عصر آذربایجان

گزارش خبر

اغتشاشگران به دنبال اعتصاب زوري در بوکان

اغتشاشگران به دنبال اعتصاب زوري در بوکان

1401/08/29

گروه گزارش: اين روزها بوکان در مرکز توجه رسانه‌ها و جريان ضدانقلاب قرار گرفته است تا با همه توان پياده‌نظام خود را براي روشن نگه‌داشتن خط آشوب تهييج و تشويق کنند؛ اما در بوکان چه خبر است؟

گروه گزارش: اين روزها بوکان در مرکز توجه رسانه‌ها و جريان ضدانقلاب قرار گرفته است تا با همه توان پياده‌نظام خود را براي روشن نگه‌داشتن خط آشوب تهييج و تشويق کنند؛ اما در بوکان چه خبر است؟
همه‌چيز از فراخوان به اعتصاب شروع شد اما پيگيري اين فراخوان در کفِ بازار با ابزار تهديد و ارعاب دنبال شد. از روز سه‌شنبه در پي فراخوان رسانه‌هاي وابسته به معاندين با هدف اعتصاب زورکي کسبه عده‌اي از آشوبگران اقدام به ايجاد ناآرامي و تهديد براي بازاريان با استفاده از زور و تهديد به آتش زدن مغازه‌ها کردند.ناکامي در گام نخست بقيه حلقه‌هاي سناريو را فعال کرد؛ دروغ‌گويي، شايعه‌سازي، ناامن سازي، حمله و تهديد مسلحانه مردم، انجام عمليات تروريستي عليه يکي از حافظان امنيت و نيز کشته‌سازي ديگر مواردي بود که به‌عنوان پروژه هميشگي و کليشه‌اي ضدانقلاب در سه روز اخير در بوکان دنبال شد.هرچند عموم مردم و بازاريان با اين اقدامات اغتشاشگران تاکنون همراهي نکرده‌اند، اما تروريست‌هاي اغتشاش‌گر با روش‌هاي قديمي خود به دنبال القاي ناامني به مردم و جوسازي عليه امنيت عمومي شهر در فضاي مجازي هستند و اين سناريو را تا جايي پيش بردند که رسانه‌هاي ضدانقلاب به‌صورت گسترده پس از ناکامي در عرصه ميداني، خبر از سقوط فرمانداري و تسخير بخش‌هاي مختلف از بوکان دادند درحالي‌که ناآرامي‌ها محدود به چند محله بوده و خبري از ناآرامي‌هاي گسترده در شهر نيست.روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه  هفته گذشته عده‌اي از اراذل‌واوباش که مسلح هم هستند با تهديد بازاريان که اگر تعطيل نکنيد مغازه‌تان را آتش مي‌زنيم براي اعتصاب زورکي کسبه تلاش کردند؛ امروز پنجشنبه هم به بهانه تشييع دو نفر از جان‌باختگان اغتشاشات اخير در بوکان که توسط عناصر ضدانقلاب به طرز مشکوکي به قتل رسيده‌اند، فراخوان‌هايي براي حضور در آرامستان اين شهر منتشر کردند که پس از برگزاري مراسم حاضران متفرق شدند اما عده‌اي از آشوبگران بي‌اعتنا به سايرين از آرامستان به سمت مرکز شهر حرکت کرده و دست به ايجاد ناامني براي مردم زدند.
غارت فروشگاه‌هاي بوکان توسط اغتشاشگران
اين افراد پس از به آتش کشيدن خودروي يکي از شهروندان که در حال عبور از خيابان بود و آسيب به اموال شخصي افراد به سمت شهرداري بوکان حرکت کرده و به اين نهاد مردمي خساراتي را وارد کردند.اما خط تخريب و خسارت به اصنافي که با اعتصاب زورکي همراهي نکرده بودند امروز هم ادامه پيدا کرد تا آشوبگران دست به غارت برخي فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بزنند.
اين در حالي است که پس از ايجاد آتش‌سوزي و راه‌بندان در خيابان چند نفر از ليدرهاي اين آشوبگرها با کمک مردم و افرادي که در راه‌بندان گرفتارشده بودند بازداشت و تحويل مراجع قضائي شدند.بنابراين گزارش، فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي در اطلاعيه‌اي اعلام کرده است که »محمد حسن‌زاده« از شهروندان بوکان در يک درگيري و نزاع دسته‌جمعي کشته شده است. تحقيقات در مورد نحوه کشته شدن سالار مجاوري هم ادامه دارد.
فرمانده انتظامي بوکان هم تأکيد کرد که شناسايي و دستگيري عوامل نزاع و درگيري منجر به قتل »محمد حسن‌زاده« در شهرستان بوکان در دستور کار ويژه و رصد اطلاعاتي پليس استان قرار دارد.
سقوط فرمانداري بوکان کذب است
فرمانده انتظامي شهرستان بوکان در اين خصوص با تاکيد بر اينکه ترفند کشته سازي توسط رسانه‌هاي دشمنان و معاندين با هدف تحريک پذيري و جريحه دار کردن افکار عمومي يک واقعيت انکارناپذير است، گفت: متأسفانه ديروز در شهرستان بوکان برخي‌ها فريب تبليغات و موج سواري دشمنان معلوم الحال کشور را خورده و دست به اقداماتي زدند که خوشايند هيچکس نبود.سرهنگ سلمان حيدري افزود: قطعاً اعلام کشته شدن اشخاص و يا سقوط فرمانداري در شهرستان بوکان حاکي از گزافه گويي ها و دروغ پراکني رسانه‌هاي ضد انقلاب و معاندين است و مردم شريف شهرستان بوکان نبايد فريب خورده و تحت تأثير اين رسانه‌ها قرار گيرند.وي تصريح کرد: با توجه به اقدامات ضد انقلاب و گروهک‌هاي تروريستي در بين آشوبگران به خانواده‌ها اکيداً توصيه مي‌شود مواظب فرزندان خود باشند تا به بهانه حضور در تجمعات گرفتار نقشه شوم معاندين نشوند.
اغتشاشگران به ساختمان شهرداري بوکان خسارت زدند
 بر اساس اعلام انتظامي بوکان از وارد شدن خسارات مالي به ساختمان شهرداري بوکان توسط اغتشاشگران خبر داد.
بر اساس اعلام انتظامي بوکان با بيان اينکه در پي فراخوان گروه‌هاي ضد انقلاب مبني بر ايجاد ناامني و اغتشاش در اين شهرستان وضعيت شهر ناآرام شده بود، افزود: در اين راستا اغتشاشگران وارد شهرداري بوکان شده و خساراتي وارد کردند که توسط عوامل انتظامي متفرق شدند.
شهادت 2 نيروي حافظ امنيت در اغتشاشات روز گذشته بوکان
رييس کل دادگستري آذربايجان‌غربي نيز از شهادت 2 نيروي حافظ امنيت در اغتشاشات روز پنج شنبه بوکان خبر داد.  ناصر عتباتي در رابطه با حوادث شهرستان بوکان، اظهار داشت: در اغتشاشات روز پنجشنبه در شهرستان بوکان 2 نفر از نيروهاي مدافع امنيت به شهادت رسيدند.وي افزود: پيگيري موضوع و شناسايي ضاربين در دستور کار دادستان شهرستان بوکان و ضابطين قضايي قرار دارد و اقدامات لازم در حال انجام است.
پيکر مطهر شهيد مدافع امنيت در اروميه تشييع شد
پيکر مطهر شهيد «مهدي اثني عشري»، از شهداي مدافع امنيت که در مقابله با اغتشاشگران در ناآرامي‌هاي اخير بوکان به مقام والاي شهادت نائل آمد، بر روي دستان مردم نمازگزار در اروميه تشييع شد. مردم ولايتمدار و قدرشناس اروميه امروز پس از برگزاري آيين عبادي سياسي نماز جمعه، پيکر مطهر شهيد اثني عشري را از مقابل مصلا با چشماني اشکبار بر روي دوش خود تشييع کردند.در اين آيين، جمعي از مسوولان استاني، فرماندهان نظامي، انتظامي و همرزمان شهيد، خانواده‌هاي معظم شهدا، جانبازان، ايثارگران و جمع کثيري از مردم حضور داشتند، شرکت‌کنندگان از عاملان و آمران اغتشاش‌هاي اخير ابراز انزجار کردند.پيکر مطهر شهيد مدافع امنيت پس از تشييع باشکوه در اروميه براي خاک سپاري به زادگاهش در تهران منتقل شد.شامگاه سه‌شنبه نيز اغتشاشگران در درگيري با نيروهاي نظامي و انتظامي در محله جاده حصار بوکان سردار »رضا الماسي« را با شليک مستقيم گلوله به شهادت رسانده بودند.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از آراز خبر،مطابق اعلام خبرنگار ما در بوکان طي روزهاي اخير اين رفتارهاي ساختارشکنانه با حضور به‌موقع پليس مديريت‌شده است اما همچنان برخي گروه‌هاي چند 10 نفري در اقدامات کور تلاش براي ناامني برخي محلات دارند.

منبع : پایگاه خبری آراز خبر

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها