عصر آذربایجان

گزارش خبر

رونمایی از موشک فرا صوت فتاح نشان دهنده بالندگی کشور است

رونمایی از موشک فرا صوت فتاح نشان دهنده بالندگی کشور است

1402/03/19

عصر آذربایجان- امام جمعه زنجان به رونمایی موشک خیبر اشاره کرد و گفت: رونمایی از موشک فرا صوت فتاح نشان دهنده بالندگی کشور است.

عصر آذربايجان- امام جمعه زنجان به رونمايي موشک خيبر اشاره کرد و گفت: رونمايي از موشک فرا صوت فتاح نشان دهنده بالندگي کشور است.

آيت‌الله علي خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر زنجان با تأکيد بر اينکه فرهنگ اساس حيات فکري جامعه به شمار مي‌آيد، اظهار داشت: باور و گفتمان عمومي، رفتار فرهنگي جامعه است وقتي آحاد جامعه‌اي تربيت شده صحيح اين بخش باشند، بقيه مسائل آنها در ارتباط با زيرساخت فرهنگي نيز تقويت خواهد شد.

وي گفت: نقشه دشمن در عرصه‌هاي مختلف به ويژه در جنگ فرهنگي نااميد کردن نسل جوان است که در اين راستا مقام معظم رهبري در مراسم ارتحال امام راحل بر اميد افزايي در جامعه تاکيد کردند.

امام جمعه زنجان با بيان اينکه امام راحل فرمودند که يکي از مهمترين مسائل در تمامي دستگاه‌هاي اجرايي به ويژه دانشگاه‌ها تغييرات بنيادين فرهنگي است، افزود: مقام معظم رهبري در چند سال اخير در اين زمينه به شکل کاربردي‌تر، مطالب مهمي را بيان کردند، ايشان فرمودند جنگ فرهنگي بالاتر از همه جنگ‌ها قرار دارد و بسيار خطرناک است و در اين راستا لزوم توجه تمامي دستگاه‌هاي متولي امر را خواستار شدند.

وي اضافه کرد: اثرات جنگ فرهنگي به تدريج و پس از سال‌ها خود را نشان مي‌دهد و در زمان حاضر نيز استکبار جهاني برنامه‌هاي خود را بر اين حوزه متمرکز کرده است.

خاتمي با بيان اينکه نبايد حرکات و رفتار ما طوري باشد که به برنامه دشمن کمک کند، بيان کرد: دشمن در اين حوزه، موضوع عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داده در حالي که عفت و پاکي جزو فطرت هر انساني است و در هيچ مکتبي به اندازه اسلام به زنان، کرامت داده نشده است.

وي با بيان اينکه در فرهنگ ملي ايراني و اسلامي نيز به زن بهاي بيشتري داده شده است، گفت: مقام معظم رهبري فرمودند بايد در حوزه فرهنگ بيش از گذشته مراقب بود.

امام جمعه زنجان با بيان اينکه برخي در حوزه حجاب، مطالب ديگري مي‌گويند که اگر آگاهانه باشد، به نوعي خيانت است، عنوان کرد: اين موضوع، نشانه جهل و بي‌اطلاعي از توطئه‌هاي دشمن است.

وي با تاکيد بر اينکه خانواده‌ها بايد در خصوص موضوع فرهنگ مراقب باشند، ادامه داد: فرهنگ، بستر تربيتي هر انسان و اولين محيط شکل‌گيري شخصيت هر فرد در خانواده است.

خاتمي با بيان اينکه در برابر دشمن بايد از تمامي ابعاد قوي بود، اضافه کرد: بايد در مقابل دشمن بيدار بود چرا که غفلت از آن عواقب جبران ناپذيري را به دنبال دارد.

امام جمعه زنجان افزود: تمام تلاش دشمن بزرگنمايي ضعف‌ها و کوچک نشان دادن موفقيت‌‌‌ها در کشور است و با تمام توان، اين مهم را در دستور کار دارد.

وي به رونمايي موشک خيبر اشاره کرد و گفت: خيبر يعني پيروزي و اقتدار که براي دشمنان، پيام داشت و از طرفي رونمايي از موشک فرا صوت فتاح نيز نشان دهنده بالندگي کشور است، در زمان حاضر سه کشور صاحب چنين قدرتي هستند و ايران در زمره چهار قدرت برتر جهاني در اين زمينه قرار دارد.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها