عصر آذربایجان

گزارش خبر

جشن هاي نيمه شعبان بايد با شکوه برگزار شود

جشن هاي نيمه شعبان بايد با شکوه برگزار شود

1397/01/26

گروه خبر: نماينده ولي فقيه در آذربايجان_غربي و امام جمعه اروميه گفت: به ماه شعبان نزديک مي‌شويم که در اين مناسبت‌ها و جشن‌هاي فرواني وجود دارد که بايد براي اين جشن‌ها آماده شد.

حجت الاسلام سيدمهدي قريشي در جمع نمازگزاران اروميه اظهارداشت: يکي از اين مناسبت‌ها 15 شعبان بوده که يکي از مهم‌ترين مناسبت‌هاي اسلام است که بايد مردم و مسئولين اين را نشان دهند که براي ظهور امام زمان آماده‌اند. وي در ادامه با اشاره به فرارسيدن روز ارتش عنوان کرد: 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي بوده در هنگام پيروزي انقلاب اسلامي بسياري از ارتشيان براي اين‌که در مقابل مردم نايستند ترک خدمت کرده بودند و بسياري از افراد نادان به اين اعتقاد داشتند که بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيازي به ارتش نيست که امام خميني در مقابل اين باور ايستاند و ارتش را از ارکان اصلي انقلاب دانستند و اين روز را به‌روز ارتش ناميدند و توطئه دشمنان خنثي شد. 
حجت الاسلام قريشي با بيان اينکه ارتش جمهوري اسلامي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي لياقت و شايستگي خود را نشان داده و در 8 سال جنگ تحميلي در مقابل دشمنان ايستادند خاطرنشان کرد: ارتش جمهوري اسلامي تنها ارتشي جهان است که در مقابل قرآن رژه مي روند که اين افتخار بزرگي است. وي ادامه داد: سيد حسن نصرالله در سال گذشته در لبنان و در جمع ايرانيان گفته‌اند که قبل از انقلاب شيعيان در لبنان بسيار مظلوم بودند و هيچ‌کسي از اين شيعيان حمايت نمي‌کرد که بسياري از اين شيعيان براي حفظ جان خود تغيير مذهب و دين دادند که اين شيعيان با پيروزي حيات يافتند که پيروي از ولايت‌فقيه از ارکان اصلي قدرتمندي حزب الله است. امام جمعه اروميه گفت: سيد نصرالله در خصوص ولايت‌فقيه مي‌گويد که بايد از تمامي فرمايشات مقام معظم رهبري اطلاعات کرد و حزب‌الله بيشتر از قانون اساسي به فرمايشات مقام معظم رهبري اطاعت مي‌کنند و از کارهاي که ناخشنودي مقام معظم رهبري بايد پرهيز کرد. وي افزود: سيد حسن نصرالله مي‌گويد که نظام جمهوري اسلامي از ارکان اصلي باقي ماندن شيعه بوده و قدرت فعلي شيعه مرهون ايران بوده و نظام جمهوري اسلامي ايران نقش اساسي در ظهور امام زمان (عج) دارد،ديروز سالروز شهادت حضرت موسي بن جعفر بود که به واقع  باب الحوائج‌ بودند، ايشان حتي به کساني که افراد در حقشان خوبي نمي‌کردند هديه مي فرستاند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از مهر، امام جمعه اروميه در بخش ديگري از سخنان خود با تبريک فرارسيدن عيد مبعث گفت: خداوند با مبعوث کردن پيامبر منت بزرگي به مردم داشتند که پيامبر اسلام عزيزترين و ارزشمندترين و موجود و مقرب‌ترين شخص در نزد خداوند است که ملائک خداوند به  پيامبر بزرگوار اسلام سلام ‌و صلوات مي‌فرستند. وي با بيان اينکه کوچک‌ترين جسارت و بي‌احترامي به پيامبر اسلام باعث پوچ شدن و از بين رفتن کارهاي خير در نزد خداوند مي‌شود گفت: در روز قيامت کساني هستند که نزديک پيامبرند که اخلاق و خلق نيکويي داشته باشد و اهل تکبر نباشند و متواضع باشند و عده‌اي که خلق‌وخوي ناپسندي دارند از پيامبر دورند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

لزوم کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه

امام جمعه اروميه تاکيد کرد
خروج

امام جمعه اروميه گفت: بايد براي کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه فکري کرد و در راستاي آن گام برداشت.

مهم‌ترين درس عاشورا ايستادن مقابل استکبار است

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: مهم‌ترين درس عاشوراي حسيني ايستادن مقابل ايادي استکبار جهاني است.

نبايد در عرصه‌هاي هسته‌اي ايران عقب‌نشيني کند

امام جمعه اروميه:
خروج

حجت‌الاسلام سيد مهدي قريشي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته اروميه اظهار داشت: در زمينه‌ فعاليت‌هاي هسته‌اي نبايد مقابل سران کشورهاي غربي و آمريکا عقب‌نشيني کنيم.

بايد مقابل تحريف کلام امام خميني ايستادگي کرد

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: بايد در مقابل تحريف کلام امام خميني به معناي واقعي ايستادگي کرد.

امام خميني (ره) با تشکيل بسيج انقلاب را بيمه کرد

امام جمعه اروميه:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه گفت: بسيج مردمي در آذر سال ?? توسط امام خميني (ره) ايجاد و انقلاب اسلامي ايران را بيمه کرد.

جمهوري‌خواه و دموکرات در آمريکا جملگي عليه ايران متحد هستند

امام جمعه اروميه:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه گفت: جمهوري‌خواه و دموکرات در آمريکا جملگي عليه ايران متحد بوده و دشمني آنان در طول تاريخ و انقلاب بدعهدي آنان ثابت شده و مسأله‌اي آشکار است.

اجازه ندهيم علاقه دانشجويان به انقلاب زدوده شود

امام جمعه اروميه:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه گفت: نبايد در روز دانشجو به برخي چهره‌‍‌ها اجازه دهيم که علاقه دانشجويان به انقلاب را بزدايند.

ماهيت آمريکا روز به روز بيشتر روشن مي‌شود

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: ماهيت آمريکا روز به روز بيشتر براي ملت بزرگ ايران اسلامي روشن مي‌شود.

فعاليت 2400 هيات مذهبي در آذربايجان غربي

امام جمعه اروميه مطرح کرد
خروج

امام جمعه اروميه گفت: اينکه از اين استان با وجود 2 هزار و 400 هيأت مذهبي هيچ اثري در بازسازي عتبات عاليات ثبت نداشته، سبب شرمندگي است.

حفظ تقوا و حيا مانع از اجرايي شدن برنامه‌هاي دشمنان مي‌شود

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: با حفظ تقوا و رعايت حيا بايد مانع از عملي شدن برنامه‌هاي دشمنان در کشور شد.

ارتباط با آمريکا مستلزم دست کشيدن از دين و خون شهداست

امام جمعه اروميه:
خروج

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي گفت: اگر بخواهيم با آمريکا ارتباط برقرار کنيم بايد از دين خود دست برداشته و خون شهدا را ناديده بگيريم.

دهه فجر تجلي قدرت خداست

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: دهه فجر به معناي واقعي کلمه تجلي قدرت خداوند متعال است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها