عصر آذربایجان

گزارش خبر

پاسخی "سخت"‌ به هرگونه تجاوز می‌دهیم

پاسخی "سخت"‌ به هرگونه تجاوز می‌دهیم

1400/07/11

عصر آذربایجان- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور گفت: در رزمایش فاتحان خیبر، کشورهای پیام‌آور صلح و کشورهای معارض، پیام جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند.

عصر آذربايجان- فرمانده قرارگاه منطقه‌اي شمال‌غرب کشور گفت: در رزمايش فاتحان خيبر، کشورهاي پيام‌آور صلح و کشورهاي معارض، پيام جمهوري اسلامي ايران را دريافت کردند.

امير سرتيپ علي حاجيلو پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبريک برگزاري همايش پرافتخار ارتش جمهوري اسلامي ايران با عنوان فاتحان خيبر اظهار داشت: ماموريت ارتش جمهوري اسلامي ايران حفظ تماميت ارضي کشور و حفظ منافع آن در زمين، هوا و دريا است.

وي تصريح کرد: رزمايش" فاتحان خيبر" يک مرحله تکميلي از آموزش‌هاست و با توجه به اينکه ارتش در حال به روزرساني سازمان و تجهيزات، ادوات و آموزش‌هاي نظامي براي مقابله با تهديدات است، بنابراين بايد، آموزش‌هاي تئوري و ميداني و مشابه‌سازي صحنه، عملياتي شود و در اين رزمايش‌ها نيز نيروي انساني و آموزش‌ها همزمان با هم مورد ارزيابي قرار گرفتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌اي شمال‌غرب کشور گفت: در رزمايش فاتحان خيبر که نامش نيز بر اساس هدف خاصي نامگذاري شده بود در شمال‌غرب کشور برگزار شد و در اين راستا در کمتر از 48 ساعت، نيروها در منطقه مستقر بوده که اين خود رکوردي محسوب مي‌شود.

وي با ابراز خرسندي از اينکه ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين رزمايش به تمامي اهداف خود رسيد بيان کرد: همچنين از برخي دستاوردهاي ارتش رونمايي شد.

حاجيلو در ادامه گفت: به همه همسايگان جمهوري اسلامي ايران در طول دو قرن گذشته ثابت شده که کشورمان هيچ گاه به عنوان مهاجم مطرح نبوده و با قاطعيت از منافع خود دفاع کرده است.

وي افزود: در جنگ تحميلي 65 کشور، صدام را پشتيباني مي‌کردند و جمهوري اسلامي ايران در محاصره کامل نظامي و اقتصادي بود اما با تکيه بر داشته‌هاي دروني و اعتماد به نيروهاي جوان و به فرموده امام خميني(ره) بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران، کشورمان در اين جنگ ابهت شرق و غرب را در هم شکست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌اي شمال‌غرب کشور در ادامه گفت: حيات گروه‌هاي معارض و معاند در منطقه که با حمايت رژيم صهيونيستي انجام مي‌شود، در گرو ايجاد ناامني و اختلاف‌افکني در منطقه و در کشورهاي اسلامي است تا توان کشورها صرف جنگ و نبرد باهم شده و از پرداختن به مسائل مهم صرف‌نظر کنند.

وي با تاکيد بر اينکه وجود رژيم صهيونيستي که در منطقه ناامني ايجاد مي‌کند قابل تحمل نيست اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران تمامي تحرکات آشکار و نهان رژيم صهيونيستي را به خوبي رصد مي‌کند.

حاجيلو تصريح کرد: هم‌اکنون بخشي از نيروهاي داعشي و صهيونيستي که در زمان جنگ آذربايجان و ارمنستان به منطقه آمده بودند، همچنان حضور داشته و از منطقه خارج نشده‌اند بنابراين جمهوري اسلامي ايران به اين موضوع حساس است و خط قرمز کشورمان محسوب مي‌شود.

وي افزود: در زمايش فاتحان خيبر، تمامي کشور چه کشورهايي که پيام‌آور صلح و آرامش و امنيت بودند و چه به عنوان معارض هستند، پيام آن را دريافت کردند بنابراين اگر کشوري نگاه نامحرم به مرزهاي ايران اسلامي داشته و قصد تعدي حتي در ذهن خود داشته باشد با پاسخ سخت، خردکننده و منهدم‌کننده‌اي مواجه شده و کشورمان هيچ گاه از منافع خود کوتاه نخواهد آمد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌اي شمال‌غرب کشور با تاکيد بر اينکه کشورهاي همسايه بايد از بازي‌هاي رسانه‌اي بپرهيزند گفت: بايد اين کشورها واقعيت‌هاي ميداني حاکم بر منطقه را مطالعه و درک کرده و از بيان مطالبي که ممکن است به اختلافات دامن بزند بپرهيزند چون جمهوري اسلامي ايران اجازه تغيير در مرزها را به کسي نمي‌دهد.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها