عصر آذربایجان

گزارش خبر

خيران زنجان، پيشگامان گمنام عرصه نيکوکاري

خيران زنجان، پيشگامان گمنام عرصه نيکوکاري

1402/01/21

گروه گزارش: خيران زنجان، پيشگامان گمنام عرصه نيکوکاري و کمک به نيازمندان هستند که در طول سال و به ويژه برخي ايام مانند ماه مبارک رمضان به کمک دستگاه‌هاي اجرايي مي‌شتابند تا باري از دوش اقشار نيازمند و گرفتار جامعه بردارند.

گروه گزارش: خيران زنجان، پيشگامان گمنام عرصه نيکوکاري و کمک به نيازمندان هستند که در طول سال و به ويژه برخي ايام مانند ماه مبارک رمضان به کمک دستگاه‌هاي اجرايي مي‌شتابند تا باري از دوش اقشار نيازمند و گرفتار جامعه بردارند.
 استان زنجان همواره با همکاري خيران و نيکوکاران در کارهاي خير در سطح کشور پيشقدم است و به بهشت خيران ناميده مي شود چون مردم خير اين ديار با دل‌ها و فکرهاي بزرگ، کارهاي بزرگي را براي رفع مشکلات همنوعان خود انجام مي دهند که نمونه عيني آن را مي توان در ايجاد انجمن هاي خيريه از قبيل مهرانه و بيماران کليوي مشاهده کرد.
در زمان حاضر تشکل ها و خيريه هاي متعددي در کنار هيات‌هاي مذهبي، کانون محلات، موسسات فرهنگي، هنري و کانونهاي مساجد در استان زنجان فعاليت مي کنند و هر کدام بنا بر اقتضائات و شرايط خود به ياري نيازمندان يا بيماران مي شتابند.
مشارکت خيران زنجاني در امور خيريه در برخي ماه ها از جمله ماه مبارک رمضان بيش از گذشته تبلور مي يابد چون در اين ماه سفره مهماني خداوند گشوده است و قطعا کمک به نيازمندان و مددجويان از اجر و ثواب مضاعفي برخوردار مي شود.
خيران استان زنجان در حوزه مختلف از جمله مدرسه سازي، ارتقاي سلامت جامعه، مسجدسازي، کمک به نيازمندان، آزادسازي زندانيان و مددجويان بهزيستي اقدامات شاخص و ارزشمندي را به ثبت رسانده و نام خود را براي هميشه در قلب هاي مردم اين خطه به يادگار گذاشته اند.هم اکنون 2 هزار و 504 مؤسسه خيريه، هيأت مذهبي و سازمان مردم نهاد در اين استان فعاليت مي‌کنند و بيش از 120 هزار نفر يعني حدود 30 درصد از جمعيت استان در موسسه هاي خيريه و سازمانهاي مردم نهاد عضويت دارند که اين موضوع نشان دهنده فضاي مشارکتي، خيرخواهي و اثر بخشي مردم اين استان است.
با توجه به اين موضوع و به مناسبت ولادت امام حسن مجتبي(ع) و روز اکرام و تکريم خيران به سراغ برخي دستگاه هاي اجرايي استان رفته که همکاري محسوس‌تر و بيشتري با خيران دارند و با کمک هاي آنها گام هاي بلندي را براي خدمت رساني به جامعه هدف بر مي دارند.
همکاري 26 هزار و 500 حامي در قالب طرح اکرام و محسنين با کميته امداد زنجان
مديرکل کميته امداد استان زنجان در اين باره گفت: 26 هزار و 500 حامي در قالب طرح اکرام و محسنين با اين نهاد همکاري مي کنند.
روح الله صالحي گفت: اين تعداد حامي نيکوکار حمايت مادي و معنوي چهار هزار و 500 فرزند ايتام و محسنين اين نهاد را بر عهده دارند.
وي با بيان اينکه استفاده از ظرفيت خيران خارج از کشور از برنامه‌هاي کميته امداد استان زنجان است، ابراز داشت: 500 نفر از خيران و حاميان ايتام خارج از کشور 278 يتيم را در استان حمايت مي‌کنند.اين مسوول اظهار داشت: رويکرد مهم کميته امداد بهره‌گيري بيشتر از ظرفيت‌هاي مردمي و خيرخواهانه در حوزه خدمت رساني به افراد نيازمند است.
برپايي پايگاه‌هاي حامي يابي به مناسبت هفته اطعام نيازمندان و اکرام ايتام
به گفته مدير کل کميته امداد امام خميني (ره) استان زنجان همزمان با هفته اطعام نيازمندان و اکرام ايتام، پايگاه‌هاي ثبت حاميان در مساجد، محل‌هاي برگزاري مراسم ملکوتي احياي ليالي قدر و مراکز نيکوکاري در سراسر استان زنجان توسط اين نهاد بر پا خواهد شد.
صالحي اضافه کرد: پانزدهم تا بيست و يکم ماه مبارک رمضان براي تأکيد ويژه بر دستگيري از ايتام و فرزندان نيازمند، هفته اطعام نيازمندان و اکرام ايتام نامگذاري شده است.
اين مسوول يادآور شد: در اين هفته پايگاه‌هاي ثبت حاميان در مساجد، محل‌هاي برگزاري مراسم ملکوتي احياي ليالي قدر و مراکز نيکوکاري در سراسر استان زنجان توسط کميته امداد بر پا خواهد شد.
صالحي افزود: تقويت حس همدلي و همکاري در جامعه اسلامي، ترويج سنت حسنه احسان به ايتام، ايجاد زمينه مشارکت افراد خير و نيکوکار و رعايت عزت نفس و حفظ کرامت انساني ايتام و خانواده‌هاي آنان از اهداف اجراي اين طرح است.
وي به پويش مردمي »به عشق علي (ع)« نيز اشاره کرد و گفت: اين اقدام با هدف ثبت نام از خيران براي حمايت از فرزندان ايتام و محسنين تحت حمايت کميته امداد استان زنجان همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا مي‌شود.
اين مسوول ادامه داد:در اين طرح ملي و خداپسندانه خيران به صورت داوطلبانه حمايت از يک يا چند فرزند يتيم را براي مدت يک يا چند سال با کمک ماهيانه حداقل 10 هزار تومان متقبل مي شوند.
وي خاطرنشان کرد: طرح اکرام ايتام از سال 78 با هدف حمايت از کودکان يتيم و تامين نيازمندي‌هاي آنان در زمينه‌هاي معيشتي، تحصيلي و درماني آغاز شد و در اين طرح، افراد نيکوکار با حمايت مالي از يک يا چند يتيم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادي و معنوي آنها اقدام مي‌کنند.
نيت خير نيکوکاران و خيران زنجاني روشنايي بخش زندگي نيازمندان
مديرکل بهزيستي استان زنجان با بيان اينکه ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمي براي ترويج نيکوکاري و شادي است، گفت: نيت خير افراد نيکوکار استان، روشنايي بخش زندگي مددجويان و اقشار آسيب پذير تحت پوشش اين نهاد است و شادي را به خانه جامعه هدف بهزيستي روانه مي کند.سلمان حسيني با تقدير از حضور پر رنگ خيران نيکوکار زنجاني در امر مشارکت براي تامين بسته هاي معيشتي و پوشاک براي مددجويان تحت پوشش و اقشار کم درآمد، افزود:خيران به ياري نيازمندان، اقشار آسيب پذير، افراد داراي معلوليت و جامعه هدف بهزيستي مي شتابند و سفره هاي خود را در قالب سبدهاي غذايي يا وجه نقد به سفره مددجويان بهزيستي متصل مي کنند.
وي يادآور شد: همه ساله بهزيستي در ماه مبارک رمضان تلاش مي کند با اتخاذ رويکرد تعاملي با خيران، برگزاري طرح هاي متعدد جلب مشارکت، بهره مندي گسترده از ابزارهاي مختلف و جذب شرکاي اجتماعي اقلام و امکانات مورد نياز مددجويان را تامين کند.
حسيني با بيان اينکه بهزيستي به دنبال ترويج فرهنگ احسان و نيکوکاري در جامعه است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه نيکوکاري و بهترين فرصت براي کمک به نيازمندان و ايتام است و با وجود اينکه کمک‌هاي مردمي و خيران به نيازمندان باعث شده بخشي از نيازهاي اساسي اقشار آسيب‌پذير جامعه برطرف شود اما همچنان نيازمند کمک‌هاي خير و نيکوکارانه براي رسيدگي به امور فقرا و نيازمندان هستيم.
آزادي 239 زنداني در سال گذشته با کمک خيران زنجاني
رئيس ستاد ديه استان زنجان با اشاره به همکاري بسيار خوب خيران با اين ستاد در راستاي رفع مشکلات نيازمندان و گرفتاران، گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون با برگزاري جشن گلريزان 2 ميليارد و 100 ميليون تومان از سوي خيران براي آزادي زندانيان جرايم مالي غير عمد جمع آوري شد.
علاءالدين کريمي افزود: در اين مدت، 2 هزار نيک انديش و خير زنجاني در جشن گلريزان براي کمک به آزادي زندانيان جرايم مالي غير عمد مشارکت کردند که جاي قدرداني دارد.
وي گفت: طبق برنامه ريزي ها در ماه مبارک رمضان و با برگزاري مراسم جشن گلريزان، آزادسازي گروه هاي هدف در استان در 2 مرحله انجام مي شود.
اين مسوول يادآور شد: هم اکنون 80 نفر از زندانيان جرايم مالي غير عمد در استان منتظر کمک خيران زنجاني هستند که با گذشت قسمتي از بدهي از سوي شاکيان براي آزادي آنان حدود 10 ميليارد تومان نياز است.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا،وي خاطرنشان کرد: طي سال گذشته با کمک خيران زنجاني زمينه آزادي 239 زنداني جرايم مالي غير عمد مهيا شد که ميزان بدهي آنان 46 ميليارد تومان بود.اين مسوول از خيران زنجاني خواست با مشارکت در جشن گلريزان زمينه آزادي زندانيان جرايم مالي غير عمد را فراهم کنند که انجام اين کار از ابعاد مختلف تاثير مثبتي را به دنبال دارد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها