آغاز توزیع تغذیه رایگان در مدارس مناطق محروم بعد از ۱۱ سال
آغاز توزیع تغذیه رایگان در مدارس مناطق محروم بعد از ۱۱ سال
1401/06/11
عصر آذربايجان- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در راستای رسیدن به عدالت آموزشی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، گفت: توزیع تغذیه رایگان در مدارس مناطق محروم بعد از 11سال آغاز میشود.
عصر آذربايجان- وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه در راستاي رسيدن به عدالت آموزشي از هيچ تلاشي دريغ نخواهيم کرد، گفت: توزيع تغذيه رايگان در مدارس مناطق محروم بعد از 11سال آغاز ميشود.
يوسف نوري در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي که با حضور مديران ارشد استاني و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، با اشاره به برقراري توزيع تغذيه رايگان در مدارس مناطق محروم، اظهار داشت: اين طرح پس از 11 سال تعطيلي بار ديگر در اين دولت آغاز ميشود و در قالب آن، 3 ميليون دانشآموز در مناطق محروم از تغذيه رايگان بهرهمند ميشوند.
وي افزود: نگاه دولت سيزدهم به موضوع آموزش و پرورش، برقراري عدالت آموزشي و توجه به مناطق محروم است که در همين راستا در تلاش هستيم تا موضوعات مربوط به اين امر پيگيري و دنبال شود.
وزير آموزش و پرورش، بازگشت دانشآموزان بازمانده از تحصيل به مدارس را جزو سياستهاي اصلي وزارت متبوع خود دانست و عنوان کرد: خوشبختانه با نگاه مناسب رئيس جمهور و تلاشهاي انجام گرفته، سال گذشته شاهد بازگشت به تحصيل بيش از 164 هزار دانشآموز بوديم که در سال تحصيلي جاري نيز دنبال همين روند خواهيم بود.
وي بيانات رهبر انقلاب در ديدار اعضاي هيئت دولت را سرلوحه اقدامات و امور مديران در تمامي سطوح برشمرد و گفت: رفتار مردمي و حضور مديران در ميان مردم، داشتن نگاه عدالت محور و نيز توجه به زيرساختهاي موجود در داخل کشور از جمله مهمترين موضوعاتي بود که ايشان خطاب به دولتمردان تاکيد داشتند. در اين زمينه تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش معطوف به تقويت زيرساختهاي آموزشي و پرورشي است.
نوري در بخش ديگري از سخنان خود، با تاکيد بر لزوم مهارت محور کردن سيستم آموزشي، ابراز داشت: تجهيز هنرستانهاي هوشمند با هدف تبديل اين هنرستانها به ظرفيتي براي ايجاد اشتغال و مهارتآموزي براي دانشآموزان و جامعه هدف، از جمله اقداماتي است که بايد در استانها دنبال و پيگيري شود تا دانشآموزان نيز از چنين اقداماتي استقبال کنند.
وي خاطرنشان کرد: نگاه عدالت محور در آموزش و پرورش، با افزايش مدارس دولتي تجلي مييابد و در اين خصوص بايد دقت کرد که اولويت در موضوع مدارس دولتي به سوي مدارس روستايي و مناطق محروم باشد.
وزير آموزش و پرورش بهرهگيري از ظرفيت خيرين در زمينه ارتقاي شاخصهاي آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: رشد و توسعه فضاهاي آموزشي و نيز تقويت زيرساختهاي اين بخش با همکاري نهادها، دستگاهها و به ويژه خيرين محقق ميشود که خوشبختانه در آذربايجان غربي شاهد اين ظرفيت عظيم و قوي هستيم.
وي در پايان عنوان کرد: تمامي مديران آموزش و پرورش در استان بايد نگاه عدالت محورانه را رعايت کنند و از پرداختن به موضوعاتي که به اين امر لطمه بزند خودداري و جلوگيري کنند.
منبع :