عصر آذربایجان

گزارش خبر

تبريز مي‌تواند اولين شهر ايراني خواهرخوانده با ژاپن باشد

تبريز مي‌تواند اولين شهر ايراني خواهرخوانده با ژاپن باشد

1402/12/20

گروه سيري در استان ها: سفير جديد ژاپن در ايران از برقراري روابط خواهرخواندگي تبريز به عنوان اولين شهر ايراني با يکي از شهرهاي کشور متبوعش استقبال کرد.

گروه سيري در استان ها: سفير جديد ژاپن در ايران از برقراري روابط خواهرخواندگي تبريز به عنوان اولين شهر ايراني با يکي از شهرهاي کشور متبوعش استقبال کرد.
 به گزارش عصر آذربايجان،تسوکادا تاماکي در جريان ديدار خود با يعقوب هوشيار شهردار تبريز ضمن اعلام اين مطلب گفت: تحقق اين امر نقطه عطف تعميق همکاري دو کشور در حوزه‌هاي مختلف است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود تحريم‌هاي اقتصادي آمريکا عليه ايران، افزود: با وجود اين محدوديت‌ها آماده توسعه همکاري در زمينه‌هايي همچون فرهنگي، تحصيلي، فناوري، گردشگري و محيط زيست هستيم.
تسوکادا تاماکي همچنين اجراي سياست‌هاي مشترک در برابر مخاطراتي مانند زلزله و ساير حوادث غير مترقبه با بهره گيري از آخرين يافته‌هاي علمي را يکي ديگر از حوزه‌هاي مهم براي همکاري دو کشور برشمرد.
سفير جديد ژاپن با بيان اينکه از سال 2014 ميلادي تلاش فراواني براي کمک و احياي درياچه اروميه کرده‌ايم، تصريح کرد: علاقه مند تعميق همکاري‌هاي تخصصي براي احياي درياچه اروميه هستيم.
همچنين شهردار تبريز در اين ديدار اظهار کرد: حافظه تاريخي ملت‌ها نقش کليدي در توسعه روابط آينده دارد به عنوان يک ايراني، عصر حاضر را عصر آزمون دولت‌ها مي‌دانم چرا که معتقديم، حافظه تاريخي ملت‌ها پاک شدني نيست. ايران در طول تاريخ هيچ وقت آغازگر جنگي نبوده است و پيام ايرانيان به مردم دنيا، پيام صلح و انسان دوستي است.
يعقوب هوشيار با بيان اينکه خوي وحشي گري آمريکا دليل عدم اعتماد مردم دنيا به اين کشور است، اظهار کرد: مردم ژاپن خوي و منش وحشي گرايانه آمريکا را بيش از بسياري از کشورها درک کرده‌اند و اطمينان دارم حافظه تاريخي مردم ژاپن اين رفتار آمريکا را به ياد دارند.
وي تصريح کرد: مردم ژاپن در جنگ با آمريکا شکست نخورده‌اند و از اين واقعه به عنوان يک تجربه بسيار عالي در عرصه بين المللي بهره مند شده‌اند.
هوشيار با بيان اينکه تبريز در مسير جاده ابريشم قرار دارد و اين مقوله از لحاظ اقتصادي، علمي و آموزشي در منطقه حائز شرايط ويژه است، افزود: ظرفيت علمي بالاي تبريز با حضور اساتيد برجسته دانشگاهي، زمينه مطلوبي براي توسعه مراودات بين تبريز و شهرهاي ژاپن است به طوري که مجموعه‌هاي دانش بنيان متعددي در تبريز فعاليت مي‌کنند و اين موضوع مي‌تواند زمينه خوبي براي توسعه مبادلات بين ايران و ژاپن باشد.
شهردار تبريز همچنين با بيان اينکه در بحث مخاطرات طبيعي همچون زمين لرزه زمينه مشترک همکاري خوبي بين شهرهاي ايران و ژاپن وجود دارد، ادامه داد: انعقاد قرارداد خواهر خواندگي بين تبريز و يکي از شهرهاي ژاپن مي‌تواند در رفع مخاطرات طبيعي از جمله فرونشست خاک و زمين لرزه بستر خوبي براي انتقال تجارب علمي و عملي باشد.
هوشيار با بيان اينکه هويت و تاريخ غني تبريز، اين شهر را در جايگاه جهان‌شهري قرار داده است، تصريح کرد: تبريز از قطب‌هاي صنعتي ايران بوده و صنايع مهمي همچون تراکتورسازي، ماشين‌سازي، صنايع غذايي، معادن و صنعت فرش جايگاه ويژه‌اي به اين شهر داده‌است.
وي ضمن اعلام اينکه تبريز در دهه اخير توسعه مطلوبي داشته است، خاطرنشان کرد: در کلانشهر تبريز در حوزه توسعه شهري اتفاقات مبارکي رقم خورده است به طوري که تکميل خطوط قطار شهري، هوشمندسازي خدمات و توسعه گردشگري تبريز جزو اولويت‌هاي مديريت شهري تبريز در سال‌هاي اخير بوده است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: همايش بين المللي فرصت‌هاي سرمايه گذاري تبريز در سال 1403 برگزار خواهد شد و بر همين اساس پيگير آغاز 20 پروژه بزرگ سرمايه گذاري در تبريز هستيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها