عصر آذربایجان

گزارش خبر

بدون ارتقاي حوزه ي حمل و نقل انتظار پيشرفت براي استان محقق نخواهد شد

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در دفتر عصر آذربايجان:

1399/03/11

گروه گفت وگو: در ايام انتخابات مجلس يازدهم شوراي اسلامي مقرر بود ديداري با مديران مسوول و مديران خبرگزاري هاي استان در دفتر عصر آذربايجان داشته باشند ؛ضيق وقت و تراکم کارها و از ديگر سو شيطنت برخي دوستان! مانع از آن شد ديدار مذکور رقم خورد.

گروه گفت وگو: در ايام انتخابات مجلس يازدهم شوراي اسلامي مقرر بود ديداري با مديران مسوول و مديران خبرگزاري هاي استان در دفتر عصر آذربايجان داشته باشند ؛ضيق وقت و تراکم کارها و از ديگر سو شيطنت برخي دوستان! مانع از آن شد ديدار مذکور رقم خورد.
به گزارش عصر آذربايجان، بعد از انتخابات ؛ يکي از روزهاي کرونايي براي امر فوق معين شد که باز مقدور نشد و سرانجام پنجشنبه ي هفته قبل با هماهنگي مقرر شد نخستين مصاحبه ي اختصاصي بعد از انتخاب شدن توسط مردم در کسوت نماينده ي اروميه در مجلس شوراي اسلامي در دفتر مطبوعاتي ميلاد صورت گيرد. گرچه وحيد جلال زاده در سال 1389 در کسوت استاندار آذربايجان غربي سر زده يکي از بازديدهاي خويش را ازدفتر نشريه آرازآذربايجان و امانت انجام داد ولي اين بار بعد از ده سال در کسوت منتخب مردم اروميه و از زاويه اي ديگر در دفتر روزنامه حضور يافت پيشتر در دوران استانداري وي اين روزنامه مصاحبه ي اختصاصي هم با ايشان انجام داده بود.تا جايي که من تجربه کرده و اطلاع دارم وي خيلي علاقه اي به برگزاري جلسات و مصاحبه_هاي روتين و خشک و رسمي آنچناني ندارد و کماکان سعي مي کند صميميت و يکدلي را در جلسات و مصاحبه ها و گفت و شنودها ايجاد و صبغه ي مردمي بودن را حفظ و از همه مهمتر آن را مديريت نمايند.در اين جلسه که بيشتر به گفتگوي دوستانه با اکيپ خبري روزنامه همراه بود از همين ويژگي مديريتي استاندار اسبق وارد مباحث شديم جواب هاي مستدل و شفاف و هدفمند بطوري که اگر موافق نتيجه ي سوال نبودند صريحا مخالفت خويش را اعلام و نظر خود را شفاف بيان مي کردند تا آنجا که ايشان را مي شناسيم براي خوشايند افراد و جريانات فکري موضع نگرفتند 11 سوال به نشانه ي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را آماده کرده ايم اما جلال زاده تازه از جلسه شوراي قضايي دادگستري کل خود را با اسنپ به دفتر روزنامه رسانده شايد به اندازه ي کافي فرصت طرح همه آنها وجود نداشته باشد ولي سعي مي کنيم سوال_هاي مهم را بپرسيم که جواب دادنش حدودا 1/5 ساعت طول مي_کشد ؛بنابراين براي شروع به ايام انتخابات برگشته و پرسيديم.

حوزه حمل و نقل
*از جلال زاده پرسيده شد با توجه به اشراف به مسائل و پروژه هاي استان اتمام کدام پروژه_ها و طرح ها درالويت کاري اش قرار خواهد گرفت؟
وي گفت: نمايندگان منتخب مجلس يازدهم استان بر اين موضوع متفق‌القول هستند که بايد همدلي و صميمت، در مباحث اصلي، ضروريات و فوريت‌هاي استان داشته باشند.
 يکي از اصلي ترين کارهايم در مجلس کمک به  توسعه حمل و نقل و راه و ترابري و زيرساخت هاي اين بخش خواهد بود چرا که بدون ارتقاي حوزه ي حمل و نقل اعم از ترانزيت و پايگاههاي هوايي انتظار پيشرفت براي استان محقق نخواهد شد.جلال زاده  گلايه کرد : احداث پايگاه هوايي آسمان در اروميه که توافق اوليه آن در دوره استانداريش کليد زده شده بود و متاسفانه بعد ها پيگيري نشد در صورت حادث شدن اين امر مي_توانست زمينه‌ي پيشرفت آذربايجان‌غربي را فراهم ‌کندارتقاي صنعت هوانوردي منجر به تربيت نيروي انساني ماهرشود و توسعه اقتصادي و تسهيل در ترانزيت کالا را به همراه خواهد داشت.
استاندار اسبق در ادامه با اشاره به پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي آذربايجان‌غربي در خصوص گسترش سطح روابط خارجي نيز گفت: هدف ما تبديل آذربايجان‌غربي به يک هاب اقتصادي در منطقه است که احداث شرکت هواپيمايي و راه‌اندازي پروازهاي اين شرکت در فرودگاه بين‌المللي اروميه، استان را در رسيدن به اين هدف ياري مي‌کند.منتخب مردم اروميه در مجلس يازدهم خاطر نشان کرد: اميد مي‌رود با استقرار شرکت هواپيمايي آسمان در اروميه در افق بلندمدت شاهد توسعه‌ي مراکز آموزشي هوانوردي  صنعت هوانوردي و تربيت نيروهاي متخصص اين حوزه در استان باشيم.
وي درخصوص بهره برداري از سالن مسافري پايانه مرزي و روند ساخت پايانه مرزي سرو- اروميه هم گفت:  باتلاش مديرکل راهداري و پايانه ها سالن مسافري پايانه مرزي سرو با پيشرفت فيزيکي بيش از90درصد آماده بهره‌برداري شده و با عملياتي که در بحث محوطه‌سازي خواهد شد، شرايط لازم را براي بهره‌برداري کامل از اين پايانه و سالن زيبا با اعتباري حدود 30 ميليارد تومان فراهم شده و در اختيار مردم و مسافران قرار مي‌گيرد.
جلال زاده با اشاره به گمرک، ترانزيت و مرزي بودن سرو گفت: يکي از مرز هاي زميني سه گانه_ي ايران با ترکيه مرز سرو است توسعه راه‌هاي اصلي، زيرساخت اصلي توسعه اقتصادي کشور به شمار مي‌رود و مي‌تواند با پايان آن و در اختيار قرار داشتن جاده‌هاي اصلي در خدمت اقتصاد کشور، نسبت به توسعه و ايجاد اشتغال پايدار کمک کند.بي‌شک يکي از رسالت‌هاي اصلي بر اين اساس است که با همکاري دستگاه‌هاي مربوطه به ويژه اداره کل راه و شهرسازي بتوان نسبت به احداث راه‌هاي اصلي و تکميل و بهره‌برداري از اين راهها به توسعه اقتصاد و اشتغال استان کمک کرد.
حوزه کشاورزي
مي پرسيم شما 4 سال در استان استاندار بوديد ،  در مسئوليت هاي مختلف اجرايي خدمت کرديد از نفوذتان در اتمام طرح هاي نيمه تمام استفاده خواهيد کرد؟
 مي گويد:طي سالهايي که در کسوت نمايندگي مردم اروميه در مجلس را خواهم داشت اتمام طرحهاي نيمه تمام در بخشهاي مختلف عمراني صنعتي، کشاورزي و خدماتي اولويت کاري بنده خواهد بود و در اين راستا آماده همکاري و حمايت از دستگاهها به منظور اجراي پروژه هاي نيمه تمام هستيم چرا که يکي از اهداف اصلي ام اشتغال زايي ، درآمدزايي و ايجاد رفاه هست.
وي بهره گيري مطلوب و  برنامه ريزي صحيح در اجراي پروژه ها را مهم ارزيابي و مي افزايد: نبايد اجازه دهيم طرحها و پروژه هاي عمراني مهم استان كه تاثير مستقيمي در اقتصاد و معيشت مردم دارند دچار اختلال شوند.تلاش مي کنيم با انجام حمايت‌هاي لازم  پروژه هاي اروميه را  به اتمام رسانده و در اختيار شهروندان قرار دهيم .
نظر منتخب مردم اروميه در مجلس يازدهم را در خصوص صنايع توليدي و تبديلي جويا مي_شويم
 استاندار اسبق بر لزوم توسعه صنايع تبديلي کشاورزي و توسعه واحدهاي فرآوري محصولات زراعي و باغي در سطح استان تاکيد کرد و با بيان اينکه تقويت کشاورزي و صنايع تبديلي و فرآوري محصولات زراعي و باغي آذربايجان غربي بايد جز سياست هاي مهم دولت در منطقه باشد ، افزود: کارگروه توسعه کشاورزي استان بايد در جهت تقويت بيش از پيش بخش کشاورزي برنامه ريزي و مسائل و مشکلات واحد هاي مختلف توليدي در حوزه کشاورزي را مورد بحث و بررسي قرار دهد.
منتخب مردم اروميه در مجلس يازدهم با اشاره به ظرفيتها و پتانسيل هاي گسترده آذربايجان_غربي در حوزه توليد محصولات کشاورزي بويژه سيب و انگور، اظهار داشت: دستگاههاي اجرايي و بانک هاي عامل بايد در جهت تقويت واحدهاي توليدي صنايع تبديلي و فراوري محصولات کشاورزي تلاش کنند چرا که در صورت عدم فعال بودن صنايع تبديلي حوزه کشاورزي استان دچار رکود مي شود که اين مسئله بايد مورد توجه کارشناسان در برنامه_ريزي_هاي مختلف قرار گرفته و دستگاههاي اجرايي و بانک هاي عامل بايد موانع و مشکلات را از سر راه واحد هاي توليدي و صنايع تبديلي موفق بردارند.وي کشاورزي را شاه کليد توسعه اروميه و صنايع وابسته بدان دانست و افزود:به کشاورزان و علاقمندان حوزه صنايع غذايي در جهت ارتقا اين حوزه ميگويم  ، تمرکز ويژه اي در اين مباحث خواهم داشت .جلال زاده از ضعف صنعت بسته بندي در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه صادر کنندگان به صنعت بسته بندي و ايجاد خلاقيت و ابتکار در اين زمينه براي جذب مشتري توجه لازم را ندارند بايد با برنامه ريزي اصولي اين مشکل را رفع کرد.وي با اشاره به لزوم شناسايي حلقه هاي مفقوده اقتصادي در صنايع توليدي استان اضافه كرد: دستگاه هاي اجرايي و برنامه ريزي صنعتي بايد پروژه هاي صنعتي مشكل دار استان را شناسايي و با اولويت بندي هر يك از طرح ها زمينه استفاده اين واحد ها از تسهيلات مورد نياز را فراهم كنند.جلال زاده از دستگاه هاي اجرايي و برنامه ريزي اقتصادي استان خواست با تنظيم پروتکل همکاري مابين مراکز آموزش عالي و واحدهاي توليدي همكاري بين اين دو دستگاه ايجاد و از اين طريق علم و فن آوري روز را در خدمت صنعت و توليد قرار دهند.
حوزه درياچه اروميه
از دغدغه همگاني احياي درياچه اروميه جويا شديم و اينکه چه کمکي در اين خصوص به ستاد احياي درياچه خواهيد کرد؟
جلال زاده خواستار اجرايي شدن مصوبات احياي دومين درياچه شور جهان شد و گفت :گرچه بارش باران باعث شد درياچه اروميه جان ديگري بگيرد واز مرگ زود رس نجات پيدا کند.
با اينحال تداوم روند احياي آن به مطالبه ي عمومي در سطوح منطقه اي، ملي و بين المللي تبديل شده است.وي با بيان اينکه هم اکنون با افزايش دماي هوا شاهد پسروي و هدر رفت منابع آب در استان هستيم افزود:در روند مقابله با بحران درياچه اروميه فعاليتهاي زيادي از قبيل تبديل زمينهاي زراعي و کشاورزي ديمي به آبي در اين حوزه شده و آبياري سنتي مزيد بر علت بوده که هر چه سريعتر بايد اقدامات مراجع ذي ربط در خصوص عملياتي شدن سامانه هاي آبياري تحت فشار در استان و بالاخص اروميه اجرايي شود.منتخب مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي بار ديگر با تاکيد بر اهميت احياي درياچه اروميه گفت: مسئله درياچه اروميه يک مسئله ملي است و همه مسئولان کشور عزم جدي دارند تا اين درياچه از وضعيت بحراني فعلي خارج شود.در حالي که بيشترين آب مصرفي آذربايجان_غربي به بخش کشاورزي تخصيص مي_يابد در صورت صرفه جويي مصرف آب در سطح استان توسط بخش کشاورزي با عملياتي شدن سامانه هاي آبياري تحت فشار در استان  مشکل کم آبي درياچه اروميه هم رفع مي شود. استاندار اسبق با بيان اينکه انتظار معجزه نداريم ولي انتظار داريم حرکت منطقي براي حل مشکل درياچه اروميه آغاز شود، ادامه داد: پروژه هاي آب رساني به درياچه اروميه از مهمترين تحولاتي است که مي توان به افزايش آب در اين منطقه کمک کردوي خواستار تقويت ستاد احياي درياچه اروميه شده وبا اذعان اينکه نبايد بارندگي هاي اخير مارا غافل کند ، تصريح کرد: همچنان بايد با تمام قدرت براي احياي درياچه اروميه اقدام کنيم وجزو مطالبات اصلي ام است و در هر حال احياي درياچه اروميه جزو مطالبات مردم ما است و نبايد مسئولين با اميد بارش باران و افزايش آب روند احيا را فراموش کنند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها