عصر آذربایجان

گزارش خبر

با نگاهي به تجمعات اعتراضي کشور//

ايران سوريه نمي شود

1396/10/17

سرويس سياسي: اين روزهاي حوادث و ناآرامي هاي بعضي شهرها باعث شده که عده اي از روي نا آگاهي و عده اي نيز از روي غرض تبديل ايران به سوريه دوم را مطرح کنند.

در حاليکه به دلايل مختلف ايران سوريه نمي_شود ، همچنانکه در دهه هفتاد شمسي با وجود تامين همه شرايط از سوي معارضين نظام و به اصطلاح اپوزسيون درون کشور و همراهي و پشتيباني منافقين و ضدانقلاب خارج و دولتهاي بيگانه، ايران » شوروي « نشد و طرح فروپاشي با همه نقاط به اصطلاح قوت و مشابهت شرايط ايران و شوروي ، موجب فروپاشي نظام جمهوري اسلامي نگرديد.
* دليل اول و مهم : اعتقاد و عشق و علاقه بي_بديل ملت ايران به اسلام عزيز و نظام اسلامي منبعث از آن و منتخب خود، که 40 سال است آنرا با بذل جان و مال محافظت نموده اند ، حفظ تماميت ارضي، وحدت ملي در عين تکثر قومي   مذهبي ، ديني و زباني، و عمران و آبادي ايران است . 
آنچه درون مايه و خواسته اصلي معترضين واقعي و نه آشوب طلبان است ، اعتراض به بي_توجهي، بي مسئوليتي، بي تدبيري، تنبلي ،گچ فهمي ، فرصت سوزي ، حيف و ميل بيت المال، غارت ثروت و منابع عمومي و سرمايه هاي ملي و اجتماعي کشور از سوي مسئولان ، مديران  تصميم سازان و سياست گذاران بخشهاي مختلف در قواي سه گانه و شوراها و نهادهاي خاص جمهوري اسلامي ايران است. نه تبديل ايران به سوريه ويران شده.
اعتراض به عمل آنهايي است که حداقل30 سال است با تغيير چهره وخط بعنوان ، رييس جمهور، وزير ، وکيل ، مدير ، عضويت در مجامع وشوراهاي عالي کشور برپستهاي جمهوري اسلامي تکيه زده اند و نه يک شب، بلکه 30 سال فرصت و اختيار قانوني و حمايت مردمي داشتند و دارند تا در جهت آرمانهاي بلند انقلاب اسلامي و نظام مقدس منبعث از آن مانند عدالت – رفع تبعيض – رفع فقر – رفع وابستگي – گسترش تامين اجتماعي – ترويج پاکدستي – مبارزه با فساد- ترويج معنويت ، اخوت و برادري اسلامي و در يک کلمه »کار آمدي نظام« ، اقدام و عمل کنند.
اعتراض نه به نظام، بلکه به رفتار آنهايي است که به دفعات بنام اسلام ،در سايه اين نظام با راي مردم در جايگاههاي قانونگذاري و اجرايي قرار گرفته اند واز امام راحل يا رهبري معظم انقلاب حکم تاييد و تنفيذ دريافته اند ولي راهبرد نوراني و حکيمانه ايشان را در حوزه اقتصاد که فرمودند: » همه توطئه‌هاى جهان‌خواران عليه ما از جنگ تحميلى گرفته تا حصر اقتصادى و غيره براى اين بوده است که ما نگوييم اسلام جواب‌گوى جامعه است و حتما در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگيريم. ما نبايد غفلت بکنيم. 
واقعاً بايد به سمتى حرکت نماييم که إن‌شاءالله تمام رگه‌هاى وابستگى کشورمان از چنين دنياى متوحشى قطع شود. چرا خودمان و ملت ومسئولين کشورمان را دست کم بگيريم وهمه عقل و تدبير امور را در تفکر ديگران خلاصه کنيم؟ ( از پيام امام خميني معروف به منشور روحانيت در 3 اسفند 1367)
دشمن مي‏خواهد وانمود کند که اگر کشور و ملتي به آغوش اسلام پناه برد، بايد در فقر زندگي کند، از پيشرفتهاي‏ علمي‏ محروم بماند و نتواند خود را اداره کند. بايد زندگي در اين کشور مايه‏ي رشک ملتهاي ديگر شود، تا بخواهند از آن درس بگيرند. اين، عاملي است که دشمن را محکوم مي‏کند. در سايه‏ي اسلام، ايراني بسازيد که هرکس از هرجاي دنيا به اين کشور نگاه کرد، معجزه‏ي اسلام را در سازندگي يک کشور و ملت به چشم خود ببيند.« ( ازبيانات مقام معظم رهبري در ششمين سالگرد رحلت امام خميني 1374/03/14)
مشمول مرور زمان کرده و از کنار آن بي توجه و يا توجيه گر ، غير مسولانه گذشتند و ثروت و دارايي هاي مردم را با الگو گيري از ليبراليسم سرمايه داري ورشکسته به ثمن بخثي به قبيله و عشيره و حزب و باند خود بنام خصوصي سازي واگذار کردند و امروز اقتصاد کشور را در سايه آن با مشکلات اساسي مواجه ساخته اند و همچنان غيرمسئولانه بجاي تدبير و اقدام اساسي و فوري که در راهبرد اقتصاد مقاومتي به درستي اعلام شده ، آفتاب و ماه در غرب و شرق عالم جستجو مي_کنند. 
آري : ايرانيان برخلاف دشمنانش ، ايران را آباد – پيشرفته – عدالت محور– مستقل – اثرگذار- مقتدر- متحد و يک پارچه و در يک کلمه »اسلامي« مي خواهند – نه ويران و مضمحل؛ لذا ايران سوريه نمي شود و مردم آگاه ايران چنين اجازه اي را بردشمنان خود نمي دهند.
دليل دوم و اساسي: هوشمندي ، تدبيروفراست رهبري نظام است که دردوره زعامت خويش ، اين کشور را از حوادث مختلف وبحرانهاي سهمگين و ويران کننده به فضل الهي با حمايت فداکارانه ملت عبور داده است ، هچنانکه برخلاف پيشنهاد و اصرار مدعيان امروز تدابير ناشيانه سياسيون بافت فرسوده ، اجازه ندادند با ورود ايران به جنگ اول ودوم خليج فارس درحمايت ازصدام جنايتکار در مواجه با امريکا– آتش تفرعن امريکاييها، جان و مال و دارايي و سرزمين ملت ايران را بسوزاند. 
اما مردم ايران درسايه اين تدبيرحکيمانه، بي هيچ هزينه اي شکست صدام و شکست امريکا را در عراق يکجا نظاره گرشدند. همچنانکه با اعلام شجاعانه وهوشمندانه ورود ايران به جنگ نظام سلطه وگروههاي تکفيري درعراق وشامات، ضمن جلوگيري از ورود آتش جنگ به سرزمين عزيزمان ، خطر قطعي و حتمي صحابه شيطان و نظام سلطه را درهزاران کيلومتر دورتر از ايران دفع کردند و براي ملت ايران و امت اسلام و نظام اسلامي با تدابير حکيمانه عزت ، اقتدار و آسودگي خاطرآفريدند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تبريزبيدار  همچنانکه در عرصه هاي داخلي مانند فتنه هاي 78 و 88 نشان دادند که حکيمانه و مقتدرانه ودر عين حال صبورانه و دلسوزانه مشکلات و حوادث را مديريت ميکنند و به نقطه مطلوب و در شان نظام اسلامي ميرسانند. 
آري ايران هرگز به دليل هوشمندي و وفاداري بي بديل مردمش   حکمت و تدبير امام گونه رهبريش و صلابت و اقتدار رزمندگانش – سوريه و شوروي نمي شود. اما برتحقق گفتمان عدالت که آرمان اسلا و هدف جمهوري اسلامي و مطالبه امام راحل و رهبري عزيزاست، پاي مي فشارد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

با نگاهي به تجمعات اعتراضي کشور//

ايران سوريه نمي شود
خروج

سرويس سياسي: اين روزهاي حوادث و ناآرامي هاي بعضي شهرها باعث شده که عده اي از روي نا آگاهي و عده اي نيز از روي غرض تبديل ايران به سوريه دوم را مطرح کنند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها