عصر آذربایجان

گزارش خبر

عزاداري اهل تسنن پاسخي شايسته براي ياوه‌گويي وهابيت بود

امام جمعه اردبيل:

1395/07/25

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: عزاداري اهل تسنن استان اردبيل پاسخي شايسته براي ياوه‌گويي وهابيتي بود که از ماه‌ها قبل سعي مي‌کردند بين شيعه و سني اختلاف بياندازند.

گروه خبر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: عزاداري اهل تسنن استان اردبيل پاسخي شايسته براي ياوه‌گويي وهابيتي بود که از ماه‌ها قبل سعي مي‌کردند بين شيعه و سني اختلاف بياندازند.
آيت‌الله سيدحسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته اردبيل از اهالي استان به خاطر برگزاري مراسم عزاداري به صورت پرشکوه، شايسته و منظم تشکر کرد. وي همچنين از دست‌اندرکاران و خدمتگزاران به عزاداران و عزاداري‌ها از جمله صدا و سيما، نيروي انتظامي، فرمانداري و شهرداري تشکر کرد. امام جمعه اردبيل تصريح کرد: عزاداري اهل تسنن استان اردبيل پاسخي شايسته براي ياوه‌گويي وهابيتي بود که از ماه‌ها قبل سعي مي‌کردند بين شيعه و سني اختلاف بياندازند. عاملي با اشاره به ازدحام فوق‌العاده جمعيت در مرکز شهر، بر لزوم بازگشايي حريم شيخ صفي تأکيد و در مورد از بين رفتن فرصت فعاليت‌هاي عمراني در شهر در تابستان گذشته شديداً گلايه کرد. وي گفت: بازگشايي حريم شيخ صفي تا به مطالبه عمومي تبديل نشود، اتفاقي نمي‌افتد. عاملي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: از اهالي مي‌خواهيم با تشکيل مجموعه‌اي مدني مسؤولان را به اين امر خطير ملزم کنند. عاملي از اهالي کشور جمهوري آذربايجان که در بين تضييقات خاص، حضور فوق‌العاده در مراسم عزاداري پيدا کردند، قدرداني کرد و ادامه داد: اگر قرار باشد براي آذري‌ها هويتي تعريف شود هميشه آن هويت عاشورايي، غديري، نبوي، علوي و حسيني است و آذري‌ها اول حسيني سپس آذري هستند. وي دوباره با تأکيد بر شعار امسال حسينيان آذري يعني »امري لأمرکم متبع« از تمام کساني که در تبيين و تبليغ اين شعار تلاش کردند، تقدير کرده و بر ادامه آن تأکيد کرد و گفت: تمام عنايات اهل بيت (ع) در همين اتباع نهفته و تبعيت از اهل بيت (ع)، بزرگترين رمز براي گشودن درب‌هاي عنايات خاصه خداوندي است.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان در بخش ديگري از خطبه‌ها از عزاداري بسيار شايسته اهل سنت در منطقه عنبران، هشتجين و غرب گيلان تشکر ويژه کرده و آن را جوابي شايسته براي وهابياني دانست که امسال از عزاداري اهل سنت نهي کرده بودند. به گزارش عصر آذربايجان به نقل از فارس، عاملي بيان کرد: عزا و گريه براي اباعبدالله سنت نبوي است و هر کس به اين سنت عمل نکند در سنت مرتکب تبعيض شده و با تبعيض در سنت عامل به سنت نيست بنابراين اخيراً در کنفرانس گروزني 200 عالم اهل سنت از جمله رئيس الازهر وهابيت را از دايره اهل السنه و الجماعه خارج کردند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

عزاداري اهل تسنن پاسخي شايسته براي ياوه‌گويي وهابيت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: عزاداري اهل تسنن استان اردبيل پاسخي شايسته براي ياوه‌گويي وهابيتي بود که از ماه‌ها قبل سعي مي‌کردند بين شيعه و سني اختلاف بياندازند.

آمريکا همچنان ناقض برجام است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: همه دقت کنند که دشمني و رجزخواني از طرف آمريکايي‌ها است نه ايران و آنها با اين اقدامات قطعاً ناقض برجام هستند و آمريکا با اين بدعهدي‌ها ثابت مي‌کند که قابل اعتماد نيست.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها