عصر آذربایجان

گزارش خبر

فوتی کرونایی در آذربایجان‌غربی بار دیگر رکورد زد

فوتی کرونایی در آذربایجان‌غربی بار دیگر رکورد زد

1400/02/13

عصر آذربایجان- بی‌توجهی برخی از مردم کوچه و بازار به شیوع بالای بیماری کووید 19در استان دامن زده است و دود این رفتارها تنها به چشم خودمان می‌رود و باعث رکورد زدن آمار فوتی شد.

عصر آذربايجان- بي‌توجهي برخي از مردم کوچه و بازار به شيوع بالاي بيماري کوويد 19در استان دامن زده است و دود اين رفتارها تنها به چشم خودمان مي‌رود و باعث رکورد زدن آمار فوتي شد.

 طي 24 ساعت گذشته بيش از يک هزار نفر در آذربايجان‌غربي به ويروس کرونا مبتلا شده و از اين تعداد 256 تن از آنان در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري و 66 تن نيز به علت آسيب‌هاي ناشي از بيماري از دستگاه تنفس مصنوعي استفاده مي‌کنند.

برگزاري مراسم‌ عروسي و عزا، عادي سازي شرايط و عادي پنداري شيوع بيماري باعث اوج گيري آمار مبتلايان و فوتي‌ها در استان شده است که اميدواريم با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي توسط مردم و استفاده همگاني از ماسک شاهد کاهش آمار مبتلايان باشيم و اگر 95 درصد مردم هنگام ورود و خروج از منزل از ماسک استفاده کنند آمار مبتلايان به شدت کاهش مي‌يابد.

متاسفانه استفاده از ماسک در استان به 60 درصد رسيده است که اين امر باعث افزايش فوتي در آذربايجان‌غربي شده و بنابراين فوت 22 نفر در يک روز خبر بسيار بدي است و براي همکاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکي و خانواده‌ها کابوس محسوب مي شود که با احتساب فوتي‌هاي جديد، شمار جان باختگان از شيوع ويروس کرونا در استان به چهار هزار و 223 تن رسيد.

هيچ زماني روزهاي پايان سال 98 را فراموش نخواهيم کرد که چگونه مردم استان از کرونا وحشت داشتند که مبادا مبتلا شده و فوت کنند و در همان روزها بود که بحران ماسک و دستکش و محلول‌هاي ضد عفوني کننده در کشور آغاز شد و کادر بهداشت و درمان بيمارستان‌ها درگير کمبودهاي لوازم محافظتي بودند اما در حال حاضر اين عادي‌انگاري مردم باعث افزايش و مرگ روزانه تعداد زيادي از هم‌وطنان استاني شده است.

بنابراين مردم بايد بدانند براي اين‌که حفظ جان اتفاق بيفتد رعايت پروتکل‌ها مي‌تواند کمک‌کننده باشد، البته تصميم‌هاي جدي گرفته‌شده است و با افرادي که پروتکل‌ها را رعايت نکنند و با شوخي گرفتن کرونا امنيت ساير شهروندان را به خطر بيندازند برخورد جدي مي‌شود و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي توسط مردم مسئله مهمي است که بايد مورد توجه قرار بگيرد و نبايد به دلايل غيرضروري از خانه خارج شويم، در صورت خارج شدن از خانه حتما بايد ماسک داشته و کارهايمان را در حداقل زمان ممکن انجام دهيم چرا که اين ويرس ناخوانده همانند يک اسب سرکش در حال تاخت و تاز است.

بستري شدن يک هزار و 285 تن از هم‌وطنان آذربايجان‌غربي در بيمارستان‌ها خبرهايي حاکي از ناخوش احوالي استان است و تخت‌ها جوابگوي بيماران کرونايي نيست و کادر درمان  به شدت نگران افزايش بيماران سرپايي و بستري در استان هستند و اگر مردم همکاري نکنند و محدوديت‌هاي رعايت نشود روزهاي نگران کننده و بحراني در پيش خواهيم داشت.

با وجود دغدغه مسئولان اجرايي ستاد مبارزه با کرونا در استان، فقدان برخي نظارت‌ها و عدم محدوديت‌هاي فاصله‌گذاري اجتماعي، براي جلوگيري از همه‌گيري ويروس عفوني کرونا به چشم مي‌خورد، که قابل تامل است و بايد پيش از وقوع فاجعه انساني غير قابل جبران مديريت و کنترل شود و اين امر نيز با همکاري مردم و مسئولان امکان‌پذير است.

 

منبع : تسنیم

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

فوتی کرونایی در آذربایجان‌غربی بار دیگر رکورد زد

فوتی کرونایی در آذربایجان‌غربی بار دیگر رکورد زد
خروج

عصر آذربایجان- بی‌توجهی برخی از مردم کوچه و بازار به شیوع بالای بیماری کووید 19در استان دامن زده است و دود این رفتارها تنها به چشم خودمان می‌رود و باعث رکورد زدن آمار فوتی شد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها