عصر آذربایجان

گزارش خبر

انتقاد امام جمعه اردبیل از شروع سهم‌خواهی‌ها در دولت چهاردهم

انتقاد امام جمعه اردبیل از شروع سهم‌خواهی‌ها در دولت چهاردهم

1403/04/29

عصر آذربایجان- امام جمعه اردبیل گفت: این مرحله برای آقای رئیس جمهور خیلی حساس است متاسفانه سیل لابی‌گری‌ها هم شروع شده است.یعنی نمی‌گذارند که رئیس جمهور «مخلی بالطبع» تصمیم بگیرد.

آيت الله سيدحسن عاملي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر اردبيل با اشاره به انتصابات پيش رو در دولت جديد اظهار داشت: از آقاي رئيس جمهور مي‌خواهم به وعده خودش عمل کند که گفته است؛ من با تشخيص کارشناسان مسئوليت‌ها را به افراد خواهم سپرد.

وي با اشاره به اينکه رئيس جمهور منتخب علاقه خاصي به نهج‌البلاغه دارد و حافظ بخش زيادي از خطبه‌هاي نهج البلاغه است، خاطرنشان کرد: من از رئيس جمهور منتخب مي‌خواهم در نصب افراد به سيره رسول خدا(ص) و اميرالمومنين(ع) عمل کند چرا که دفتر مقام معظم رهبري نيز به همين سيره عمل مي‌کند و آن سيره اين است که هر کس که خودش پُست و سِمَت خواست يا افراد را واسطه کرد که مرا وزير يا استاندار يا فرماندار کن مبادا مبادا به او پست و سِمَت بدهي او قطعاً به درد تو و به درد ملت نخواهد خورد.

نماينده مردم اردبيل در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: اين سخن قطعاً به مذاق سهم‌خواهان و به مذاق کساني که‌‌ خود تعييني کرده و آن را در فضاي مجازي رها کرده اند خوش نخواهد آمد اما رئيس جمهور نبايد به جوهاي ساختگي اعتناء کند قطعاً توجه کند که مديريت منابع انساني رمز پيشرفت، توسعه و سکوي ارتقاء خود ايشان به محبوبيت و مقبوليت بالاتر است.

آيت الله عاملي افزود: در اينجا موفقيت رئيس جمهور عمل به توصيه مقام معظم رهبري است ايشان قبل از انتخابات خطاب به نامزدها فرمودند؛ با خداوند خودتان عهد کنيد که اگر موفق شديد و توانستيد مسئوليتي به دست بياوريد کسان و کارگزاران خود را از کساني قرار ندهيد که ذره‌اي با انقلاب زاويه دارند.

وي بيان کرد: آن کسي که با انقلاب، با امام راحل و با نظام اسلامي ذره‌اي زاويه داشته باشد او به درد شما نمي‌خورد او همکار خوبي براي شما نخواهد بود آن کسي که دلبسته آمريکا باشد و تصور کند که بدون لطف آمريکا نمي‌شود قدم از قدم برداشت در کشور او براي شما همکار خوبي نخواهد بود او از ظرفيت‌هاي کشور استفاده نخواهد کرد او خوب مديريت نخواهد کرد آن کسي که راهبرد دين و شريعت را مورد بي اعتنايي قرار دهد براي شما همکار خوبي نخواهد بود کسي را انتخاب کنيد که اهل دين، اهل شريعت و اهل اعتقاد کامل به نظام باشد.

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل تصريح کرد: بال و پر رئيس جمهور وزراء و استانداران هستند با آنها رئيس جمهور پرواز مي‌کند اوج مي‌گيرد؛ همه کشور چشم دوخته‌اند که رئيس جمهور کابينه خود را از چه کساني تشکيل خواهد داد در استان‌ها همه حساس هستند که چه کساني سکان دار مديريت استان خواهد بود اين مرحله براي آقاي رئيس جمهور خيلي حساس است متاسفانه سيل لابي‌گري‌ها هم شروع شده است.يعني نمي‌گذارند که رئيس جمهور «مخلي بالطبع» تصميم بگيرد.

آيت الله عاملي با تاکيد بر اينکه در يک نگاه کلي رئيس جمهور شايسته است در انتخاب کابينه و وزراء دو مطلب را رعايت کند، خاطر نشان کرد: اول اينکه سراغ کساني نرود که اعتقادشان اين است که شاه کليد دست آمريکا و اروپاست و آنها با يک بمب ما را نابود مي‌کنند و جز باج دادن به آنها، رکوع و انحناء در برابر آنها، التزام يک طرفه در برابر آنها و جلب رضايت آنها هيچ راهي براي توسعه و حل مشکلات وجود ندارد.

وي گفت: کدام انسان عاقل در معاملات خرد و کلان اقتصادي خود و در قراردادهاي سنگين حاضر است يک طرفه ملتزم به قرار داد باشد. نوع تعامل آنها با ايران در دوره‌هايي که همفکران رئيس جمهور در ايران حاکم بودند شاهد بسيار خوبي بر مدعاست و مومن از يک سوراخ دو بار گزيده نمي‌شود.

امام جمعه اردبيل اضافه کرد: به همين دليل مقام معظم رهبري در تبريک به رئيس جمهور منتخب بر لزوم تمرکز روي توان مندي‌هاي داخلي اعم از منابع طبيعي و انساني تاکيد کردند.

آيت الله عاملي افزود: نوع عکس العمل آمريکا در برابر اين انتخابات پرشکوه نيز نشان داد که آنها سوداي ناپاکي در سر دارند آنها با صراحت انتخابات ما را مردود، نامشروع و ضد دموکراسي خواندند و در يک تباني مشمئز کننده با اروپا هر کدام نقش و ماموريت خاصي براي خود تعريف کردند قرار شد آمريکا به ايران و انتخابات ايران بگويد: "نه" و اروپا بگويد: «بله» يعني همان سياست چماق و هويج که سال‌هاست مناط تعامل آنها با ايران بوده است آنها در آينده قطعاً روش تحقير و استخفاف را در پيش خواهند گرفت تا از اين طريق به مطامع خود برسند درست همان روشي که فرعون پيش گرفت و خداوند از آن اينگونه خبر داده است.

وي بيان کرد: آنها غافل هستند از اينکه دوران استخفاف ايران گذشته است آنها با رعايت حقوق متقابل و رعايت ‌سيادت و حاکميت ملي در ايران و اعتراف به اقتدار و نقش بي‌بديل ايران در منطقه مي‌توانند رابطه خوب و مستحکم با ايران داشته باشند و حالا آنها با دقت تمام به تصميمات رئيس جمهور منتخب چشم دوخته اند تا بدانند که در آينده چگونه با ايران تعامل کنند.

خطيب جمعه اردبيل اضافه کرد: رئيس هيئت اسرائيلي در مذاکره صلح با ياسر عرفات مي‌گويد وقتي ديديم ياسر عرفات با يک شاخه زيتون و با يک تفنگ به جلسه آمده است از همان شاخه زيتون فهميديم که تفنگ او نيز خالي است.

وي گفت: مطلب دوم خيلي خيلي مهم است آرزوي تمام ايراني‌هاست از رئيس جمهور مي‌خواهيم از کساني استفاده کند که سابقه ناپاک دستي ندارند در دولت‌هاي گذشته براي خودشان حق ويژه درست نکردند به طور نامشروع ثروت‌اندوزي نکردند در هر فرصتي براي جيب خودشان کار نکردند.

آيت الله عاملي ادامه داد: بخشي از اين‌ها دور رئيس جمهور را گرفته اند و بخشي از اين‌ها با ده‌ها لابي گري قصد ورود به مجموعه را دارند تشخيص اين‌ها کار سختي نيست احتياجي به استعلام از نيروهاي اطلاعاتي يا بازرسي نيست کافي است ثروت اين‌ها و درآمد آنها را کنار هم قرار بدهيد به راحتي خواهيد فهميد که اين‌ها با ملت ما و سمت‌هاي حساس و با بيت المال و با کابينه شما نامحرم هستند.

وي خطاب به رييس جمهور چهاردهم بيان کرد: آقاي پزشکيان شما علاقه خاصي به نهج البلاغه و اميرالمومنين عليه السلام داريد به سيره آن حضرت عمل کنيد که تا سر کار آمد در اولين روز و در اولين خطبه خود فرمود؛ به حساب همه رسيدگي خواهم کرد در وهله اول به حساب سه خليفه رسيدگي خواهم کرد که آيا ثروت آنها با درآمد آنها سازگار است يا نه.

امام جمعه اردبيل تصريح کرد: آقاي رئيس جمهور شما براي اولين بار در کشور سيستمي را طراحي کنيد که اگر شخصي در هر نقطه ايران به ثروت غيرمتعارف دست يافت آژير از آن سيستم بلند شود. مثل باطري پيش رفته قلبي که وقتي مريض مشرف به موت مي شود با شدت تمام آژير مي کشد البته مسئول اصلي براي اين امر دستگاه قضايي، کميسيون قضايي مجلس، سازمان بازرسي، ديوان محاسبات، مرکز تنقيح قوانين و... مي باشد اما فعلاً بحث ما در پيشنهاد راه اصلح براي انتخاب اطرافيان اصلح براي رئيس جمهور است.

آيت الله عاملي تصريح کرد: من در اينجا فرصت را غنيمت مي‌شمارم و از آقاي رئيس جمهور منتخب مي‌خواهم حساب خاصي براي از بين بردن زمينه هاي فساد و سوء استفاده از مسئوليت ها فراهم کند و اين موضوع را در اولويت کارهاي خود قرار دهد.

وي اضافه کرد: ضروري است تا در اسرع وقت هلدينگ‌هاي دولتي را در قالب اجاره به بخش خصوصي واگذار کند هم درآمد آن چند برابر مي‌شود و هم جلوي فساد احتمالي گرفته مي‌شود و هم ماجراي حقوق هاي نجومي تعطيل مي گردد و هم قدم بزرگي در حل مشکل صندوق ها برداشته مي شود اين مورد قبول نيست که ده ها هلدينگ عظيم الجثه فقط 5 درصد نياز يک مجموعه دولتي  را تامين بکنند.

امام جمعه اردبيل ادامه داد: يکي از زمينه هاي فساد دو نرخي شدن ارز و واگذاري ارز سوبسيدي به افراد خاص و شرکت‌هاي خاص براي واردات خاص است ماجراهاي ارز دو نرخي در دوره هاي قبل بايد درس عبرت خوبي براي دولت جديد باشد واگذاري امضاهاي طلايي به سيستم‌هاي هوشمند فوق العاده ضروري است و  ريشه بخش عظيمي از فساد را قطع مي‌کند.

آيت الله عاملي در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به هدف قرار گرفته شدن تل آويو توسط انصار الله يمن خاطر نشان کرد: ديروز انصارالله يک شاهکار بسيار بزرگ انجام داد و آبروي آمريکا و اسرائيل را کلاً از بين برد.

وي گفت: تا حال انصارالله دو شهر ساحلي ايلات و حيفا را با پهباد مي‌زد حالا اولين بار خود تل آويو را نشانه گرفت و در چند متري سفارت آمريکا پهباد انتحاري را منفجر کرد توجه شود که هم فاصله از يمن تا تل آويو بسيار طولاني است و هم اين که هيچ سيستمي نتوانسته اين پهباد را شناسايي و هشدار دهد عجيب است اين پهباد از تمام رادارهاي آمريکايي و اروپايي گذشته از گنبد آهنين رد شده و مرکز اسرائيل آن هم بيخ گوش سفارت آمريکا را نشانه گرفته است.

امام جمعه اردبيل افزود: مصيبت بزرگ براي استکبار جهاني اين است که آمريکا، بريتانيا، فرانسه و آلمان هر چهار کشور در درياي عرب و باب المندب با انصارالله در حال جنگ هستند اما نه تنها نتوانسته اند انصارالله را زمين گير کنند بلکه انصارالله دست برتر را حفظ کرده است با توجه به اعلان انصارالله که از اين به بعد تل آويو هدف ماست به نظر مي‌رسد در آينده اتفاقات مهمي در ميدان جنگ و در عرصه  ديپلماسي خواهد افتاد و مسير جنگ کاملاً عوض خواهد شد.

آيت الله عاملي با قدرداني از عوامل برگزاري عزاداري ها در استان اردبيل تصريح کرد: از تمام عزاداران و دست‌اندرکاران عزاداري به خاطر عزاداري‌هاي وسيع و پرشور در استان تشکر مي‌کنم از اهل سنت استان مخصوصاً از اهالي عنبران به خاطر عزاداري ارزشمند آنها در مصيبت فرزند پيامبر(ص) تشکر دارم.

انتهاي پيام/

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها