عصر آذربایجان

گزارش خبر

آذربايجان غربي مهياي انتخابات پرشور 28 خرداد

آذربايجان غربي مهياي انتخابات پرشور 28 خرداد

1400/03/23

گروه سياسي: فرايند انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، از ماه‌ها پيش نظير ديگر مناطق کشور در آذربايجان غربي نيز آغاز شده و امروز که 10 روز به انتخابات باقي مانده، اين استان مهياي انتخابات پرشور در 28 خرداد است. انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا جمعه هفته آينده همزمان با سراسر کشور در آذربايجان غربي نيز برگزار مي شود و علاوه بر اينکه مردم، رييس جمهوري چهار ساله آينده را تعيين مي کنند، صدها عضو شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز با راي مردم انتخاب خواهد شد.

گروه سياسي: فرايند انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، از ماه‌ها پيش نظير ديگر مناطق کشور در آذربايجان غربي نيز آغاز شده و امروز که 10 روز به انتخابات باقي مانده، اين استان مهياي انتخابات پرشور در 28 خرداد است. انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا جمعه هفته آينده همزمان با سراسر کشور در آذربايجان غربي نيز برگزار مي شود و علاوه بر اينکه مردم، رييس جمهوري چهار ساله آينده را تعيين مي کنند، صدها عضو شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز با راي مردم انتخاب خواهد شد.
فرايند برگزاري مراحل مختلف انتخابات از راه اندازي ستاد انتخابات، ثبت نام کانديداها، بررسي صلاحيت ها، رسيدگي به اعتراض افراد رد صلاحيت شده و اعلام نتايج نهايي در کشور و آذربايجان غربي طي پنج شش ماه گذشته اجرايي و طي شده است.
البته بخش هاي مهمي از اين فرايند باقي مانده که شامل تبليغات در هر 2 بخش رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا برگزاري فرايند راي گيري و شمارش و اعلام نتايج باقي مانده که طبق برنامه ريزي ها در اين خصوص نيز برنامه هاي پيش بيني شده با قدرت اجرايي خواهد شد.
2.4 ميليون نفر در آذربايجان‌غربي واجد شرايط راي دادن در انتخابات هستند
رييس ستاد انتخابات آذربايجان غربي گفت: 2 ميليون و 427 هزار و 277 نفر واجد شرايط راي دادن در انتخابات 28 خرداد امسال در استان هستند.علي مصطفوي افزود: طبق آمار ثبت احوال، سه ميليون و 435 هزار و 703 نفر ساکن شهرها و روستاهاي آذربايجان غربي هستند که از اين تعداد، 71 درصد واجد شرايط شرکت در انتخابات آتي هستند.
وي اضافه کرد: 71 درصد جمعيت استان مي_توانند در انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در روز 28 خرداد شرکت کنند.رييس ستاد انتخابات آذربايجان غربي ادامه داد: از اين تعداد نيز 64 هزار و 951 نفر راي اولي بوده و براي نخستين بار در انتخابات مي توانند حضور يابند.
انتخابات شوراهاي اسلامي شهر در 48 نقطه استان برگزار مي شود
مصطفوي با بيان اين که انتخابات شوراهاي اسلامي شهر در 48 نقطه استان برگزار مي شود گفت: روند برگزاري انتخابات در استان همچون کشور بر اساس زمانبندي هاي اعلام شده در حال انجام است.
وي مشارکت حداکثري، قانونمداري  امانتداري و بي‌طرفي را چهار اصل مهم انتخابات در استان عنوان کرد و گفت: مسوولان و مجريان انتخابات در استان بايد تلاش کنند با رعايت اين اصول و رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي زمينه مشارکت حداکثري مردم در انتخابات را فراهم کنند.رييس ستاد انتخابات آذربايجان غربي گفت: تجمع و سخنراني انتخاباتي در فضاي هاي سربسته ممنوع است و در فضاهاي سر باز نيز با رعايت فاصله گذاري اجتماعي  و استفاده از ماسک و استفاده از ظرفيت 30 درصدي فضاي سالن امکان برگزاري تجمع هاي انتخاباتي نامزدها امکان پذير خواهد بود.مصطفوي افزود: جهت رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي و جلوگيري از تجمع راي دهندگان در محل اخذ راي زمان راي گيري از ساعت 7 صبح روز جمعه 28 خرداد تا 2 بامداد روز شنبه 29 خرداد ادامه خواهد داشت.
10 هزار ناظر امين در آذربايجان‌غربي ساماندهي شدند
رييس هيئت نظارت بر انتخابات سيزدهمين دوره رياست‌جمهوري آذربايجان‌غربي هم گفت: در تمامي شهرستان‌هاي استان شبکه هيئت نظارت بر انتخابات سيزدهمين دوره رياست‌جمهوري تشکيل‌شده و بيش از 10 هزار نفر تحت عنوان ناظرين امين آموزش و ساماندهي شده‌اند.قنبر کريم نژاد اظهار داشت: کلاس‌هاي توجيهي و آموزشي ناظران هم‌چنان ادامه دارد.وي ادامه داد: حضور حداکثري مردم در سر صندوق‌هاي رأي از اهميت زيادي برخوردار است لذا دشمنان جمهوري اسلامي ايران در تلاش هستند با ايجاد هجمه‌هاي مختلف ازجمله زير سؤال بردن شوراي نگهبان و تحريم انتخابات حضور مردم را در سر صندوق‌هاي رأي کم‌رنگ کنند.وي اظهار داشت: تاکنون مشکل خاصي در رابطه با انتخابات رياست جمهوري در آذربايجان_غربي وجود نداشته و تعامل و همفکري خوبي در سطح شهرستان‌ها وجود دارد.
772 هزار و 641 نفر واجد شرايط راي دادن در اروميه هستند
فرماندار اروميه گفت: 772 هزار و 641 نفر واجد شرايط راي دادن در اين شهرستان هستند که مطمئن هستيم در انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا حضوري پرشکوه خواهند داشت.
رسول مقابلي افزود: در انتخابات 28 خردادماه جاري، 631 شعبه اخذ راي ثابت و سيار در اين شهرستان راي مردم را اخذ خواهند کرد.وي اضافه کرد: از اين تعداد صندوق اخذ راي 312 صندوق سيار و ثابت در مناطق شهري و 319 صندوق سيار و ثابت در روستاهاي شهرستان مستقر خواهد شد.فرماندار اروميه ادامه داد: انتخابات شوراهاي اسلامي در 470 روستا و پنج  شهر اين شهرستان برگزار خواهد شد.
مقابلي افزود: در اين انتخابات، نزديک به پنج هزار و 400 نفر اجراي انتخابات پيش رو را بر عهده ‏خواهند داشت. ‏وي اضافه کرد: در اين شهرستان 64 هزار نفر راي اولي ها هستند.
3 صندوق الکترونيکي در هر شعبه انتخاباتي شهر اروميه جاگذاري مي‌شود
فرماندار اروميه گفت: سه صندوق الکترونيکي مختص انتخابات شوراي اسلامي شهر در هر شعبه انتخاباتي اين شهر جاگذاري مي_شود.مقابلي افزود: در شهر اروميه 900 صندوق الکترونيکي آماده شده تا راي مردم اروميه را در انتخابات ششمين دوره شوراهاي اسلامي مرکز استان اخذ کنند.وي ادامه داد: انتخابات الکترونيکي فقط در شوراي اسلامي اروميه خواهد بود و اخذ راي انتخاب رياست جمهوري، شوراي اسلامي روستاها و بخش ها به صورت سنتي خواهد بود.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل ازايرنا، وي گفت: آموزش هاي لازم نيز پيش از روز راي گيري از طريق رسانه ها به ويژه صدا و سيما ارائه مي شود و بروشورها و کليپ هايي نيز براي انتشار در فضاي مجازي تهيه شده است.به گزارش ايرنا، انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، 10 روز ديگر برگزار مي شود و نزديک به 60 ميليون نفر در کشور واجد شرايط راي دادن هستند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها