عصر آذربایجان

گزارش خبر

وصول 830 میلیارد تومان از درآمدهای عمومی مصوب استان طی سال 97

 

1397/11/17

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: کل پروژه های سرمایه گذاری خارجی موجود در استان 32 پروژه با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد و 117 میلیون دلار می باشد که در سال جاری تا کنون نیز 5 پروژه سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری 140 میلیون دلار در بخش های مختلف استان شاهد هستیم.

به گزارش عصرآذربايجان، داود غفارپور در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اينکه اسناد خزانه اسلامي يکي از ابزارهاي نوين مالي در نظام بودجه اي کشور بوده، اظهار داشت: اسناد خزانه اسلامي، اسناد با نامي است که دولت به منظور تسويه بدهي هاي مسجل خود با حفظ قدرت خريد، بابت طرح هاي تملک دارايي هاي سرمايه اي(عمراني) با قيمت اسمي و سررسيد معين به طلبکاران غيردولتي واگذار مي کند.

وي از جذب 97.5 درصدي اسناد خزانه اسلامي توسط دستگاه هاي اجرايي استان در سال 96 خبر داد و يادآور شد: طي سال گذشته 549 ميليارد تومان اعتبارات اسناد خزانه در استان جذب شده و در سال هاي 95 و 96 آذربايجان غربي توانست رتبه نخست را در جذب اسناد خزانه کسب نمايد.

غفارپور با اعلام اينکه امسال جذب اسناد خزانه در دو مرحله صورت مي گيرد که در مرحله نخست تا سررسيد دي ماه سال جاري 179 مليليارد تومان و در مرحله دوم نيز تا شهريور ماه سال 98 حدود 101 ميليارد تومان خواهد بود، ادامه داد: کل سهيمه استان در جذب اسناد خزانه طي سال جاري 682 ميليارد تومان بوده که تاکنون 280 ميليارد تومان جذب شده است.

مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي تصريح کرد: افزايش اعتبارات در استان از روند مثبت برخوردار است که سهم آذربايجان غربي در بين ساير استان ها در سال جاري رتبه 8 و در سال 98 نيز رتبه 6 با سهم 4.37 درصدي است.

وي کل اعتبارات تملک و هزينه اي استان طي سال 97 را يک هزار و 953 ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: از اين ميزان، اعتبارات تملک و عمراني يک هزار و 545 ميليارد تومان و اعتبارات هزينه اي 406 ميليارد تومان بوده است.

غفارپور با بيان اينکه درآمدهاي عمومي استان امسال بالغ بر يک هزار و شش ميليارد تومان بوده که طي 10 ماهه سال جاري 82 درصد درآمدهاي استان محقق شده، اعلام کرد: تا کنون حدود 830 ميليارد تومان از درآمدهاي عمومي مصوب در سال 97 وصول شده است.

وي رتبه استان در بحث افزايش درآمدهاي استان را 27 اعلام کرد و گفت: از 911 ميليارد تومان درآمدهاي مالياتي استان حدود 670 ميليارد تومان وصول شده که در حوزه درآمدهاي مالياتي شاهد تحقق 86 درصدي هستيم و رويکرد اقتصادي دولت بر اين مبنا قرار دارد که فشار بر واحدهاي توليدي وارد نشود.

مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي هدف از راه اندازي سامانه پنجره واحد سرمايه گذاري در استان را ارائه خدمات مطلوب، بهينه و در حداقل زمان ممکن به سرمايه گذاران عنوان و تصريح کرد: تا کنون 42 دستگاه اجرائي با بيش از 375 دبيرخانه به سامانه پنجره واحد استان متصل شده است.

وي تهيه بسته سرمايه گذاري در قالب فلش کارت، تهيه فرصت ها و توانمندي ها به تفکيک شهرستان هاي استان در قالب اينفوگرافيک، تدوين نقشه راه جامع سرمايه گذاري استان جهت ارائه کليه فرصت هاي سرمايه گذاري استان و شناسايي مناطق مستعد سرمايه گذاري در استان را از جمله اقدامات جهت تسهيل سرمايه گذاري در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستاي ورود سرمايه به استان توسط سرمايه گذاران خارجي هيچ محدوديتي وجود ندارد.

غفارپور يادآور شد: کل پروژه هاي سرمايه گذاري خارجي موجود در استان 32 پروژه با حجم سرمايه گذاري يک ميليارد و 117 ميليون دلار مي باشد که در سال جاري تا کنون نيز 5 پروژه سرمايه گذاري خارجي با حجم سرمايه گذاري 140 ميليون دلار در استان شاهد هستيم.

وي با بيان اينکه آذربايجان غربي در اعمال به موقع حساب و حسابداري تعهدي طي سال 97 رتبه نخست را در بين استان هاي درجه يک به خود اختصاص داده، اعلام کرد: تاکنون ميزان مطالبات دستگاه هاي اجراي 6 هزار و 500 ميليارد تومان و ميزان بدهي دستگاه هاي اجرائي به بخش خصوصي و پيمانکاران نيز 5 هزار ميليارد تومان است.

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي در دفتر عصرآذربايجان تاکيد کرد

لزوم سرعت بخشي به جذب كامل سهم استان از اسناد خزانه توسط دستگاه های اجرایی
خروج

گروه گزارش: مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي بر لزوم سرعت بخشي به جذب كامل سهم استان از اسناد خزانه اسلامي توسط دستگاههاي اجرايي تاكيد كرد و گفت: بايد تمام تلاش‌ها در استان انجام گيرد تا بتوانيم به سرعت اسناد خزانه را جذب کنيم.

وصول 830 میلیارد تومان از درآمدهای عمومی مصوب استان طی سال 97

 
خروج

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: کل پروژه های سرمایه گذاری خارجی موجود در استان 32 پروژه با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد و 117 میلیون دلار می باشد که در سال جاری تا کنون نیز 5 پروژه سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری 140 میلیون دلار در بخش های مختلف استان شاهد هستیم.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها