عصر آذربایجان

گزارش خبر

اروپا شريک قابل اعتمادي نيست

1398/04/10

سرويس سياسي: کارشناس مسائل بين الملل با اشاره به اولتيماتوم ايران به اروپا گفت: کشورهاي اروپايي در حد دادن قول هاي غير عملياتي به ايران عمل کرده اند و هيچ گونه اقدامي براي اجرايي کردن برجام انجام ندادند اما در عوض از ايران مي خواهند که همچنان به توافقنامه برجام متعهد باشد و توافقنامه را اجرا کند.

حسن هاني زاده کارشناس مسائل بين الملل با اشاره به ضرب العجل 60 روزه ايران به اروپا اظهار داشت: در طول سال هاي اخير و به ويژه پس از خروج آمريکا از برجام اتحاديه اروپا ثابت کرد که شريک قابل اعتمادي براي ايران نيست و به همين دليل تا کنون هيچ گونه گام مثبتي از سوي اتحاديه اروپا براي عملياتي کردن بندهاي برجام مشاهده نمي شود.وي تصريح کرد: کشورهاي اروپايي در حد دادن قول هاي غير عملياتي به ايران عمل کرده اند و هيچ گونه اقدامي براي اجرايي کردن برجام انجام ندادند اما در عوض از ايران مي خواهند که همچنان به توافقنامه برجام متعهد باشد و توافقنامه را اجرا کند.اين کارشناس با تاکيد بر اين مسئله که اجرايي کردن يک طرفه برجام  با بندهاي اين توافقنامه بين المللي سازگاري ندارد، بيان داشت: اين اجرايي کردن يک جانبه و يک طرفه توافقنامه برجام با بندهاي اين توافقنامه بين المللي سازگاري ندارد. هاني زاده خاطر نشان کرد: کشورهاي اروپايي به خوبي مي دانند که در توافقنامه برجام اين بند گنجانده شده است که اگر هر يک از کشورها به تعهدات خودشان عمل نکنند، ايران مي تواند به نقطه آغازين برجام رجوع کند و فعاليت هسته اي خودش را از سر بگيرد.
*اروپا به دنبال عقب نشيني ايران از برجام است
وي افزود: به نظر مي رسد اتحاديه اروپا به شدت دنبال عقب نشيني ايران از برجام است و با توجه به اين که مهلت دو ماهه ايران به کشورهاي اروپايي به روزهاي پاياني خود نزديک مي شود، ايران اين حق را دارد که غني سازي را از سر بگيرد.اين کارشناس اشاره کرد: الان حجم غني سازي ايران شرايط خوبي را آغاز کرده است و با توجه به اين که اين امکان را دارد تا بار ديگر سانتري فيوژها را فعال کند، مي تواند از حق خودش براي مقابله با تهديدات آمريکا و غرب استفاده کند.هاني زاده در پاسخ به اين سوال که "چرا اروپايي ها تا کنون اولتيماتوم ايران را جدي نگرفته اند؟" گفت: دليل اين مسئله اين است که اروپايي فکر مي کنند ابزارهاي قدرت در دست آن ها است و اگر ايران از برجام خارج شود و فعاليت غني سازي خودش را آغاز کند آن ها تحريم هاي بيش تري را عليه ايران اعمال خواهند کرد.وي در ادامه خاطر نشان کرد: اروپايي ها به دنبال اين هستند از طريق فشار و راکد گذاشتن بندهاي توافقنامه برجام، ايران را وادار کنند که فعاليت غني سازي خودش را آغاز کند تا اين ها مجدداً تحريم هاي خودشان را اعمال کنند.
*حقوق ايران در چارچوب برجام رعايت نشد/ تهديدات کشورهاي غربي نمي تواند در اراده ملت ايران موثر واقع شود
اين کارشناس با بيان اين که اروپايي ها مي خواهند ايران را وادار به تسليم کنند گفت: نگاه اروپايي ها به ايران يک نوع نگاه استعماري است که در واقع تصور مي کنند که اگر ايران از برجام خارج شود کشورهاي اروپايي همراه آمريکا تحريم هاي بسيار شديدي را عليه ايران اعمال خواهند کرد تا ايران را وادار به تسليم کنند.حسن هاني زاده در پاسخ به سوالي مبني بر اين که "آيا کاهش تعهدات برجامي ايران موجب افزايش تنش ميان ايران و غرب مي شود؟ گفت: اين تنش ها را خود غربي ها بوجود آورده اند؛ ايران يک حقوقي دارد که بايد اين حقوق در چاچوب برجام رعايت مي شد اما نشد.وي اظهار داشت: بيش از 4 سال است که توافقنامه برجام امضاء شده است و ايران تا کنون منتظر بود که کشورهاي اروپايي گامي در راستاي تعهدات خودشان بردارند اما متاسفانه اين امر محقق نشد.کارشناس مسائل بين الملل با تاکيد بر اين که آژانس بين المللي انرژي هسته بارها فعاليت هاي هسته ايران را تائيد کرده است، بيان داشت: آژانس بين المللي انرژي هسته اي طي اين 4 سال 12 بيانيه صادر کرده است که در همه اين بيانيه ها پايبندي ايران به تعهدات خودش مورد تائيد قرار گرفت اما در عوض کشورهاي اروپايي هيچ گونه اقدامي براي اجرايي کردن برجام انجام ندادند.به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا، هاني زاده ادامه داد: به نظر مي رسد ايران اين حق را دارد که در مقابل غرب يک اقدامي از خودش نشان بدهد؛ تهديدات کشورهاي غربي نيز نمي تواند در اراده ملت ايران موثر واقع شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها