عصر آذربایجان

گزارش خبر

قيمت نان در آذربايجان غربي افزايش نمي يابد

قيمت نان در آذربايجان غربي افزايش نمي يابد

1399/07/20

گروه گزارش : در روزهاي اخير افزايش تقاضاي نان و آرد در استان به خصوص شهرستان اروميه، تعطيلي و افزايش خودسرانه قيمت نان از سوي برخي نانوايي ها موجب نارضايتي و گلايه مردم شده است.

سکينه اسمي

 گروه گزارش : در روزهاي اخير افزايش تقاضاي نان و آرد در استان به خصوص شهرستان اروميه، تعطيلي و افزايش خودسرانه قيمت نان از سوي برخي نانوايي ها موجب نارضايتي و گلايه مردم شده است.
نان که قوت قالب مردم به شمار مي‌رود اين روزها در آذربايجان غربي به خصوص شهرستان اروميه به يک چالش و دغدغه اساسي براي مردم تبديل شده است، کمبود نان به دليل بسته بودن برخي نانوايي‌ها، افزايش خودسرانه يک شبه قيمت نان و شايعاتي در خصوص کمبود آرد و نان موجب شده موجي از نگراني در بين مردم ايجاد شود.
عدم نظارت و پاسخگويي به موقع مسئولان به گسترده شدن دامنه شايعه کمبود آرد و نان و نيز دغدغه‌هاي مردم از تأمين اين نياز ضروري دامن زده است هر چند برخي از مسئولان و نيز فرماندار اروميه عنوان مي‌کنند کمبودي در حوزه آرد و نان نداريم اما نگاهي به وضعيت جامعه نشان مي‌دهد اين حرف‌ها تاکنون نتوانسته جلوي کمبود نان در برخي مناطق از اروميه را بگيرد و مردم براي تأمين نان مورد نياز با مشکل مواجه شده‌اند.
بررسي ميداني نشان مي‌دهد بسياري از نانوايي‌هاي آزادپز اروميه به صورت خودسرانه اقدام به بستن مغازه‌ها و نيز در برخي مواقع افزايش قيمت نان زده‌اند موضوعي که به يکي از گلايه‌هاي مردم اين شهر تبديل شده است و در صورت عدم ورود به موقع مسئولان مي‌تواند به يک بحران جدي نيز تبديل شود.
بايرامعلي حاجي محمدي يکي از نانوايي‌هاي دولتي اروميه در خصوص مشکلات نانوايي‌ها  گفت: هيچ مشکل و کمبودي در زمينه تهيه آرد و پخت نان نداريم و موضوع اخير از سوي برخي نانوايي‌هاي آزاد پز ايجاد شده است.
با مراجعه به تعدادي از نانوايي‌هاي آزادپز مشاهده شد تعدادي از آنها اقدام به بستن مغازه کرده و با نصب کاغذ بر روي درب مغازه علت بسته بودن را کمبود آرد مورد نياز عنوان شده است.
بيتا اختياري يکي از شهروندان اروميه در خصوص مشکل کمبود نان گفت: در روز اخير براي تأمين نان مورد نياز خود با مشکل مواجه شده‌ايم، تنها نانوايي محل اقدام به بستن مغازه کرده و براي خريد نان مورد نياز مجبور هستم از سوپرمارکت منطقه محل زندگي قيمت زيادي پرداخت کنم.
امدادي از ديگر شهروندان اروميه از نبود نظارت و رسيدگي مسئولان به موضوع کمبود نان و افزايش قيمت آن ابراز گلايه کرده و گفت: در سال‌هاي اخير کيفيت و اندازه نان‌هاي توليدي به شدت پايين بود اما در هفته جاري کمبود نان نيز به اين مشکلات اضافه شده و مسئولان نظارتي به اين موضوع ندارند.
وي با بيان اينکه در حال حاضر بر خلاف مصاحبه مسئولان در خصوص نبود کمبود آرد و نان در اروميه شاهد مشکل اساسي از نبود نان مورد نياز در برخي مناطق شهرستان اروميه هستيم افزود: با شايعه کمبود آرد و نان در ماه‌هاي آينده مردم اقدام به احتکار نان کرده‌اند و نياز است مسئولان به صورت جدي ورود کنند.
*کمبودي در بخش آرد و نان در آذربايجان غربي نداريم
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي در خصوص بروز مشکل بسته شدن نانوايي، افزايش قيمت و کمبود آرد و نان در شهرستان اروميه گفت: در حال حاضر هيچ مشکل و کمبودي در زمينه آرد، نان در اروميه و ساير شهرهاي استان نداريم.
غلامرضا بابايي بروز مشکلات حاشيه‌اي در بخش نان در اروميه طي روزهاي اخير را تلاش برخي نانوايي‌هاي آزادپز براي فشار به دولت براي افزايش قيمت نان عنوان کرد و افزود: در ماه‌هاي گذشته حاشيه قيمتي بين آرد يارانه‌اي و آزاد در استان به خصوص اروميه کم بود و نانوايي‌هاي آزادپز از قيمت نان گلايه مند نبودند ولي در ماه‌هاي اخير با افزايش فاصله‌اي قابل توجه بين آرد آزاد و آرد يارانه‌اي هم اکنون اين نانوايي عنوان مي‌کنند پخت نان براي آنها صرفه اقتصادي ندارد.
وي با بيان اينکه هم اکنون فاصله قيمتي يک ميليون تا يک ميليون و 200 هزار ريال بين آرد آزاد و يارانه‌اي در استان هستيم گفت: اين حاشيه قيمتي زياد موجب نارضايتي نانوايي‌هاي آزادپز شده و در روزهاي اخير با بستن مغازه‌هاي خود و نيز افزايش خودسرانه قيمت نان تلاش دارند به دولت فشار بياورند تا قيمت نان در استان و اروميه افزايش يابد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي تعداد نانوايي‌هاي استان را نزديک 5 هزار واحد عنوان و اضافه کرد: از اين تعداد سه هزار و 525 واحد نانوايي يارانه دار و مابقي آزاد پز بوده و همچنين از اين تعداد يک هزار و 200 نانوايي در اروميه فعال هستند.
بابايي تاکيد کرد: با توجه به شيوع ويروس کرونا و وضعيت جامعه مردم هيچ نگراني در مورد کمبود نان نداشته باشند توصيه مي‌شود به دليل رعايت موازين بهداشتي از اجتماع در نانوايي‌ها به جد خودداري کنند.
*تا پايان سال افزايشي در قيمت نان نداريم
بابايي با تاکيد بر اينکه تا پايان سال افزايش قيمتي در بخش نان و آرد در استان نخواهيم داشت، گفت: به مردم اطمينان مي‌دهيم هيچ مشکلي در زمينه تأمين آرد و نان مورد نياز استان و اروميه نداريم و افزايش قيمتي تا آخر سال نخواهيم داشت.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي با بيان اينکه در ماه‌هاي اخير شاهد افزايش تقاضاي مصرف نان در استان و اروميه هستيم ادامه داد: به دليل آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزي و افزايش تعداد کارگران فصلي تقاضا براي افزايش نان نيز بالا رفته که تلاش شد به موقع اين تقاضا جبران شود و هم اکنون مشکل خاصي نداريم.
بابايي سهميه آرد براي هر نفر در استان را 6 کيلو و 300 گرم عنوان و خاطرنشان کرد: افزايش سهميه آرد و نيز قيمت نان بر اساس تصميم سازمان تنظيم بازار کشور انجام مي‌گيرد و در حال حاضر مصوبه‌اي در اين زمينه به استان ابلاغ نشده است.
وي با اشاره به اينکه آذربايجان غربي يکي از استان‌هاي برتر در زمينه توليد گندم به شمار مي‌رود، افزود: کمبودي در زمينه گندم، آرد و نان نداريم و مسائل حاشيه‌اي اخير از سوي برخي نانوايي‌هاي آزادپز اروميه ايجاد شده که از سوي مراجع قانوني اين موارد در حال مديريت و پيگيري است.
بابايي با بيان اينکه نان‌هاي توليدي نانوايي‌هاي آزادپز بيشتر در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگ عرضه مي‌شود، افزود: افزايش قيمت خودسرانه نان از سوي نانوايي‌هاي آزادپز بوده و نانوايي‌هاي دولتي مشکلي نداشته‌اند.
*افزايش قيمت نان در اروميه خودسرانه است
رئيس اتحاديه نانوايي‌هاي اروميه نيز در خصوص مسائل حاشيه‌اي چند روز اخير در بخش نان در اروميه گفت: افزايش قيمت نان توسط برخي نانوايي‌هاي اروميه خودسرانه است.
الله‌وردي حسن زاده با اشاره به افزايش قيمت نان توسط برخي نانوايي‌هاي سطح شهر اروميه افزود: افزايش قيمت نان توسط اين نانوايي‌ها خودسرانه بوده و هيچ گونه دستوري مبني بر افزايش قيمت نان در اروميه صادر نشده است.
وي با بيان اينکه هيچ مشکلي از بابت تخصيص سهميه آرد به نانوايي‌ها در اروميه وجود ندارد، دليل صف‌هاي طولاني مقابل نانوايي‌ها را ايجاد جو رواني از سوي برخي افراد براي افزايش قيمت نان عنوان کرد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر ، وي با تاکيد بر اينکه مردم به شايعات افزايش قيمت و کمبود نان توجه نکنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 گشت بازرسي در سطح شهر اروميه به صورت مداوم و سرزده از تمامي نانوايي‌ها بازرسي مي‌کنند تا جلوي برخي تخلفات گرفته شود.همچنين حسن زاده دليل پخت کم نانوايي‌ها را عدم هماهنگي پيمانکار جديد توزيع آرد با نانوايي‌ها بيان کرد .

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها