عصر آذربایجان

گزارش خبر

انتصاب مدیران جهادی لازمه پیشبرد امور است

انتصاب مدیران جهادی لازمه پیشبرد امور است

1400/12/13

عصر آذربایجان- نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: انتصاب مدیران جهادی و فعال لازمه پیشبرد امور و موفقیت در عرصه‌های مختلف است.

عصر آذربايجان-  نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان‌غربي گفت: انتصاب مديران جهادي و فعال لازمه پيشبرد امور و موفقيت در عرصه‌هاي مختلف است.

 حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اروميه ضمن تبريک ماه شعبان اظهار داشت: در روايات داريم که بهترين فرصت براي نزديکي به خدا و آماده‌سازي نفس و روح براي ورود به ماه مهماني خدا است.

وي افزود: برگزاري جشن‌هاي مردمي، تزئين کوچه و خيابان‌ها، همراهي بازاريان در برگزاري جشن‌ها و تلاش مديران فرهنگي براي پررنگ کردن جايگاه نيمه شعبان الزامي و ضروري است.

امام جمعه اروميه با اشاره به ايام پايان سال و لزوم کمک به نيازمندان، عنوان کرد: تاسيس کميته امداد با تدبير امام خميني(ره) اقدام مبارکي است که در روزهاي پيش‌رو و نزديکي عيد نوروز بايد ضمن همراهي با اين نهاد مقدس، نسبت به کمک به ايتام و نيازمندان اقدام کنيم.

وي گفت: نيازمندان در اموال ثروتمندان داراي حق هستند و بايد اين حق ادا شود.

قريشي، ابراز داشت: انفاق مال موجب افزايش روزي مي‌شود و بايد براي بالا رفتن ميزان روزي نسبت به انفاق و کمک به نيازمندان تلاش کنيم.

وي تاکيد کرد: رفتار مسلمان بايد سنجيده و بر اساس عقل و منطق باشد هر اقدام و واکنش فرد مسلمان با تاسي از روايات ديني بايد عقلاني و منطفي باشد.

امام جمعه اروميه ابراز داشت: مشورت با افراد عاقل جزو دستوراتي است که در دين اسلام بر آن تاکيد شده و در تمام امور بايد مدنظر قرار گيرد. انتخاب بهترين روش و راه با مشورت ممکن مي‌شود.

وي با اشاره به بيانات رهبر انقلاب و رئيس جمهور در مورد بهره‌مندي مديران از روحيه جهادي گفت: استاندار بايد نسبت به رشد اقتصادي با بهره‌مندي از مشاوره متخصصان استفاده کند. استاندار با همراهي مديران جهادي موفق مي‌شود.

قريشي بيان داشت: افراد خمود و ناتوان لياقت مديريت ندارند. اينکه استاندار تلاش کند ولي مديران ناتوان و کم کار باشند، با اين وضعيت کاري درست نمي‌شود بايد توجه به روحيه جهادي و تلاش‌گري در انتصابات مدنظر باشد.

وي افزود: بايد مديران در تمام سطوح استاني و شهرستاني از ميان افراد جهادي انتخاب شوند.

نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان‌ غربي خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفيت دانشگاه و متخصصان براي مبارزه با قاچاق و توسعه اقتصادي لازم و ضروري است.

وي معوقات کارکنان در برخي دستگاه‌ها را غيرقابل قبول دانست و گفت: پرداخت حقوق و مزاياي کارکنان و کارگران در آستانه نوروز بايد مدنظر باشد. عيدي کارکنان بخش دولتي و خصوصي را بايد مورد توجه قرار داد.

قريشي ابراز داشت: کارکنان برخي مجموعه‌ها تا 7 ماه حقوق معوقه دارند. اين قابل قبول نيست و بايد از هر روشي نسبت به پرداخت حقوق استفاده شود.

وي اضافه کرد: مديران با وجود معوقات کارکنان چطور شب‌ها خواب دارند؟ اين وضعيت بايد اصلاح شود و مديريت ارشد استان و مديران‌کل بايد براي اين وضعيت تدبير کنند.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها