنون اداره راه و سهرسازي استان خواستار بازپس گيري اين زمين‌ها است که پس از پرس‌وجوهاي فراوان متوجه شديم چهار اداره و سازمان شامل همياري استانداري، راه و شهرسازي، جهاد کشاورزي و منابع طبيعي بايد در اين خصوص مذاکرات لازم را انجام دهند تا تصميماتي در اين خصوص اتخاذ شود ولي در اين ميان خواستار در نظر گرفتن شرايط صاحبان املاکي هستيم که در اين زمين‌ها احداث و هم اکنون اين خانواده‌ها ساکن مساکن احداث شده در زمين‌هاي بدون تکليف هستند.

محمد ادامه مي‌دهد: در زمان فروش اين زمين‌ها توسط تعاوني مسکن توحيد، هيچ اقدامي از سوي مسئولين اين ادارات انجام نشده و اکنون پس از گذشت چندين سال و ساخت و ساز در اين زمين‌ها و سکونت برخي خانوارها که مجوز قانوني دريافت کرده و صاحب ملک شناخته مي‌شوند، اکنون اداره راه و شهرسازي اين زمين را ملي ناميده و ادعاي خريد آن از منابع طبيعي و مالکيت اين زمين را دارد.

وي ادامه داد: زمين‌هايي را با مالکيت ثبت قولنامه‌اي و با قيمت‌هاي بالاي 80 ميليون تومان از سازمان همياري که زير نظر استانداري قرار دارد خريداري و از اداره راه‌ و شهرسازي مجوز ساخت دريافت کرده‌ايم ولي پس از گذشت چندين سال اداره راه و شهرسازي ادعاي مالکيت اين زمين‌ها را دارد.

محمد در ادامه بيان کرد: اکنون که تمام سرمايه‌هاي خود را به طور قانوني صرف خريد و ساخت مسکن کرده‌ايم، چگونه مسئولان دولتي منکر زواياي قانوني آن شده و حقوق ساکنان آن را نفي کرده و براي باز پس‌گيري اين زمين‌ها که براي خريد آن در چهارچوب قانون پول پرداخت شده، وارد عمل شده‌اند.

*سازمان همياري بدون هماهنگي اقدام به فروش زمين‌هاي راه و شهرسازي کرده است
مدير املاک حقوقي اداره راه و شهرسازي آذربايجان‌غربي اظهار داشت: يک پلاک زمين به نام 9 اصلي بخش 5 اروميه، به مساحت 6.4 هکتار جزء اراضي ملي است و منابع ملي اين زمين را در تاريخ 28 اسفند ماه 1391 در اجراي ماده 10 قانون زمين شهري و همچنين کميسيون ماده 56 قانون حفاظت از جنگل‌ها به نام اداره راه و شهرسازي سند زده است.
محمدعلي پورعلي تصريح کرد: در گذشته از اين زمين به مساحت3.2 هکتار توسط سازمان همياري به تعاوني مسکن توحيد فروخته شده است و پس از مذاکرات فراوان مابين سازمان همياري و اداره راه و شهرسازي، نتيجه‌اي حاصل نشد و نهايتا سازمان همياري نسبت به طرح دعوي در مراجع قضايي اقدام کرده است که پس از بررسي‌هاي لازم از سوي مراجع قضايي ادعاي سازمان همياري رد و مالکيت دولت تثبيت شد و در اين راستا چندين بار اقدام به تشکيل جلسه شده است.
وي در ارتباط با وظايف مشخص شده سازمان همياري، افزود: طي جلساتي با حضورنمايندگاني از استانداري، اداره کل راه وشهرسازي و سازمان همياري، مقرر شد سازمان همياري معوض قيمت کارشناسي اراضي دولتي را به اداره کل راه و شهرسازي بپردازد و يا زميني را در عوض زمين فروخته شده به اداره راه و شهرسازي معرفي کند.

اين مسئول در خصوص نحوه عملکرد سازمان همياري، گفت: پس از مدتي از تعيين حکم سازمان همياري مشخص شد که اين سازمان در شهر اروميه فاقد زمين بوده و نمي‌تواند بابت زمين فروخته شده معاوضه کنند، لذا مسئولين اداره راه و شهرسازي براي حل مشکلات پيش آمده و مساعدت به تعاوني مسکن توحيد و سازمان همياري، خواستار معوض اراضي در شهر سرو اروميه شدند، متاسفانه سازمان همياري تعداد متراژ پايين‌تري زمين معوض نسبت به زمين فروخته شده در ناحيه سرو اروميه معرفي کرد.

وي افزود: موضوع زمين‌هاي معرفي شده سازمان همياري، در جلسه مطرح گشت که نتيجه آن، مکاتبه‌ اداره راه وشهرسازي با سازمان همياري بود که از اين سازمان خواسته شد زمين‌هايي در برابر زمين فروخته شده توسط تعاوني مسکن توحيد معرفي کنند، اما تاکنون هيچ اقدامي از سوي سازمان همياري صورت نگرفته و سازمان همياري مدعي شده  اين زمين‌ها ملي نبوده و در استثنا هستند، مسئولان راه و شهرسازي نسبت به اين ادعاي سازمان همياري ساکت نبوده و جلسه بعدي با سازمان همياري را در سازمان جهاد کشاورزي مقرر کردند.
پورعلي در ارتباط با جلسه آينده مابين اداره راه و شهرسازي و سازمان همياري در محل جهاد کشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان‌غربي، بيان کرد: اين موضوع در سازمان جهاد کشاورزي و منابع طبيعي( کميته رفع تداخل) مطرح مي‌شود و اگر سازمان جهاد کشاورزي و منابع طبيعي تشخيص دهند زمين فروخته شده ملي نيست، نسبت به اصلاح سند و نقشه توسط( اداره کل ثبت احوال استان)، اقدامات لازم به عمل مي‌آيد.

منبع :  

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها