عصر آذربایجان

گزارش خبر

حادثه غزه بسیاری از حقایق بسیار تلخ را روشن کرد

حادثه غزه بسیاری از حقایق بسیار تلخ را روشن کرد

1402/09/03

عصر آذربایجان- امام جمعه اردبیل با بیان اینکه حادثه غزه بسیاری از حقایق تلخ را روشن کرد، گفت: تحریم قضات حقوق بین‌الملل زنگ خطر بزرگی برای امنیت و صلح جهانی است.

آيت‌الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اردبيل، اظهار داشت: اين روزها دولت آلمان از صهيونيست‌ها صهيونيست‌تر شده و به شدت با آتش‌بس مخالف مي‌کرد و به صورت جنون آميز دوباره به طرف نازي شدن پيش مي‌رود و اگر اسرائيل به نقطه فروپاشي برسد، هزاران هزار يهودي آلماني‌تبار به آلمان بر خواهند گشت و اين فاجعه بسيار بزرگي براي آلمان است که به نحوي از شر آن خلاص شده است.

امام جمعه اردبيل ادامه داد: دولت آلمان از زمان جنگ جهاني هر سال خسارت عظيمي به دولت اسرائيل به خاطر جنايات هيتلر در حق يهودي‌ها پرداخت مي‌کند، علت پرداخت اين وجه سنگين اين است که اسرائيل روي پاي خود بايستد و دوباره براي آلمان شرارت ايجاد نشود والا از جهت حقوقي او به هيچ وجه ملزم به پرداخت اين مبلغ هنگفت نيست از اينجا معلوم مي‌شود که تمام ادعاهاي دولت آلمان در خصوص آزادي و دموکراسي همه سرپوش براي يک نيت ناپاک پشت پرده است.

وي با بيان اينکه در اول غائله غزه هم آمريکا و هم اروپا اعلام کردند که براي حل مشکل، اسرائيل مجبور است که تصميمات سخت و دردناک بگيرد و به گزينه‌هاي سخت تن در دهد و اين پيشگويي محقق شد، گفت: در اين مدت چهل روز اسرائيل بارها رسماً اعلام کرد که بايد اسرا بدون هرگونه پيش شرط آزاد شوند، اما مجبور به پذيرش شروط حماس شد، بارها اعلام کرد که آتش‌بس در کار نيست، اما مجبور به پذيرش آتش‌بس شد.

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل بيان کرد: عقد قرارداد با حماس عملاً حماس را به رسميت شناخت همه اين‌ها نشان مي‌دهد که پيروزي با سلاح نيست، با ايمان و اعتقاد راسخ است اين تنازل‌هاي خوار کننده قطعاً در آينده ادامه خواهد داشت، همه اين‌ها نشان مي‌دهد که پيروزي در ميدان صرفاً با سلاح‌هاي پيشرفته نيست، بلکه با ايمان اعتقاد راسخ و با داشتن حقانيت است.

عاملي تصريح کرد: اسرائيل ديروز و پريروز از آخرين فرصت قبل از آتش‌بس براي کشتار مردم بي‌گناه کاملاً استفاده کرد و قبل از آتش‌بس هر چه توانست از مسلمانان مظلوم بي‌گناه بي‌دفاع و از زنان و اطفال شهيد کرد واقعاً ديوانه‌وار حمله کرد، آن‌ها ذره‌اي از کشتن مسلمانان بي‌گناه ناراحت نيستند و هر چه بکشند سير نمي‌شوند، معلوم مي‌شود که در ديانت يهودي آن را عبادت مي‌دانند و البته که اين اعتقاد اعتقاد صهيونيستي است.

وي اضافه کرد: اسرائيل با بالا بردن حجم شهدا فلسطيني به خيال خود مي‌خواهد کاري کند که ديگر هيچ خطري از غزه متوجه او نشود و هيچ فلسطيني جرأت نکند که به اسرائيل و اسرائيلي حمله کند، اما اين تفکر کاملاً غلط و قطعاً نتيجه عکس مي‌دهد، شهادت 15 هزار انسان بي‌گناه به ويژه کودکان و زنان، باعث شعله‌ور شدن کينه و انتقام خواهد شد و گروه‌هاي مفصل شبه نظامي تشکيل خواهد شد.

امام جمعه اردبيل با بيان اينکه دولت‌هاي آمريکايي و اروپا اين روزها دست به يک قمار بسيار خسارت بار زدند، گفت: آن‌ها به خاطر جمعيت محدود و اندک صهيونيست و به خاطر يک رژيم بدنام، شرور و خونريز اصلي‌ترين ابزار خود براي مديريت دنيا را از دست دادند، آن‌ها تمام اقدامات خود را در نقاط مختلف جهان با عنوان دفاع از دموکراسي و حقوق بشر انجام مي‌دادند و حالا هيچ کس در دنيا آنها را مدافع حقوق بشر و آزادي نمي‌داند و بلکه آنها را از سردمداران نقض حقوق بشر مي‌دانند در نظر محققين اين اثر از مهم‌ترين آثار حادثه غزه است و به‌زودي جبران نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: چند سال پيش دادگاه بين‌المللي تصميم به بررسي جنايات اسرائيل کرد و متعاقب آن آمريکا تمام قضات آن دادگاه را تحريم کرد، اين اقدام زشت‌ترين، قبيح‌ترين و ناپاک‌ترين صورت نقض حقوق بشر است و زنگ خطر بزرگي براي امنيت و صلح جهاني است.

وي گفت: از عجايب امور اين است که با اينکه شهداي مظلوم غزه از 15 هزار نفر گذشت، ولي باز هم دولت‌هاي عربي و اسلامي که با اسرائيل عادي سازي روابط کردند از نظر خود بر نمي‌گردند و حرف خود را پس نمي‌گيرند و از 15 هزار شهيد مظلوم مسلمان که نصف آنها اطفال هستند، حيا نمي‌کنند و به عادي‌سازي ادامه مي‌دهند و عجيب اين است که با وجود بيش از 15 هزار شهيد باز کشورهايي که در اسرائيل سفارت دارند يا اسرائيل در کشور آنها سفارت دارد اقدام به تعطيلي سفارت نمي‌کنند و باز به مراوده اقتصادي ادامه مي‌دهند و باز لوله نفت را به اسرائيل نمي‌بندند اين کار آنها قطعاً مباشرت مستقيم در خون 15 هزار شهيد و 7 هزار مفقود است و وبال آن حتماً در آينده دامن گير اين دولت‌ها خواهد شد.

عاملي با اشاره به ياوه‌گويي‌هاي اخير سفير رژيم غاصب صهيونيستي در جمهوري آذربايجان، گفت: اين هفته سفير اسرائيل در آذربايجان فحش‌هايي به ايران گفت و من مي‌گويم اسرائيل و مسئولين اسرائيلي هر چه قدر فحش زياد به کسي يا کشوري بگويند سر او به عرش مي‌رسد، چون اسرائيل در نگاه اهل دنيا آن قدر منفور شده که به هر کس فحش بگويد او محبوب عالم مي‌شود، از اين رو فحاشي سفير اسرائيل در آذربايجان به نفع ما است مخصوصاً در گذشته نزديک در آذربايجان ايران‌ستيزي‌هايي صورت گرفته سفير اسرائيل هر چه بيشتر فحش بگويد نواقص بيشتر جبران خواهد شد.

وي ضمن قدرداني از مجلس آذربايجان گفت: از پارلمان آذربايجان قلبا تشکر مي‌کنيم که طبق بيانيه‌اي اعلام کرد مسئوليت اصلي شعله‌ور شدن درگيري اسرائيل و فلسطين بر عهده آمريکاست در اين بيانيه به شمه‌اي از ظلم‌هاي آمريکا و طغيان‌هاي اين کشور تصريح شده و اين حرکت کاملاً بي‌سابقه و جاي بسيار تحسين است، البته اين بيانيه بعد از تعرض و دخالت آمريکا در امور داخلي آذربايجان صادر شده است.

امام جمعه اردبيل اضافه کرد: جاي بسيار فخر و شرف است که جمعي از جوانان ترکيه به صورت خودجوش و از سر غيرت ديني و انساني به طرف فلسطين حرکت کرده و در مرز لبنان حاضر و به نيروهاي مقاومت پيوستند، متأسفانه دو نفر از اين جوانان شايسته اين هفته به شهادت رسيدند، اين عزيزان با همتي بسيار ستودني و با نيت اينکه فرداي قيامت بتوانند به صورت رسول الله (ص) نگاه کنند و انتظار شفاعت از قرآن داشته باشند.

عاملي با بيان اينکه حادثه غزه بسياري از حقايق بسيار تلخ را روشن کرد، گفت: از جمله اينکه معلوم شد اکثر کساني که از دست آمريکا جايزه نوبل گرفتند با انگيزه سياسي و در مسير منافع آمريکا بوده و آن‌ها لياقت چنين تجليلي را نداشتند، هر کس در ايران به نظام يا به ارزش‌هاي ديني تعرض داشت، آن‌ها او را شناسايي و او را برجسته مي‌کردند، بسياري از کساني که جايزه نوبل گرفته‌اند به عنوان فعال حقوق بشري براي اين جايزه انتخاب شده‌اند، اما عجيب است که آن‌ها يک کلمه در خصوص قربانيان مظلوم غزه و در محکوميت اسرائيل حرف نزدند، 15 هزار انسان بي‌گناه هفت هزار کودک و نزديک به چهار هزار زن مظلومانه جان خود را از دست دادند، ولي اين فعالان به اصطلاح حقوق بشري ککشان هم نگزيد.

وي ادامه داد: روز دوشنبه روز جهاني کودک بود، اسرائيل در همان روز جان صدها کودک را گرفتف اما نه آمريکا نه اروپا و نه متصدي حقوق کودک در سازمان ملل و نه کساني که جايزه نوبل را از دست آن‌ها گرفتند حرفي نزدند.

امام جمعه اردبيل با بيان اينکه ما از اصل اعطاي جايزه نوبل استقبال مي‌کنيم، اما نبايد انگيزه‌هاي سياسي در اين ماجرا دخالت کند، خاطرنشان کرد: جايزه نوبل شايسته شخصيت‌هاي بزرگ علمي و دلسوزان واقعي حقوق بشر است، من از اين فرصت استفاده مي‌کنم و از طرف خودم و از طرف اهالي استان از اينکه در استان ما اخيراً 8 شخصيت علمي به عنوان دانشمند يک درصد انتخاب شده‌اند، قلبا از آن‌ها تشکر مي‌کنم، احراز چنين رتبه‌اي بسيار سخت است و جز با ارجاعات علمي در سطح جهان به مقالات اين بزرگان به دست نمي‌آيد، جاي شکر است که هر سال تعداد اين عزيزان بيشتر مي‌شود و اين نشان از قابليت ويژه خطه استان ما و از برکات مهم انقلاب اسلامي است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها