عصر آذربایجان

گزارش خبر

دلشوره مستاجران و کفش‌هاي آهنيني که بايد به‌ پا کنند

دلشوره مستاجران و کفش‌هاي آهنيني که بايد به‌ پا کنند

1402/05/01

گروه اقتصادي: در حاليکه غرق در افکارم عبور شهروندان را نظاره گر بودم، ناگهان گلايه بانويي از وضعيت آشفته بازار مسکن و افزايش بي در و پيکر اجازه خانه رشته افکارم را پاره کرد، او از کلافگي خود و همسرش به خاطر جواب کردن صاحب خانه و همتي که گويا بيشتر از يک ماه براي پيدا کردن خانه اي با وسع ماليشان بي ثمر بود تعريف مي کرد... چند سالي است که معضل مسکن نقل محافل شده است؛ داستان گراني سرسام آور هر متر مربع خانه و اجاره بهايي که بي حساب و کتاب بر اساس خواسته صاحبان مساکن يا دندان گردي مشاورين املاک با هدف دريافت کميسيون معامله، سر هر شنونده اي را به درد مي آورد.

گروه اقتصادي: در حاليکه غرق در افکارم عبور شهروندان را نظاره گر بودم، ناگهان گلايه بانويي از وضعيت آشفته بازار مسکن و افزايش بي در و پيکر اجازه خانه رشته افکارم را پاره کرد، او از کلافگي خود و همسرش به خاطر جواب کردن صاحب خانه و همتي که گويا بيشتر از يک ماه براي پيدا کردن خانه اي با وسع ماليشان بي ثمر بود تعريف مي کرد... چند سالي است که معضل مسکن نقل محافل شده است؛ داستان گراني سرسام آور هر متر مربع خانه و اجاره بهايي که بي حساب و کتاب بر اساس خواسته صاحبان مساکن يا دندان گردي مشاورين املاک با هدف دريافت کميسيون معامله، سر هر شنونده اي را به درد مي آورد.
صاحب خانه ها جانب انصاف را رعايت نمي کنند
رضا شهروند اروميه اي که بيش از 10 سال از زندگي مشترکش مي گذرد و مستاجر است، با اشاره به اوضاع بد بازار اجاره بها و رهن گفت: سال گذشته براي پيدا کردن خانه اي دو خواب با متراژ 100 متري آواره بنگاههاي مسکن بودم، چون مبالغ رهن و يا اجاره بها با وسع حقوق کارمندي من سازگار نبود.
وي گفت: هرچند گراني مختص به استان ما و يا شهر اروميه نيست اما صاحب خانه ها هم جانب انصاف را رعايت نمي کنند و با هر بار مراجعه به مشاورين املاک، با شنيدن قبمت اجاره بها و رهن خانه دود از سرم بلند مي شد خانه اي که احتمالا بايد سر سال به فکر تعويضش باشم..
اين شهروند خواستار نظارت بيشتر مسئولين بر بازار مسکن شد و گفت: برخي مشاورين املاک آتش قيمتها را باد مي زنند تا کميسيون بيشتري نصيبشان شود.
مديريت بازار مسکن با جديت پيگيري مي_شود
استاندار آذربايجان‌غربي گفت: مديريت بازار مسکن يکي از مطالبات اصلي مردم است و اين امر نيز با جديت از طرف دولت پيگيري مي‌شود.
محمدصادق معتمديان در دوازدهمين جلسه شوراي تامين مسکن آذربايجان‌غربي، گفت: ساماندهي مشاوران املاک از مسائل مورد توجه بوده و در گام‌ نخست بايد اطلاعات فعالان اين حوزه تکميل و يک بانک اطلاعاتي دقيق در اين حوزه تشکيل شود.
معتمديان افزود: بايد نظارت و رصد دقيق از واحدهاي بنگاه‌ املاک انجام گيرد و در صورت شناسايي متخلفان، پلمب واحدهاي متخلف انجام شود.
وجود 700 مشاور املاک فاقد پروانه در آذربايجان غربي
وي بيان کرد: بر اساس آمارهاي ارائه شده بايد در سريعترين زمان ممکن 700 واحد مشاور املاک فاقد پروانه سطح استان ساماندهي شوند و در صورت عدم اقدام متقاضي، بايد اقدامات لازم در کوتاهترين زمان ممکن اعمال شود.
معتمديان با اشاره به لزوم تسريع در شناسايي واحدهاي خالي، بيان کرد: شرکت‌هاي خدمات رسان در شناسايي واحدهاي خالي اقدامات لازم را انجام دهند تا اين واحدها نيز شناسايي و تعيين و تکليف شوند.
وي تاکيد کرد: بايد اطلاع رساني دقيقي در سطح جامعه صورت گيرد تا صاحبان املاک، اطلاعات واحدهاي مسکوني خود را در سامانه اطلاعات مربوط به املاک ثبت کنند.
استاندار آذربايجان‌غربي با اشاره به پرداخت تسهيلات وديعه مسکن براي متقاضيان اظهارکرد: بانک‌هاي عامل طي 2 ماه کل متقاضيان در آذربايجان‌غربي را ساماندهي و تسهيلات را پرداخت کنند.
حدود 67 هزار واحد مسکوني خالي در آذربايجان‌غربي
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان‌غربي گفت: بر اساس آمارهاي سرشماري نفوس مسکن در سال 1395 حدود 6 هزار واحد مسکوني خالي در آذربايجان‌غربي وجود دارد که 25 هزار 700 واحد مسکوني مربوط به شهر اروميه است.
سيد محسن حمزه‌لو در دوازدهمين جلسه شوراي تامين مسکن آذربايجان‌غربي، اظهار کرد: شناسايي واحدهاي خالي از ديگر موارد مورد پيگيري است که براي جلوگيري از احتکار واحد مسکوني با جديت اجرايي مي‌شود تا بازار مسکن در آذربايجان‌غربي ساماندهي شود.
وي با اشاره به اينکه ساماندهي بنگاه‌هاي املاک از ديگر مسائل مورد توجه در ساماندهي بازار مسکن است و عملکرد مشاوران املاک تحت نظارت ناظران ويژه قرار مي‌گيرد، اضافه کرد: ساماندهي مشاوران املاک طي روزهاي آينده آغاز مي‌شود و اقدامات لازم در خصوص بنگاه‌هاي فاقد پروانه اعمال خواهد شد.
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان‌غربي در خصوص روند اجراي طرح نهضت ملي مسکن در آذربايجان‌غربي، گفت: 34 هزار متقاضي واجد شرايط نهضت ملي مسکن در اين استان وجود دارد و تاکنون براي 30 هزار نفر تخصيص زمين صورت گرفته است.
حمزه‌لو با اشاره به افزايش تسهيلات طرح‌ نهضت ملي مسکن، افزود: تسهيلات بانکي نهضت ملي مسکن 550 ميليون تومان شده و نرخ سود بانکي تسهيلات مسکن نيز از 23 درصد به 18 درصد کاهش يافته است.
6هزار بنگاه معاملاتي املاک در آذربايجان_غربي توسط بازرسان مسکن نظارت مي‌شوند
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان‌غربي گفت: در حال حاضر 6 هزار بنگاه مشاور املاک در سطح استان در حال فعاليت هستند که روند بازرسي ها از اين صنف در استان آغاز شده است.
ساماندهي بازار مسکن يکي از سياستهاي جدي دولت است
وي با اشاره به اهميت نظارت بر بازار مسکن گفت: روند نظارت و بازرسي هاي حوزه مسکن به صورت کاملا برنامه ريزي شده انجام مي گيرد چرا که يکي از سياست هاي جدي دولت ساماندهي حوزه مسکن است.
يک سوم پرونده هاي ورودي به محاکم قضايي مربوط به حوزه املاک است
دادستان عمومي و انقلاب مرکز آذربايجان غربي نيز در جلسه ساماندهي املاک استان گفت: يک سوم پرونده هاي ورودي به محاکم قضايي مربوط به حوزه املاک است عدم اطلاع مردم، سودجويي فرصت طلبان و افزايش کلاهبرداري ها باعث افزايش مشکلات زيادي در اين بخش شده است.
حسين مجيدي گفت: تمامي قراردادها و مبايعه نامه ها بايد در سامانه هاي ويژه مسکن ثبت شود و بر اساس قانون در هر مشاور املاکي رفتار مجرمانه‌اي اتفاق بيفتد به طور حتم با آن برخورد شده و بنگاهي املاک غيرمجاز و بدون پروانه پلمب خواهد شد.
جلال تقي دخت معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازي آذربايجان غربي، نيز گفت: 5 تيم متشکل از 40 ناظر، بازرسي هاي مشترک از 3 هزار بنگاه معاملات املاک در سطح  شهرستان اروميه را انجام مي دهند و بايد طي 2 هفته تمام 3 هزار مشاور املاک سطح شهرستان اروميه تحت نظارت و بازرسي قرار گيرند.
در اين بين، مستاجران و برخي مشاوران املاک معتقدند نبود نظارت و مديريت صحيح بر بازار مسکن باعث شده مالکان از آب گل آلود ماهي گرفته و هرقدر دلشان مي‌خواهد قيمت‌ها را افزايش دهند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايسنا،اگر چه عزم دولت و مسئولان ساماندهي حوزه مسکن بوده و در سطح استان بازرسان مسکن و نمايندگان دستگاه هاي مربوطه اقدام به نظارت بر عملکرد بنگاه هاي مشاور املاک مي کنند اما با توجه به شرايط موجود مي طلبد رصد دقيق بازار مسکن و برگزاري جلسات شوراي تامين مسکن به صورت هفتگي انجام گيرد و حضور مستمر و جدي دستگاه‌هاي اجرايي مربوطه انجام شود تا شايد آبي بر آتش بازار مسکن پاشيده شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها