عصر آذربایجان

گزارش خبر

ورزش بانوان اردبيل در سراشيبي سقوط

ورزش بانوان اردبيل در سراشيبي سقوط

1396/09/05

گروه ورزشي: 'مدرس دانشگاه هاي اردبيل گفت: ما در حوزه ورزش بانوان بسيار بد عمل کرده ايم هيچ سالن تخصصي ويژه بانوان وجود ندارد بدترين ساعات تمرين براي بانوان اختصاص مي يابد و هيچ کس گوشش بدهکار نيست.

محمد پورپناهي  مدرس دانشگاه هاي اردبيل با بيان اينکه برخي مديران و مسئولان ورزشي جز منافع خود و اطرافيانشان به چيز ديگري فکر نمي کنند، گفت: ورزش اردبيل رو به زوال و نابودي است و به روزمرگي گرفتار شده ايم؛ طوري که تمام پيشکسوتان ورزش استان از شرايط کنوني راضي نيستند.
پور پناهي مدرس دانشگاه گفت: متاسفانه اوضاع با اين روند بسيار بدتر نيز خواهد شد  مسئولان هيچ طرح و برنامه اي براي برون رفت از وضع کنوني ورزش و بحران حاکم بر ورزش استان ندارند؛ معتقدم اين روند در حال سوزاندن ريشه ورزش استان اردبيل است.
وي اظهار داشت: ما در حوزه ورزش بانوان بسيار بد عمل کرده ايم هيچ سالن تخصصي ويژه بانوان وجود ندارد بدترين ساعات تمرين براي بانوان اختصاص مي يابد و هيچ کس گوشش بدهکار نيست .
وي خاطر نشان کرد: زماني اردبيل مهد قهرمانان و پهلوانان بود ،مهد اخلاق وفرهنگ   ادب و احترام اما ما امروزه در استان همه چيز را در ورزش باخته ايم نه اخلاقي وجود دارد و نه ادبي ، نه احترام به پيشکسوت هست و نه ... وقتي پاي درد دل قهرمان و پيشکسوتان مي_نشينم چيزي جز تاسف نداريم.
وي افزود:  بلايي که بر سر ورزش آمده است بسيار آزاردهنده است و يک دليل براي بروز و ظهور اين حجم عظيم آسيب هاي اجتماعي همين بي توجهي به ورزش و جوانان است.
پورپناهي گفت: ما در هيچکدام از ابعاد ورزش موفق عمل نکرده ايم در بحث ورزش  همگاني و قهرماني هيچ اقدام مثبتي انجام نشده است براي  استعداد يابي که مي تواند پله پيشرفت در استان باشد هيچ طرح و برنامه اي براي آن ندارند و نمي خواهند داشته باشند در طول اين مدت هيچ کسي دعوتي براي شفاف سازي نکرد و همه تنها به شکايت و فحش و ناسزا روي آوردند.
 مدرس دانشگاه گفت: با توجه به مسائل فوق تمايلي به ورود به اين امر ندارم و مسائل را در سطح کلان بررسي خواهم کرد اما استعداد يابي امر بسيار مهمي است اساساً در استعداديابي يا شناسايي نخبگان ورزشي 2 ديدگاه عمده در دنيا وجود دارد؛ يکي روش شرقي ها بوده که همواره به واسطه سيستم اقتصادي و سياسي خوبي که داشتند، به صورت گلخانه اي رفتار مي کردند و با دور کردن افراد از خانواده هايشان، رياضت هاي بسيار زيادي را به آنها متحمل مي کردند و باعث مي شدند افرادي تحت عنوان قهرمان به وجود بيايند؛ اما آن چيزي که در دنياي امروز باب شده از کميت به کيفيت رسيدن است. دنيا ديگر مرز مدالها را رد کرده است.
 وي در ادامه افزود: سطح ورزش ما از کشور نروژ و دانمارک بالاتر نيست؛ اما وقتي به رنکينگ مدال المپيک مشاهده مي کنيم، متوجه مي شويم که از بسياري کشورهاي توسعه يافته در امر رفاه، اقتصادي و آموزش و پرورش حتي بالاتر قرار مي گيريم.
وي گفت: اين بدان معنا نيست که از آنها بالاتر هستيم؛ بلکه به اين معناست که نگاه ما واقعاً نگاه مدال آوري بوده است. متأسفانه ما فلسفه نهضت المپيک که پيردوکوبرتن آن را بنيان نهاد را فراموش کرده ايم.
وي اظهار داشت : ما براي اينکه به سطح بالاي ورزش دنيا برسيم، بايد بستر مناسبي را فراهم کنيم. متأسفانه اين بستر مناسب در کشور ما نه تنها از نظر سخت افزاري، بلکه از نظر فرهنگ_سازي هم فراهم نيست.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا  پورپناهي گفت:  امروزه در ورزش با واژه هايي مواجه هستيم که کاملاً يکديگر را نقض مي کنند. جايي مي گوييم توسعه ورزش همگاني و در جايي ديگر قانوني را تحت عنوان ماده ?? تنظيم مي_کنيم و اماکن ورزشي را با بالاترين قيمت به بخش خصوصي واگذار کنيم. ما اصلاً توجه به اين قضيه نداريم که گران سازي ورزش با ورزش همگاني در تضاد است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

ورزش بانوان اردبيل در سراشيبي سقوط

ورزش بانوان اردبيل در سراشيبي سقوط
خروج

گروه ورزشي: 'مدرس دانشگاه هاي اردبيل گفت: ما در حوزه ورزش بانوان بسيار بد عمل کرده ايم هيچ سالن تخصصي ويژه بانوان وجود ندارد بدترين ساعات تمرين براي بانوان اختصاص مي يابد و هيچ کس گوشش بدهکار نيست.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها