عصر آذربایجان

گزارش خبر

به اذعان دشمنان ترور شهید سلیمانی حماقت محض بود

به اذعان دشمنان ترور شهید سلیمانی حماقت محض بود

1401/10/11

عصر آذربایجان- امام جمعه زنجان گفت: دشمنان از شهید سلیمانی می‌ترسند و اذعان می‌کنند که کار ما حماقت محض بود.

عصر آذربايجان- امام جمعه زنجان گفت: دشمنان از شهيد سليماني مي‌ترسند و اذعان مي‌کنند که کار ما حماقت محض بود.

آيت الله علي خاتمي امروز در اجلاسيه سالانه مجمع بسيجيان استان زنجان با اشاره خلوص شهيد سليماني، اظهار داشت: هر کس با خدا باشد مخلص مي‌شود و خداوند اعتمادب به نفس و آرامش را به او مي‌بخشد.

وي با بيان اينکه اميرالمومنين (ع) در شهادت عمار و ابوذر و مالک اشتر متاثر بودند، بيان کرد: همان گونه که اميرالمومنين تعابيري در خصوص مالک دارند که منحصر به فرد بود به تعبير رهبري شهيد سليماني نيز جزء افراد منحصر به فرد بود.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان و امام جمعه زنجان با اشاره به اينکه در طول 43 بعد از انقلاب انسان‌هاي بزرگي براي انقلاب فدا شدند عنوان کرد: بسياري از اين افراد همان طوري که حياتشان منشا خير و برکت براي انقلاب و تحرک جامعه و نشان دادن راه بود شهادتشان نيز اين گونه بود.

وي تصريح کرد: شهيد سليماني قبل و بعد از شهادت الگويي براي همه آحاد جامعه بود و همان گونه که قبل از شهادت خار چشم دشمنان بود بعد از شهادت نيز خاري بر چشم دشمنان است.

 خاتمي افزود: به اذعان دشمنان در خصوص به شهادت رساندن حاج قاسم سليماني اقرار مي‌کنند که کار ما حماقت بود و کسي که در يک عرصه مقابل ما بود در حال حاضر در چند جبهه مقابل ما ايستاده است.

وي گفت: امروز نسل جوان و نوجوان ما از انقلاب فاصله گرفته و وظيفه ما در اين رابطه سنگين است و همان گونه که شايسته انقلاب است نتوانسته‌ايم حرف تازه‌اي که بشود اجرايي کرد ارائه دهيم.

امام جمعه زنجان با بيان اينکه براي جهاد تبيين نيازي به تريبون نيست و هر فرد مي‌تواند جهاد تبيين را از خود شروع کند افزود: در ارتباط با بيانيه گام دوم انقلاب وظيفه سنگيني داريم با توجه به اينکه نقشه راه براي ما همين است و بايد ريل گذاري‌ها طبق اقتضائات و شرايط جامعه انجام شود.

 وي ابراز داشت: بسيج مظهر مردم سالاري است و با توجه به ظرفيت بالايي که دارد مي‌تواند دستگاه‌هاي مسئول را در جهت دهي، هدف‌گذاري و عمل ياري دهد و با توجه به انتظارات و مطالبات رهبري از بسيج اگر بسيجي مطالبات را عملي نکند نمي‌توان از ديگران انتظار کار داشت.

 جانشين فرمانده سپاه انصارالمهدي (عج) استان زنجان نيز در اين  اجلاسيه اظهار داشت: مجمع بسيجيان در سطح کشور و استان سابقه‌اي چندين ساله دارد که در استان زنجان کارگروه‌ها و هيئت هاي انديشه ورز گوناگون تشکيل شده که اعضا توانسته مشکلات موجود در سطح استان را احصا و پيشنهادات مختلفي ارائه دهد که برخي از اين پيشنهادات در سطح کشوري مورد قبول واقع شده است.

 سردار ابوالفضل طهماسبي با اشاره به برنامه‌ريزي بسيج بر اساس سند اعتلاي 10 ساله که به تأييد مقام معظم رهبري رسيده است تصريح کرد: اصولي که براي اجراي تمدن سازي نوين اسلامي خواهيم داشت نوع گرايي، جوانسازي، حفظ کرامت انساني و حقوق مردم، آمادگي حضور در تمامي ميدان ها، ارائه خدمات بدون منت به مردم و گسترش چتر وسيع بسيج براي آحاد جامعه، برافراشتن علم رفيع در الگو سازي و برخورداري از هنر تبديل تهديد به فرصت با بهره گيري از روش هاي ميانبر در برنامه‌هاي بسيج است.

 طهماسبي بيان کرد: هدف کلان بسيج، استحکام بخشي دروني براي نقش آفريني و اثر بخشي در تحقق مردم سالاري اسلامي، دولت سازي، جامعه پردازي و تمدن سازي است واين اهداف از طريق چهار راهبرد محقق مي‌شود.

وي با اشاره به چهار راهبرد بسيج که براي 10 سال آينده برنامه ريزي خواهد شد اشاره کرد و گفت: تحقق بسيج ده ها ميليوني با تمرکز بر مجموعه 8 ميليون جوان، مومن، انقلابي، پيش برندگي بسيج، گسترش و تعميق گفتمان مقاومت، مردمي کردن دفاع و امنيت انقلاب اسلامي، تعالي سازماني و تقويت بعد نهاد مردمي و بسيج است که تلاش خواهيم کرد به افق تمدني که در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي آمده است برسيم.

جانشين فرمانده سپاه انصارالمهدي (عج) استان زنجان عنوان کرد: تشکيل، تقويت و شبکه سازي هيئت‌هاي انديشه ورز، رصدگري در سطوح و لايه‌هاي مختلف مجامع شهرستاني، استاني و عالي بسيج، براي ايفاي نقش موثر در ارکان مديريتي در مجامع و تصميم گيري بسيج موثر است و مي‌توانيم از طريق کارگروه‌هاي مختلف در مجامع گوناگون براي ايفاي نقش موثر بسيج در تمامي ارکان ها و عرصه ها کمک بگيريم که خوشبختانه در استان اقدامات مناسبي در اين راستا صورت گرفته است.

الگو قرار دادن مکتب شهيد سليماني براي مديران

 در ادامه ابوالفضل رفيعي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري زنجان با بيان اينکه مکتب شهيد سليماني بيشترين درس را براي مديران داشته است گفت: نحوه مديريت موضوعات، نحوه بهره‌گيري از فرصت‌ها و نحوه مقابله با تهديد‌ها، به‌ويژه مردم داري شهيد سردار سليماني و حضور در ميدان، کار جهادي، اخلاص، تواضع و نگاه کلان به موضوعات کشور امت اسلامي از ويژگي بارز اين شهيد بوده است.

وي با اشاره به ولايت مداري و ولايت‌پذيري سردار که به عنوان يک سرباز در خدمت نظام جمهوري اسلامي بودند، عنوان کرد کرد: اين ايام فرصت مناسبي براي تبيين مکتب شهيد سليماني است تا خودمان را با انساني نمونه و الگوي تطبيق چرا که بهترين سنجش و الگو براي مديران است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري زنجان با اشاره به روحيه بسيجي سردار سليماني گفت: روحيه بسيجي سردارسليماني در مشکلات گره‌گشا بود و روحيه و انگيزه جهادي ايشان بود که باعث پيروزي هاي سردار دلها شد و با همين روحيه ما نيز مي‌توانيم به جلو رفته و پيروز شويم.

وي در ادامه گفت: با همين روحيه توانستيم در موضوع کرونا، آبرساني، صنايع دفاعي که نقاط قوت کشور ايران است پيروز و سربلند باشيم و دشمن براي هميشه فکر تهاجم نظامي را از روي ميز برداشته است و با جنگي ترکيبي وارد ميدان شده است و تلاش مي‌کند در کشور  اختلال ايجاد کند.

رفيعي افزود: افتخار دولت سيزدهم اين است که مورد قبول و رضايت رهبري است چرا که با رويکرد و نگاهي که به مسائل مختلف دارد در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامي قرار دارد.

وي ابراز کرد: يکي از مهمترين تاکيدهاي دولت مردمي سازي و استفاده از ظرفيت مردم در اداره امور کشور است زيرا دولت‌هاي موفق شده اند که مشارکت مردم در آن بيشتر بوده و با توجه به اينکه نظام ما نظام مردم سالاري ديني است، حضور مردم در استمرار نظام و شريک بودن آنها در اصل نظام محور حرکت دولت است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري زنجان تاکيد کرد: حضور مردم و شريک بودن مردم در سياست گذاري‌ها را مهم است و لازم است در موضوع آسيب‌هاي اجتماعي از افراد متعهد و با انگيزه استفاده کرد تا مشکلات حل شود.

 در اين نشست انتخابات ناظر مجمع بسيج برگزار و علي قشمي به عنوان انتخابات ناظر مجمع بسيج شد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها