عصر آذربایجان

گزارش خبر

در این سرای بی‌کسی، کسی به در نمی‌زند

1397/12/07

این روزها بسیارند مادرانی که در انتظار به آغوش کشیدن فرزندان‌شان، دست‌های‌شان را گشوده‌اند اما جز چند قطره اشک که بر پهنه صورت‌شان خشک شده است گرمای دیگری را احساس نکردند، مادرانی که با نگاه خسته خود چشم انتظارند، تا بار دیگر جمله زیبای مادر را از زبان جگر گوشه‌های خود بشنوند.

زيباترين واژه بر لبان آدمي واژه مادر است، زيباترين خطاب مادر جان است، مادر واژه‌اي است سرشار از اميد و عشق، واژه‌اي شيرين و مهربان که از ژرفاي جان بر مي‌آيد. 

مادر، قلب خانه و مظهر مهر و عاطفه، عشق و احساس، محبت و صفا است، مادري فضيلتي است ملکوتي، ناشي از عالم قدس که در وجود انسان خاکي تجلي مي‌کند و درآن صراحت و صداقت، مهر و صفا، عدل و تقوا به عالي‌ترين شکل خود آشکار مي‌شود. 

مادري، حالتي است که صفات عالي زيبايي را در پرورش فرزند مي‌داند و در اين راه از همه زمينه‌ها و امکانات شخصي مي‌گذرد. مادر، هنرمندي است که در نتيجه تلاش خستگي ناپذيرش، فرزندي نيکو پرورش يافته، نيکوکار و با تقوا در مسير حق گام برمي‌دارد. 

عشق‌ورزي، حقيقت زندگي مادر است 

حقيقت زندگي مادر، عشق ورزيدن، دوست داشتن و فداکاري است. کار مادر، انسان‌سازي و فضيلت‌پروري است که در اين راه غرور و خودخواهي خود را به فداکاري و عشق‌ورزي تبديل مي‌کند و حتي حاضر مي‌شود دفتر عشق و زندگي شخصي خود را براي مدتي نيمه‌باز بگذارد يا مختومه سازد و فصلي نو در دفتر جديد فرزند بگشايد، به همين دليل، مادران همواره در خور ستايش و نکوداشتند. 

همه ساله در تقويم کشور ما سالروز ميلاد باسعادت حضرت زهرا (س) براي ارج نهادن به مقام مادر با عنوان روز مادر نام‌گذاري شده است که در اين روز فرزندان اين مرز و بوم براي پاسداشت زحمات مادران‌شان سنت زيباي دست‌بوسي و تقدير از مادر را به عمل مي‌آورند. 

مادراني خسته از انتظار در گوشه سالمندان 

فراموش نکنيم اين روزها بسيارند مادراني که در انتظار به آغوش کشيدن فرزندان‌شان، دست‌هاي‌شان را گشوده‌اند اما جز چند قطره اشک که بر پهنه صورت‌شان خشک شده است گرماي ديگري را احساس نمي‌کنند، مادراني که با نگاه خسته خود چشم انتظارند تا بار ديگر جمله زيباي مادر را از زبان فرزندان خود بشنوند. 

اين حکايت، حکايت ?? مادري است که در گوشه خانه سالمندان نرگس شهر هيدج در ?? کيلومتري استان زنجان نگاه‌هاي خسته خود را به در دوخته و منتظر فرزندان خود هستند. 

اين روزها که مزين به نام زيباي مادر شده است، چشمان به در خيره شده، پيکرهاي نحيف و قامت‌هاي خميده از بازي تلخ روزگار و نگاه‌هايي که حالا ديگر مانند نگاه يک کودک پاک و معصوم جلوه مي‌کند، تصوير اصلي خانه سالمندان هيدج است. 

خانه سالمندان نرگس هيدج، ميزبان ?? بانوي سالمند 

خانه سالمندان شهر هيدج تنها خانه سالمندان بانوان استان زنجان است که در حال حاضر حدود ?? بانوي سالمند در آن نگه‌داري مي‌شوند که اين روزها بيش از هر زمان ديگر نياز به دست مهربان دارند. 

روز مادر بهانه‌اي براي بازديد عده‌اي از جوانان منطقه از اين مرکز را فراهم ساخت اما چيزي که بيش از هر چيز در اين بازديد توجه حاضران را به خود جلب کرد، سخن مادري است که بي‌مهري فرزند حتي ذره‌اي از محبت مادريش را کم نکرده است، زيرا زماني که از او مي‌پرسم امروز روز مادر است از خدا چه آرزويي داري با فداکاري مادرانه‌اش مي‌گويد: باور کنيد خودم حتي يک آروز در دنيا ندارم آرزو مي‌کنم فرزندانم در هر جايي که هستند با عزت و سربلندي زندگي کنند. 

سالمندي در انتطار ما است 

يادمان نرود که هر کدام از اين عزيزان سالخورده که امروز بي‌پشتوانه در سراي سالمندان نگهداري مي‌شوند، روزي براي خود روزگاري داشته‌اند و داراي قدرت جسماني بوده‌اند و مقايسه حال و گذشته اين پدران و مادران تلنگري براي همه انسان‌ها است که هيچ‌گاه به امروز خود مغرور نشوند و هميشه اين را در نظر داشته باشند که آن‌ها نيز روزي قدرت جواني را از دست خواهند داد و سالخورده مي‌شوند.

منبع : ایسنا

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

در این سرای بی‌کسی، کسی به در نمی‌زند

خروج

این روزها بسیارند مادرانی که در انتظار به آغوش کشیدن فرزندان‌شان، دست‌های‌شان را گشوده‌اند اما جز چند قطره اشک که بر پهنه صورت‌شان خشک شده است گرمای دیگری را احساس نکردند، مادرانی که با نگاه خسته خود چشم انتظارند، تا بار دیگر جمله زیبای مادر را از زبان جگر گوشه‌های خود بشنوند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها