عصر آذربایجان

گزارش خبر

آبشار شارشار زنجان ؛ آبشاري که خاطره مي‌شود

آبشار شارشار زنجان ؛ آبشاري که خاطره مي‌شود

1403/07/02

گروه سيري در استانها: آبشار شارشار زنجان جايي تماشايي است که به خاطره‌ها مي‌پيوندد. ايران‌دوست‌ها به‌خوبي مي‌دانند که استان زنجان يکي از ديدني‌ ترين جاهاي شمال غرب ايران است.


 به گزارش عصر آذربايجان، اين استان آبشاري تماشايي دارد که جايگاه‌ ويژه‌اي در ميان تمامي آبشارهاي ايران پيدا کرده است. آبشار زيبايي که از آن صحبت مي‌کنيم با نام شارشار شناخته مي‌شود و از جمله جاهاي ديدني اطراف زنجان است. زنجان به لحاظ چشمه‌هاي آب معدني و حوضچه‌هاي آبگرم جاذبه هاي گردشگري زيادي دارد. با اين حال در اين استان فقط يک آبشار وجود داشت که عمر آن هم به دنيا نيست. آبشار زيباي شارشار زنجان به دنبال ايجاد سد در اين منطقه قرار است به زير آب برود. يکي‌يکدانه بودن اين آبشار در زنجان گردشگران را از دور و نزديک به خود فرا مي‌خواند.
آبشار زيباي شارشار در استان زنجان قرار دارد. اين استان در قسمت‌ شمال غربي ايران مرزبندي شده است. با اين حساب مي‌توان زنجان را از مناطق آذربايجان بزرگ دانست. همان‌گونه که حتماً مي‌دانيد اين مناطق آب‌و‌هوايي خوش و طبيعتي سرسبز دارند. براي رسيدن به آبشار بايد راه شمال شرقي شهر زنجان را در پيش بگيريد. در اين مسير وارد منطقه تهم زنجان مي‌شويد. در اين منطقه سدي با نام تهم در حال ساخت است و چيزي نمانده که ساخت آن به اتمام برسد. ايجاد اين سد درياچه‌اي زيبا در منطقه درست کرده است. درياچه و سد تهم حدود 5 کيلومتر از آبشار زيباي شارشار دورتر است. با اين حساب پس از پايان مراحل ساخت سد تهم، آب درياچه اين سد مناطق اطراف را پوشش مي‌دهد تا آبشار براي هميشه به زير آب رود.براي رسيدن به آبشار از مسيري تماشايي و سرسبز عبور مي‌کنيد. زنجان منطقه‌اي خوش‌‌آب‌و‌هوا با پوشش گياهي کوهستاني و باطراوت است.
 در گوشه‌و‌کنار اين منطقه گياهان و درختان زيبا خودنمايي مي‌کند. جالب است بدانيد نوعي گل لاله با نام لاله واژگون در زنجان رشد مي‌کند. اين لاله از گونه‌هاي گياهي شاخص منطقه است و زيبايي خاصي دارد.
 به لطف پوشش گياهي متنوع، زنجان پوشش جانوري گوناگوني هم دارد. با اين حساب اگر شانس بياوريد ممکن است در سفر به آبشار، آهويي خرامان از کنار شما عبور کند. البته اين سکه روي ديگري هم دارد و وجود حيوان‌هاي گياهخوار باعث شده تا پاي حيوان‌هاي گوشتخوار به منطقه باز شود. آب خروشان آبشار از مهم‌ترين جاذبه هاي گردشگري آن به حساب مي‌آيد. اين آب از ميان صخره‌اي بلند به پايين مي‌ريزد و زمين‌هاي تشنه اطراف را سيراب مي‌کند. اگر خاطرتان هست گفتيم قرار است آبشار به زير آب برود و جاي خود را به درياچه سد تهم بدهد. خوشبختانه طبيعت اطراف آبشار به اندازه‌اي تماشايي است که حتي اگر به زير آب برود، باز هم گشت‌و‌گذار در اطراف درياچه سد تهم خاطره‌انگيز خواهد بود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها