عصر آذربایجان

گزارش خبر

شهید رئیسی نگذاشت خواب انزوای ایران تعبیر شود

شهید رئیسی نگذاشت خواب انزوای ایران تعبیر شود

1403/03/12

عصر آذربایجان- سخنگوی دولت گفت: با اغاز به کار دولت سیزدهم، در حوزه سیاست خارجی می‌گفتند این دولت زبان دنیا را بلد نیست، اما شهید رئیسی نگذاشت خواب انزوای ایران تعبیر شود.

 علي بهادري‌جهرمي ‌ظهر امروز در جمع بسيجيان اردبيل و در مراسم بزرگداشت شهداي خدمت اظهار داشت: استان‌هايي که قدردان تلاش هاي خادمان هستند و در مسير تکريم آنان قدمي برمي‌دارند شايسته احترام و قدرداني هستند.

وي با اشاره به اينکه اين مراسمات تکريم مسئوليت کساني که در مسير خدمت گام برمي‌دارند توفيق همراهي با شهداي خدمت را داشتند‌ مضاعف مي‌کند، خاطرنشان کرد: آيت الله رييسي در بين ما زندگي کرد اما حيات ايشان زندگي خداگونه بود.

سخنگوي دولت سيزدهم اصلي ترين خصيصه و ويژگي آيت الله شهيد رييسي را باور خداوند از عمق جان اعلام کردو گفت: خدا انتخاب هايي مي کند ما نيز انتخاب مي کنيم برخي وقت ها انتخاب هاي ما منطبق بر انتخاب هاي خداست که انتخاب آيت الله رييسي از اين دست گزينش ها بود.

بهادري جهرمي گفت: يکي از بزرگترين امانات الهي حاکميت اداره امور سياسي و اجتماعي کشور است و در اين بين بسيار مهم است که امانت را به اهلش و صاحبش بدهيم.

وي با اشاره به اينکه در آيات قرآن مصاديقي بر سپردن امانت به اهلش آورده شده است، تصريح کرد: اين نشان مي دهد که خدا از قبل انتخاب کرده است.

سخنگوي دولت با بيان اينکه تمام رفتارها و اعمال آيت الله رييسي ريشه در خداباوري ايشان داشت، افزود: شهيد رييسي ‌خداباور بود؛ ولايتمدار بود؛ مرد‌م‌دار بود؛ اميدوار به وعده‌هاي راستين الهي بود و به دشمن اعتماد نمي‌کرد و فسادستيز بود.

بهادري جهرمي اضافه کرد: خداباوري ايشان با عدالت‌مداري قرين بود و اين خداباوري نه فقط در مناسک ديني و اعمال عبادي شهيد رييسي بلکه در تک تک جلسات و لحظات ايشان جاري و ساري بود.

وي با بيان اينکه در تصميم‌گيري‌هاي اداري کشور گاهي مشکلاتي حادث مي شود و حساب کتاب‌هاي مادي سخت مي‌شود، ادامه داد: اين تصميم‌گيري سخت با اراده و توسل ايشان به خدا و ائمه اطهار همواره متقن و درست بود و هيچ تصميمي نمي‌توانست در اراده راسخ ايشان خللي وارد کند.

بهادري جهرمي‌محوري‌ترين شاخصه آيت‌الله رئيسي را مردم‌داري ايشان عنوان کرد و گفت: شهيد آيت‌الله رئيسي هيچ جايي نرفتند مگر براي خدمت به مردم و جلب رضاي خدا.کسي که رييس قوه قضاييه کشور است، هم ثبات بيشتري دارد و هم شان لازم را داراست، زمان آيت‌الله رئيسي مسير کاهش تخلفات و پرونده‌ها خوب پيش مي‌رفت و به عبارت ديگر اين قوه اسب زين کرده بود اما شهيد رئيسي فقط براي خدمت به مردم تن به حضور در قوه مجريه داد.

سخنگوي دولت ادامه داد: در دوره آيت‌الله رئيسي در قوه قضاييه به پرونده‌هاي بزرگ فساد رسيدگي شد و حکم هم صادر شد اما ايشان معتقد بود دل‌ها دست خداست و ما بايد براي جلب رضاي خدا کار و خدمت کنيم و براي خدمت به خلق خدا پا در مسير اجرايي گذاشت؛ ايمان و باور ايشان را ما نداشتيم، اما امروز اثر آن باور را ديديم و بايد بررسي کنيم که چگونه توانست آن دولت خسته را به حرکت درآورد؟

وي با يادآوري شرايط کشور و قوه مجريه قبل از دولت سيزدهم اظهار کرد: من سياسي صحبت نمي‌کنم اما در آن مقطع کشور دچار تورم افسار گسيخته مصرف‌کننده 60 درصدي شده بود و تورم در بخش توليد نيز 103 درصد شده بود. رييس کل بانک مرکزي که مسئول کنترل تورم است، پيش‌بيني مي‌کرد تورم سه رقمي شود اما الان تورم به 30 درصد رسيده است.

سخنگوي دولت با اشاره به اقدامات دولت آيت‌الله رئيسي در حوزه سياست خارجي گفت: در حوزه سياست خارجي مي‌گفتند اين دولت زبان دنيا را بلد نيست، در آن ايام ترامپ به برجام لگد زده بود و تعامل خارجي و درآمدهاي خارجي در کمترين حد بود به طوري که ما براي خريد واکسن هم مشکل داشتيم. با اينکه مي‌گفتند تحريم‌ها شامل دارو نمي‌شود اما دشمن جري و پررو شده بود و سياست انزواي ايران را پيگيري مي‌کرد، اما در اين سه سال نه تنها خواب انزواي ايران تعبير نشد بلکه امروز ايران عمليات وعده صادق را 2 هزار کيلومتر دورتر از مرزهايش انجام مي‌دهد و کسي نمي‌تواند حرفي بزند.

وي در ادامه افزايش شناورهاي حامل نفت ايران به 400 شناور را از دستاوردهاي ديپلماسي دولت سيزدهم عنوان کرد و گفت: قبل از دولت آيت‌الله رئيسي ما با کشورهاي منطقه مانند مصر براي سال‌ها ارتباط نداشتيم اما شاهد بوديم که مقامات اين کشورها در ايران حضور يافتند و روابط با کشورهاي منطقه شروع شد.

سخنگوي دولت تصريح کرد: شهيد آيت‌الله رئيسي کليد حل مسائل را در دست مردم مي‌ديد و به مردم باور داشت و در نتيجه همين رويکرد و باور است که توليد گندم کشور سالانه به 10 و نيم ميليون تن رسيده است. وقتي از ارديبهشت ماه خبر قطعي برق مي‌دادند شاهد بوديم که 50 درصد اين مشکل‌ها با حرف زدن با مردم و ساماندهي مصرف در دولت حل شد و با وجود اينکه هر سال مصرف ما بيشتر مي‌شود مشکل قطعي برق برطرف شد.در سه سال فعاليت دولت سيزدهم ظرفيت توليد برق کشور به 85 هزار مگاوات رسيد و هر سال 10 درصد به ظرفيت توليد برق کشور اضافه شد.

سخنگوي دولت همچنين گفت: در اين مدت کمتر از سه سال 15 هزار تخت به تخت‌هاي بيمارستاني کشور اضافه شده است، علاوه بر اين به پنج هزار روستا آبرساني شد و اينها ناشي از روحيه تحولي آيت‌الله رئيسي بوده است.

وي با بيان اينکه شهيد رئيسي در آستان قدس هم با همين روحيه تحولي عمل کرد، خاطرنشان کرد: براي انتخاب مديران دولت مسيري مثل انتخاب هيات علمي دانشگاه طي شد اما متاسفانه اين کارها در غبار محتواهاي رسانه‌اي ديده نمي‌شد.

بهادري جهرمي با بيان اينکه آيت‌الله رئيسي رويکرد مساله محور به مسائل کشور داشت، گفت: سال قبل سه موسسه مالي و اعتباري منحل شد و خيلي‌ها متوجه نشدند ، امسال هم يک بانک خصوصي ناتراز تعيين تکليف خواهد شد زيرا منشاء تورم است.

سخنگوي دولت ادامه داد: شهيد آيت‌الله رئيسي تا کار تمام نمي‌شد، آن را رها نمي‌کرد و اعتقاد داشت براي به نتيجه رسيدن کار 20 درصد برنامه‌ريزي و 80 درصد بايد پيگيري داشته باشيم. شهيد آيت‌الله رئيسي در کنترل رشد نقدينگي کم‌کاري بانک مرکزي و دستگاه‌ها را قبول نمي‌کرد زيرا همه جا نمايندگي مردم را بر دوش مي‌کشيد.

بهادري جهرمي در بخش ديگري از سخنانش گفت: شهيد رئيسي در دوران مسئوليت به جوان‌گرايي توجه مي‌کرد. با اينکه در ادوار مختلف، دولت‌ها اين ادعا را داشته‌اند و گاه يک يا 2 جوان هم در پست‌هاي مديريتي استفاده مي‌کردند اما آقاي رئيسي کار را به جوان‌ها سپرد و من جوان‌ترين دبير هيات دولت تاريخ کشور هستم. چند وزير و معاون رييس‌جمهور جوان هستند و بخش بزرگي از کابينه را جوانان تشکيل مي‌دهند و اعتماد به جوانان در شوراي عالي فضاي مجازي هم موج مي‌زند.مقام معظم رهبري فرمودند که اين دولت آينده را فداي امروز نکرد اما متاسفانه اين جمله به خوبي فهم نشد.

سخنگوي دولت جرات و جسارت را از ويژگي‌هاي شهيد رئيسي عنوان کرد و افزود: هيچ دولتي جرات نمي‌کرد اصلاح نظام پرداخت يارانه‌ها و رتبه‌بندي معلمان و نظاير آن را اجرا کند اما دولت شهيد رئيسي وارد عرصه شد و اين برنامه ها را اجرا کرد ايشان با کادرسازي براي انقلاب اسلامي در سطوح مختلف کشور خدمت بي‌بديلي به کشور و انقلاب انجام داد.

وي تصريح کرد: حاصل خدمات شهيد رئيسي سال‌هاي بعد بيشتر نمايان خواهد شد به شرط اينکه از مسير خدمت او صيانت کنيم و اگر استمرار اين تحول گرايي را مي خواهيم، بايد کساني که توان حرکت در اين مسير را دارند را بيابيم و تداوم اين مسير را از آنها مطالبه کنيم تا مسير خدمت گم نشود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها