عصر آذربایجان

گزارش خبر

تهيه کنندگي فيلم‌هاي سينمايي به استان‌ها واگذار مي‌شود

تهيه کنندگي فيلم‌هاي سينمايي به استان‌ها واگذار مي‌شود

1402/08/28

گروه فرهنگي: رييس سازمان امور سينمايي کشور از واگذاري تهيه کنندگي فيلم هاي سينمايي به استانها و تجهيز سينما ها خبر داد.

گروه فرهنگي: رييس سازمان امور سينمايي کشور از واگذاري تهيه کنندگي فيلم هاي سينمايي به استانها و تجهيز سينما ها خبر داد.
به گزارش عصرآذربايجان، محمد خزاعي در جمع فعالان سينمايي آذربايجان غربي افزود: 233 سالن سينما از ابتداي فعاليت دولت سيزدهم تاکنون در استان‌هاي مختلف کشور به بهره‌برداري رسيده و افتتاح سينماي بوکان 234 امين سالن سينماست.
خزاعي اظهار کرد: قبل از شروع فعاليت دولت سيزدهم 570 سالن سينما در کشور وجود داشت و ما تصميم گرفتيم در اين دولت، 430 سالن به ظرفيت سينماهاي کشور اضافه کنيم.
وي با بيان اينکه هم اکنون بيش از 50 شهر با جمعيت بالاي 100 هزار نفر در کشور فاقد سينما است، ادامه داد: سعي خواهيم کرد پس از احداث سالن‌هاي سينمايي، تجهيز آن‌ها را به سرعت شروع کنيم.
رييس سازمان سينمايي کشور ادامه داد: آئين نامه مقوله تهيه کنندگي استاني تمام شده و ديگر دغدغه‌اي براي فيلمسازان نخواهد بود که حتماً دنبال تهيه کننده از تهران باشند که اين امر در 40 سال گذشته سابقه نداشته است.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار کرد: احداث سينما و توسعه در اين زمينه، يکي از برنامه‌هاي جدي سازمان سينمايي و مأموريت مؤسسه سينما شهر است و به دليل اهميت اين موضوع آن را از طريق شوراي عالي سينا هم پيگيري کرديم و امروز يکي از مصوبات مهم اين شورا پيگيري احداث سالن سينما در شهرهاي بالاي 100 هزار فاقد سينماست که مقرر شد از محل سفر رييس جمهور و هيأت دولت به مناطق مختلف کشور تأمين شود.
خزاعي با اشاره به انجام سفرهاي مختلف به شهرستان‌هاي کشور از جمله بوکان در آذربايجان غربي گفت: هدف ما از سفرهاي استاني بررسي وضعيت، تقسيم امکانات و ديدار و گفتگو با هنرمندان اين مناطق است.
وي با بيان اينکه در برخي کشورها با وجود عقب بودن صنعت سينما، زيرساخت‌هاي بسيار خوبي در اين بخش ايجاد شده و صدها سالن راه اندازي شده است، ادامه داد: بايد براي جبران اين نقيصه در شهرهاي بالاي 100 هزار نفر سالن سينما ساخته شود که اين کار شروع شده و با قدرت استمرار دارد.
خزاعي با اشاره به سفرهاي متعدد صورت گرفته براي توسعه زيرساخت‌هاي سينمايي در کشور اضافه کرد: اولين مشکل در استان‌ها مربوط به زيرساخت است که البته اين امر به سالن سينما خلاصه نمي‌شود و کادرسازي، تجهيزات و انجمن‌هاي صنفي را نيز در بر مي‌گيرد.وي افزود: هم اکنون 50 سالن در 50 منطقه محروم کشور در حال آماده سازي و تجهيز است و اين امر يک گام مهم در ترويج فرهنگ سينما در مناطق کمتر توسعه يافته است.
وي در خصوص راه اندازي سينماي جوانان نيز گفت: در ابتدا بايد دفتر نمايندگي راه اندازي شود و پس از برگزاري چند دوره و جذب هنرجويان نمايندگي به دفتر ارتقا يابد.
430 سالن به ظرفيت سينماهاي کشور افزوده مي‌شود
معاون وزير فرهنگ‌و ارشاد اسلامي گفت: تا پايان فعاليت دولت سيزدهم‌ 430 سالن به ظرفيت سينماهاي کشور افزوده مي شود.
محمد خزاعي همچنين در آئين افتتاح سينما سيمرغ بوکان اظهار کرد: قبل از شروع فعاليت دولت سيزدهم ??? سينما در کشور وجود داشت و ما تصميم گرفتيم در اين دولت، 430 سالن به ظرفيت سينماهاي کشور اضافه کنيم.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس سازمان سينمايي کشور گفت: 232 سالن سينما از ابتداي فعاليت دولت سيزدهم تاکنون در استان‌هاي مختلف کشور به بهره برداري رسيده است.وي اضافه کرد: هم اکنون بيش از 50 شهر با بيش از 100 هزار نفر جمعيت در کشور فاقد سينما است.خزاعي ادامه داد: سعي خواهيم کرد پس از احداث سالن‌هاي سينمايي، تجهيز آنها را به سرعت شروع کنيم.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار کرد: احداث سينما يکي از برنامه‌ها و مصوبات سفر رييس جمهور و هيأت دولت به مناطق مختلف کشور است.
خزاعي با اشاره به انجام سفرهاي مختلف به شهرستان‌هاي کشور از جمله بوکان در آذربايجان غربي گفت: هدف ما از سفرهاي استاني برررسي وضعيت، تقسيم امکانات و ديدار و گفت و گو با هنرمندان اين مناطق است.
وي افزود: هم اکنون 50 سالن در 50 منطقه محروم کشور در حال ساخت است و اين امر يک گام مهم در ترويج فرهنگ سينما در مناطق کمترتوسعه يافته است.خزاعي در خصوص راه اندازي سينماي جوانان نيز گفت: در ابتدا بايد دفتر نمايندگي راه اندازي شود و پس از برگزاري چند دوره و جذب هنرجويان نمايندگي به دفتر ارتقا يابد.
فرماندار بوکان هم در اين آئين گفت: با افتتاح سينما سيمرغ گام مهمي در راستاي توجه ترويج فرهنگ استفاده از سينما در بوکان برداشته شد.خشايار صنعتي افزود: افتتاح سينما سيمرغ و پرديس سينمايي در بوکان يک مطالبه عمومي است و بوکان مهد فرهنگ و هنر در جنوب آذربايجان غربي است.
وي اضافه کرد: راه اندازي دفتر سينما جوانان و برپايي کارگاه‌هاي فرهنگي و هنري در بوکان يکي از نيازهاي جوانان اين منطقه است.سينما سيمرغ بوکان روز چهارشنبه با حضور محمد خزاعي معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس سازمان سينمايي کشور در مجتمع فرهنگي هنري سردار شهيد قاسم سليماني اين شهر افتتاح شد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها