عصر آذربایجان

گزارش خبر

نگاهي گذرا به تعاملات دولت‌‌مردان ايراني با بريتانيايي‌‌ها//

آيا پروژه آزادي نفوذي‌‌هاي انگليس محقق مي‌‌شود

1396/09/26

سرويس سياسي: تدبير و اميد دولتي است که به بهشت جاسوسان داخلي و خارجي مبدل شده و خائنان به نظام و اسلام به راحتي نفس مي‌کشند چون مطمئن هستند که سر آخر با اندک فشاري از طرف دول غربي زمينه آزادي آنان فراهم خواهد شد.

دولت روحاني از بدو شروع فعاليت خود همواره نشان داده که نگاهي به غرب دارد و اميدوار است که مشکلات کشور را از طريق مذاکره و گاها امتياز دهي به غربي‌‌ها حل کند، اما در چند سال دولت تدبير و اميد بارها ثابت شد که تفکر و موضع آنان در قبال غربي‌‌ها توهمي بيش نيست.
روباه پير فقط و فقط به فکر امتياز گرفتن از ايران است، في الواقع  اهداف استعماري و استبدادي همچون سال‌هاي دور با اندکي تغيير در روش نه کليت موضوع در جريان مي‌‌باشد، امروزه از هر ايراني موافق و مخالف نظام هم به خوبي مي‌داند در 300 سال گذشته بيشترين کشوري که به ما ضربه زده انگلستان است.
اما دولت‌‌مردان در قبول اين واقعيت تلخ مسامحه مي‌کنند و اميدوارند که با کمک انگليس و فرانسه ترامپ را از برهم زدن برجام منصرف نمايند، در حالي که رهبري بارها فرموده‌‌اند که از انگليس خيلي خاطره داريم، انگليس را ميگويم »انگليس خبيث«.
روحاني بارها در شعارهاي انتخاباتي و حتي در مصاحبه اخير تلويزيوني خود اعلام کرده کابينه‌‌اش دولت شفافيت و اتاق شيشه‌‌اي است، وي خود را پيش قراول شفافيت در کشور مي‌داند اما عمل چيز ديگري را غير اين ادعا ثابت مي‌کند.
در جريان برجام و تصويب آن در مجلس اطلاعاتي در حد سه چهار صفحه به مجلس ارائه شد و زماني که نمايندگان مجلس و منتقدين از دولت خواستند در مورد برجام تمامي موارد را بايد اعلام کند، دولت همچون ديگر موارد شانه خالي کرد و در مورد مهمترين موضوع مربوط به امنيت ملي موضع گيري‌‌هاي غير منطقي را در پيش گرفت.
تازه ترين مخفي کاري دولت به ديروز باز مي‌گردد، وزير امور خارجه استعمار پير همراه هيئتي به ايران مي‌‌آيد و ادعا مي‌کند که مهمترين موضوع مدنظر وي و کشورش آزادي نازنين زاغري و کمال فروغي دو جاسوس تبعه انگليس است.
اولا که دولت در اين رابطه هيچ موضع رسمي و انقلابي اتخاذ نکرده، ثانيا اين گفته بوريس جانسون از نگاه يک ايراني غيرتمند انقلابي توهين به شعور ايراني‌‌ها و دخالت مستقيم در امور داخلي کشورش محسوب مي‌‌شود، اما انگار دستگاه ديپلماسي بدش نمي‌‌آيد که غربي‌‌ها در امور داخلي ما دخالت کنند و حتي با اعمال فشار اولويت‌‌هاي خود را به ما تحميل نمايند.
بطور مثال ظريف در مصاحبه‌‌اي با شبکه پي بي اس اعلام کرده بود که به نتيجه نرسيدن برجام عواقب سختي خواهد داشت و مهمترين آن برکنار شدن دولت تدبير و اميد است، در اصل ظريف همچون مصاحبه مذکور در بسياري از صحبت_هايش به گونه‌‌اي سخن گفته که طرف مقابل به راحتي درک کند که دستگاه ديپلماسي بيشتر از آنکه بدنبال منافع ملي باشد و انقلابي عمل کند به فکر در دست داشتن قدرت است.
نکته جالب‌‌تر اينکه نمايندگان مجلس مخصوصا اعضاي کميسيون امنيت ملي تا بدين لحظه از مفاد جلسات برگزار شده بين ايران و انگليس هيچ خبري ندارند و اين را نشانه ضعف مجلس مي‌دانند، البته مسامحه کاري مجلس در قضيه تصويب 20 دقيقه اي برجام کامل مشخص شده و الان بايد بدنبال راه چاره بود، به قول معروف با دزد دزد گفتن نمي‌شود سارق را دستگير کرد بايد وارد عمل شد.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آناج  دولت روحاني چندين مورد نشان داده که نسبت به جاسوسان موضعي متفاوت تر از بقيه قوا را دارد، تدبير و اميدي‌ها جاسوسان را نه دوست مي‌‌دانند و نه دشمن اما براي اينکه طرف‌‌هاي غربي از آنها ناراحت نشوند راضي هستند که بر سر ميز معامله نه مذاکره بنشينند، دولت روحاني نشان داده که حتي معامله گر خوبي هم نيست، در برجام هر چه توانست به دول غربي امتيار داد اما به قول رئيس بانک مرکزي و ساير دولتي ها تا کنون واقعا هيچ اتفاق خاص و خارق العاده اي رخ نداده است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

نگاهي گذرا به تعاملات دولت‌‌مردان ايراني با بريتانيايي‌‌ها//

آيا پروژه آزادي نفوذي‌‌هاي انگليس محقق مي‌‌شود
خروج

سرويس سياسي: تدبير و اميد دولتي است که به بهشت جاسوسان داخلي و خارجي مبدل شده و خائنان به نظام و اسلام به راحتي نفس مي‌کشند چون مطمئن هستند که سر آخر با اندک فشاري از طرف دول غربي زمينه آزادي آنان فراهم خواهد شد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها