عصر آذربایجان

گزارش خبر

آبرسانی به 57روستای زنجان تا پایان امسال پایان می‌یابد

آبرسانی به 57روستای زنجان تا پایان امسال پایان می‌یابد

1401/08/22

عصر آذربایجان- جهاد آبرسانی به 57روستای استان زنجان و پیشرفت 69درصدی آن و همچنین بهره‌برداری تا پایان امسال از مواردی بود که در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان مطرح شد.

عصر آذربايجان- جهاد آبرساني به 57روستاي استان زنجان و پيشرفت 69درصدي آن و همچنين بهره‌برداري تا پايان امسال از مواردي بود که در جلسه کارگروه بسيج سازندگي استان مطرح شد.

جلسه کارگروه بسيج سازندگي استان زنجان با حضور امام جمعه زنجان، استاندار زنجان، فرمانده سپاه انصارالمهدي (عج) استان و ديگر مسئولان استاني در سالن پيامبر اعظم (ص) استانداري زنجان برگزار شد.

در اين جلسه محسن افشارچي استاندار زنجان ضمن تبريک پيشاپيش به مناسبت فرا رسيدن هفته مقدس بسيج اظهار داشت: ما مردمي هستيم که همواره در کنار هم زندگي کرده‌ايم و به طور مداوم در گفت‌وگو و تعامل با هم هستيم  و يکي از مواردي که سبب حوادث اخير در کشور شد فاصله گرفتن از هم و عدم گفت‌وگو است.

وي افزود: نزديکي و رو در رو صحبت کردن باعث مي‌شود فاصله‌ها از بين رفته و مردم با يکديگر احساس صميميت بيشتري داشته باشند. البته در اين بين مي‌شود به شيوع ويروس کرونا و لغو بسياري از برنامه‌هاي حضوري نيز اشاره کرد.

استاندار زنجان با بيان اينکه اغتشاشات در سال‌هاي مختلف بنا به دلايلي در کشور وجود داشته است افزود: به دليل بيماري کرونا مدارس و دانشگاه‌ها دو سال تعطيل بودند که سبب شد مردم از هم فاصله بگيرند و احساس صميميت کم‌رنگ شود و همين موضوع باعث شد تبلور آن در شعارها خود را نشان دهد.

وي تصريح کرد: مسئولان بايد از امکان به وجود آمده در هفته بسيج و اردوي راهيان نور نهايت استفاده را بکنند و بُعد معنوي انقلاب اسلامي را به جوانان و نوجوانان بياموزند.

افشارچي گفت: مسئله ما در دنيا استقامت و مقاومتي است که انجام مي‌دهيم که اين مقاومت نياز به بنيه اقتصادي و نظامي دارد و مهمتر از همه آنها بنيه معنوي است و بيان چرايي فهم مقاومت به جوانان است.

وي افزود: اميد را از جامعه گرفتن يعني ايجاد شک در بين آحاد مختلف مردم، و مسئولان بايد براي از بين بردن شک و ترديد از ظرفيت هفته بسيج و اردوي راهيان نور براي گفت‌وگو و گفتن حرف‌هاي تازه و حل مشکلات استفاده کنند.

استاندار زنجان عنوان کرد: برگزاري اردوي راهيان نور تأثيرات به سزايي در جامعه دارد زيرا با نشان دادن استقامت و مقاومت ملت ايران، جوانان با اين مسئله آشنا مي‌شوند که جمهوري اسلامي اسلامي بر مبناي چه استقامتي در مقابل دشمنان هم همچنان ايستاده و مقاومت مي‌کنند.

وي افزود: شبکه گسترده بسيج بايد از مناسبت‌هاي مختلف از جمله هفته بسيج و راهيان نور  استفاده کرده و بنيه معنوي جوانان را که در دو سال گذشته امکان ارتباط مستقيم با آن‌ها نبوده را تحکيم بخشيده و ارتباط محکم‌تر برقرار کنند.

افشارچي گفت: بخش بزرگي از اين وظيفه بزرگ بر عهده آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است که بتوانند در مسير مورد نظر قدم بهتري بردارند.

وي به توليد محتوا اشاره کرد و گفت: بايد توليد محتواها متفاوت‌تر از گذشته باشد و بايد توليد محتوا به گونه‌اي باشد که جوانان را اغنا کرده  و اصل مسئله اين است که در هفته بسيج بايد تقويت بنيه معنوي مقاومت را تقويت کرد.

خليل قاسملو، معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار زنجان نيز در اين جلسه گفت: امسال يک هزار و 412 ميليارد تومان در قالب تسهيلات تکليفي از محل تبصره 16 قانون بودجه به 18 بانک اختصاص داده شده است.

وي افزود: 500 ميليارد تومان از اين تسهيلات در اختيار بسيج سازندگي، سپاه و بسيج مستضعفين قرار گرفته شده است که با اولويت مناطق محروم شاهد اشتغالزايي خوبي در سطح استان باشيم.

پروژه‌هاي آبرساني به روستاها 69 درصد پيشرفت دارد

در ادامه اقبال جهانبخشي رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه انصارالمهدي (عج) استان زنجان گفت: جهاد آبرساني يکي از برنامه‌هاي سازمان بسيج سازندگي است که با آبرساني به 57 روستا از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر 69 درصد پيشرفت دارد و تا پايان سال‌ جاري به اتمام خواهد رسيد.

وي بيان کرد: برخي از پروژه‌هاي آبرساني نيز به اتمام رسيده و فقط مشکل تأمين برق دارند که در حال پيگيري‌هاي آن‌ها هستيم تا به زودي حل شوند.

جهانبخشي افزود: آبرساني به 110 روستا نيز در برنامه آينده بسيج سازندگي قرار دارد و همچنين 160 واحد مسکن مددجويي با مشارکت کميته امداد در حال ساخت است که 20 واحد در هفته بسيج افتتاح خواهد شد که در مجموع تا اسفند ماه  واحدها به اتمام خواهد رسيد که در سال آينده جشن خانه‌دار شدن مددجويان گرفته خواهد شد.

در ادامه جلسه حسين ميرزايي معاون پرورشي و فرهنگي اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان در خصوص اردوي راهيان نور بيان کرد: امسال با توجه به شرايط و امکانات حضور دانش آموزان از  9 آذر ماه اعزام‌ دانش آموزان در دو مرحله دختران و پسران انجام خواهد شد.

وي بيان کرد: طبق برنامه‌ريزي انجام شده بيش از  2 هزار نفر از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به تفکيک دختران و پسران در دو دوره از  کل استان به مناطق عملياتي جنوب کشور اعزام شوند.

ميرزايي به راويان نيز اشاره کرد و گفت: در دو سال اخير دوره‌هاي ويژه‌اي نيز براي آن‌ها برگزار شده است و اميدواريم از راويان جديدي در اين اردوها استفاده کنيم.

در ادامه روح الله صالحي، مديرکل کميته امداد استان زنجان به تفاهم نامه کميته امداد با سپاه و بسيج سازندگي در خصوص محروميت زدايي اشاره کرد و گفت: بخشي از آن تأمين مسکن محرومان است که در قالب 160 واحد است که 20 واحد در هفته بسيج و بقيه واحدها نيز در اسفندماه مورد بهره‌برداري قرار خواهند گرفت.

وي به جهاد روشنايي اشاره کرد و افزود: در قالب اين طرح 423 مدد‌جو شناسايي شده است که پنل‌هاي خورشيدي براي آن‌ها نصب خواهد شد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها