عصر آذربایجان

گزارش خبر

آتش به اختيار جوانان در پس اختلالات فرهنگي

آتش به اختيار جوانان در پس اختلالات فرهنگي

1396/03/28

گروه فرهنگي: براي رسيدن به مفهوم کلي"اتش به اختيار" بايستي افکار و اذهان متوجه کاستي هاي پيرامون خود باشند و با شناخت کافي از کمبود ها راهکار جهادي را براي مرتفع ساختن آنها ارائه کنند.

پيرامون سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر " آتش به اختيار" بودن جوانان انقلابي و دانشجويان بايد نوشت: آتش به اختيار مد نظر رهبري همان احياي افکار انقلابي، اعمال جهادي، توسعه اقتصادي با اتکا به اقتصاد مقاومتي، تقويت فرهنگي و ... است؛ مسائلي که معظم له بارها و بارها به آنها پرداخته اند.
ولي متاسفانه هر چه قدر که زمان مي گذرد از مفهوم "خرمشهر ها در پيش است" هاي فرهنگي  اقتصادي، اجتماعي، سياسي و ... در سطح جامعه دورتر مي شويم.
مطالبه گري، حق طلبي، جامعه اي بدون دوقطبي سازي، عدم اعتماد به استکبار، ترويج فرهنگي انقلابي و اسلامي، تبيين آرمان هاي 40 سال انقلاب، تقويت حوزه اقتصادي بر مبناي اقتصاد مقاومتي و ... همه و همه از زير شاخه هاي "آتش به اختيار" مد نظر رهبر انقلاب است تا با مطرح ساختن اين واژگان افکار امت اسلامي بخصوص جوانان انقلابي و همچنين مسئولين و دولتمردان به اين مهم معطوف شود.
همه اقشار جامعه بخصوص نخبگان  دانشجويان، فعالان فرهنگي و فرهيختگان و ... نيز براي رسيدن به اين اهداف انقلابي در قالب جهاد کبير نقشي مهم و حياتي را در برابر هجمه ها و تهديدها دارند.
براي رسيدن به مفهوم کلي"اتش به اختيار" بايستي افکار و اذهان متوجه کاستي هاي پيرامون خود باشند و با شناخت کافي از کمبود ها راهکار جهادي را براي مرتفع ساختن آنها ارائه کنند. جوانان، نخبگان، دانشجويان، فرهيختگان و اقشار متعدد مردمي، خرمشهرهاي بسياري در پس فراز و نشيب تاريخ انقلاب بوده و خواهد بود؛ نه در ميدان جنگ نظامي و تن به تن، بلکه در ميداني که از جنگ نظامي سخت‌تر است؛ ميادين مجازي اعتقادي، فرهنگي، ديني و ... که به مراتب سخت تر از ميدان جنگ فيزيکي است.
جنگي که در سايه غفلت و بي تفاوتي به داشته_ها و گذشته هاي 40 ساله انقلاب صورت مي گيرد و البته خسارتي چندين برابر براي ايران و ايراني به بار دارد. رهبر انقلاب در سال گذشته به تبيين منطق قرآني و اسلامي »جهاد کبير« به معناي »ايستادگي و تبعيت نکردن از جبهه استکبار« و ابعاد و الزامات آن در نظام جمهوري اسلامي پرداختند و با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي گسترده جبهه استکبار براي نفوذ و تغيير هويت نظام اسلامي، گفتند: مهمترين وظيفه‌ کنوني مراکز دانشگاهي و حوزوي، عناصر و جوانان مؤمن و انقلابي و همچنين سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، »اقدام سنجيده و هوشمندانه براي تببين و روشنگريِ ژرفا و عمق شعارهاي انقلاب« و »پرهيز از اقدامات سطحي«، »کادرسازي براي آينده«، و »تدوين علمي تجربه‌هاي متراکم و شگفت‌انگيز انقلاب در طول 38سال گذشته« است.
حال در طول اين يکسال چه کوتاهي ها و کمبود هايي وجود داشتند که معظم له که فرموند وقتي دستگاه‌هاي مرکزي اختلال دارند، آن‌وقت اينجا شما "آتش به اختيار"يد.
و اين مثال را آوردند که در وضعيتي که ما اين‌همه مسائل مهم فرهنگي در کشور داريم، حالا فرض کنيم فلان آهنگ قبل افطار پخش بشود يا نشود، اين مي‌شود مسئله‌ي اصلي، نامه‌نگاري مي‌کنند؛ اين پيداست اين دستگاه اختلال پيدا کرده؛ مسئله‌ي اصلي را از فرعي تشخيص نمي‌دهند.
مشکل از کجاست؟ و چرا مراکز اصلي تعطيلند و در اولويت بندي مسائل دچار اختلال_اند؟
رهبر معظم انقلاب همچنين در فرمايشات سال گذشته شان با تأکيد بر اينکه جهاد کبير نيازمند هوشمندي و اخلاص است، به تلاشها و اميدهاي دشمن براي نفوذ اشاره کردند و گفتند: امروز دشمن از وارد کردن ضربه اساسي به نظام اسلامي نااميد است اما با استفاده از ابزارهاي مختلف و پيچيده در صدد نفوذ است تا هويت جوان ايراني  هويت مورد پسند آمريکا و استکبار باشد زيرا در اين صورت براي پياده کردن اهداف و نقشه‌هاي خود مشکل و هزينه‌اي نخواهد داشت.
و دقيقا امروز مسئله سند 2030 را مطرح مي_کنند و به نفوذ دشمن اشاره مي کنند و مخالفت صريح خود را با اصل اين سند نشان مي دهند.
آيا آن هايي که در قرارگاه مرکزي هستند دچار اختلال نيستند... ؟!
و دهها و شايد هم 100 ها موارد ديگر از اختلال هايي که موجب شد معظم له کلمه "آتش به اختيار" را مطرح کنند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از کوثرخبر  انتظار اين است که پس از فرمايشان رهبر انقلاب مبني بر تقويت فرهنگ انقلابي و ديگر سياست_هاي اقتصاد مقاومتي در ايران اسلامي  همان قدر که با جديت در ساخت موشک و تسليحات نظامي اهتمام داريم، در تقويت پايه‌هاي فکري در مراکز تصميم ساز، تصميم گير و اصلي اهتمام ورزيم؛ چرا که »آتش به اختيار« به معناي تقويت و بعد تقابل فکري و فرهنگي در قالب جهاد کبير معنا شده است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

آتش به اختيار جوانان در پس اختلالات فرهنگي

آتش به اختيار جوانان در پس اختلالات فرهنگي
خروج

گروه فرهنگي: براي رسيدن به مفهوم کلي"اتش به اختيار" بايستي افکار و اذهان متوجه کاستي هاي پيرامون خود باشند و با شناخت کافي از کمبود ها راهکار جهادي را براي مرتفع ساختن آنها ارائه کنند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها