عصر آذربایجان

گزارش خبر

اوج سردرگمي در شوراي شهر تبريز

آخرين تحولات شوراي پرحاشيه شهر تبريز//

1395/04/27

گروه گزارش: شوراي شهر تبريز در روزهاي اخير بعداز تحليف دو عضو علي البدل و بازگشت دوباره اعضاي بازداشتي شورا به صحن علني جلسات، همواره حاشيه دار بوده و سردرگمي در شوراي شهر تبريز موج مي‌زند.

گروه گزارش: شوراي شهر تبريز در روزهاي اخير بعداز تحليف دو عضو علي البدل و بازگشت دوباره اعضاي بازداشتي شورا به صحن علني جلسات، همواره حاشيه دار بوده و سردرگمي در شوراي شهر تبريز موج مي‌زند.
اواخر سال گذشته بود که دستگيري يکي از اعضاي شوراي شهر تبريز به تيتر اصلي رسانه‌ها تبديل و شوراي شهر تبريز بعداز آن خبرساز شد، بعداز ماجرا، سه نفر ديگر نيز از اعضاي شوراي شهر به اتهام فساد، رشوه و مسائل اقتصادي دستگير شدند.
با گذشت چهار ماه از آغاز دستگيري‌هاي گسترده اعضاي شوراي شهر تبريز و مديران شهرداري تبريز، در هفته‌هاي گذشته تحليف دو عضو علي البدل نيز انجام پذيرفت و اعضاي جديد فقط يک هفته فرصت حضور در جلسه شورا را پيدا کردند چراکه در اتفاقي عجيب و نادر دو عضو بازداشتي شورا با قرار وثيقه آزاد شدند و با تصميم فرماندار تبريز در جلسات شورا شرکت کردند.
اکنون بعداز دستگيري‌هاي اخير، شاهد آزادي موقت تمام چهار عضو بازداشتي شورا با قيد وثيقه هستيم که قرار است آنها در جلسات شورا حاضر شوند، که اين حضور اعضاي بازداشتي و سردرگمي مسئولان حاشيه‌هاي زيادي به همراه داشته و حتي اين موضوع باعث شده جلسات شورا دو هفته تعطيل شود.
بدون شک اين تعطيلي‌ها فرصتي است تا مسئولان مربوطه چاره‌اي براي اين موضوع و حضور يا عدم حضور اعضاي آزاد شده شوراي شهر تبريز و يا اعضاي علي البدل بينديشند.
افکار عمومي، رسانه‌ها و شهروندان تبريزي نيز در اين ميان به شدت پيگير موضوع هستند و بيشتر متعجب از اينکه چگونه مي‌شود اعضاي بازداشتي بعداز آزاد شدن دوباره بر کرسي شورا بنشينند و در تصميمات مهم شهر شرکت کنند.
حضور اعضاي آزاد شده در جلسات شورا منع قانوني ندارد. فرماندار تبريز در آخرين اظهار نظر خود در اين خصوص گفته بود که حضور اعضاي آزاد شده در جلسات شورا منع قانوني ندارد که همين موضوع باعث اعتراض برخي از اعضاي شوراي اسلامي تبريز و تعجب شهروندان شد.
با اين تفاسير، حاشيه‌هاي شوراي شهر تبريز زماني عجيب‌تر و پررنگ‌تر مي‌شود که در جلسه يک شنبه هفته آينده شوراي شهر تبريز اعضاي بازداشتي آزاد شده و تحليف شده به طور همزمان حضور خواهند يافت و شوراي شهر 21 نفري، با حضور 23 نفر تشکيل مي شود.
البته ناگفته نماند که شنيده‌ها حاکي از اين است که همين موضوع باعث شده تا به دستور مسئولان استاني دو جلسه اخير شوراي شهر برگزار نشود.
* فرماندار تبريز بايد تکليف اعضاي جديد شورا را مشخص کند
دبير شوراي شهر تبريز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هم اکنون شوراي شهر تبريز که بايد 21 نفر عضو داشته باشد، 23 نفر عضو دارد و بايد فرماندار تبريز تکليف اعضاي جديد شورا را مشخص کند.
رسول درسخوان با تاکيد بر اينکه جلسه اين هفته شورا به خاطر عدم تصميم گيري‌ فرماندار تبريز تعطيل شد، افزود: دو نفر از اعضاي علي البدل در هفته‌هاي گذشته تحليف شدند و از فرماندار حکم گرفتند و حالا نيز شاهد آزادي تمام اعضاي بازداشتي شوراي شهر تبريز و حضور آنها در جلسات هستيم.
وي سپس افزود: بايد با مديريت درست و اصولي مقابل حواشي ايجاد شده بايستيم و فرماندار تبريز نيز در خصوص وضعيت حضور يا عدم حضور اعضاي علي البدل يا آزاد شده شورا تصميم درست و قانوني گيرد.
درسخوان همچنين با اشاره به اينکه مردم منتظر مشخص شدن وضعيت اعضاي شورا و معرفي متخلفان در پرونده‌هاي فساد مالي هستند، ادامه داد: در دو هفته گذشته جلسات شورا تعطيل شد و اميدواريم با تصميمي که مسئولان مربوطه مي‌گيرند شاهد برگزاري جلسه هفته آينده شورا باشيم.
* نبايد جايگاه شوراي شهر تبريز در محافل عمومي پايين بيايد
نايب رئيس شوراي شهر تبريز نيز در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرين وضعيت تحولات شوراي پرحاشيه شهر تبريز گفت: بعداز بازداشت چند نفر از اعضاي شورا و تحليف دو نفر از اعضاي علي البدل شاهد آزادي اعضاي بازداشتي و حضور آنها در جلسات شورا بوديم که حاشيه‌هاي زيادي به همراه داشت و بالاخره تصميم بر اين شد که جلسه شورا براي دو هفته تعطيل شود.
محمد حسين جعفري با تاکيد بر اينکه بايد چرايي بازداشت و آزادي اعضاي شورا شفاف سازي شود، ابراز داشت: مردم مي‌خواهند دلايل اين امر مشخص شود که چرا اعضاي شورا چند ماه در بازداشت بودند و بعد آزاد شدند و دوباره به جلسات شورا راه پيدا کردند.
وي با تاکيد بر اينکه اين موضوعات باعث زيرسوال رفتن شورا مي‌شود، گفت: نبايد جايگاه شوراي شهر تبريز در محافل عمومي پايين بيايد و انتظار اين است که مسئولان امر در خصوص بازداشت‌ها و آزادي‌هاي اخير شورا شهر تبريز شفاف سازي کنند و فرماندار نيز تعداد نفرات و اعضاي شورا را مشخص کند.
جعفري با بيان اينکه اگر مسائل به طور شفاف گفته شود شاهد اتفاقات عجيب در شورا نخواهيم بود، افزود: نمونه اين اتفاقات عجيب همين امضاي حکم تحليف دو عضو علي‌البدل توسط فرماندار تبريز و حضور اعضاي بازداشتي آزاد شده در جلسه شورا است.
وي گفت: چه طور مي شود که عضوي از شورا که در پي دستگيري‌هاي اخير کنار گذاشته شده، اجازه حضور مجدد در جلسات شورا را پيدا مي‌کند، اين هرج و مرج است و بايد مسئولان پاسخگو باشند. به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر، هم اکنون با توجه به آزادي همه اعضاي شورا و عدم صدور کيفرخواست بايد تکليف اعضاي علي‌البدل تحليف شده توسط نهادهاي مرتبط روشن و جلسات شوراي شهر بعداز دو هفته تعطيلي، برگزار شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

اوج سردرگمي در شوراي شهر تبريز

آخرين تحولات شوراي پرحاشيه شهر تبريز//
خروج

گروه گزارش: شوراي شهر تبريز در روزهاي اخير بعداز تحليف دو عضو علي البدل و بازگشت دوباره اعضاي بازداشتي شورا به صحن علني جلسات، همواره حاشيه دار بوده و سردرگمي در شوراي شهر تبريز موج مي‌زند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها