عصر آذربایجان

گزارش خبر

چرا جمع‌آوري معتادان متجاهر با شيوع کرونا متوقف شد

چرا جمع‌آوري معتادان متجاهر با شيوع کرونا متوقف شد

1399/09/23

گروه گزارش: طي اقدامات صورت گرفته در استان يک روستا که اقدام به کاشت شاهدانه و گل مي‌کرده و 45 منطقه ديگر کاشت گل شناسايي شد و در همين راستا 252 کيلوگرم از همين ماده مخدر کشف شده است.

گروه گزارش: طي اقدامات صورت گرفته در استان يک روستا که اقدام به کاشت شاهدانه و گل مي‌کرده و 45 منطقه ديگر کاشت گل شناسايي شد و در همين راستا 252 کيلوگرم از همين ماده مخدر کشف شده است.  مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از شيوع مصرف اين مواد همواره يکي از موضوعات مورد توجه توسط دولت‌ها بوده و در همين راستا هريک از ارگان‌هاي مسؤول اقدامات متعددي انجام مي‌دهد.در واقع پيشگيري از اعتياد و مبارزه با قاچاق موادمخدر  در بخش‌هاي توليد، توزيع، خريد، فروش و استعمال آنها و تمرکز همه عمليات اجرايي، قضايي و برنامه‌هاي پيشگيري و آموزش عمومي و تبليغ عليه موادمخدر به همراه فعاليت‌هاي تعيين و تصويب خط مشي‌هاي اجرايي، قضايي، فرهنگي، تبليغاتي، آموزشي، پيشگيري، مطالعاتي و پژوهشي از فعاليت‌هايي است که به صورت مستمر انجام مي‌شود.
در بحث بازتواني نيز ايجاد مراکز حرفه‌آموزي، اشتغال، انجام خدمات مشاوره‌اي و حمايتي و آموزش عمومي، تاسيس انجمن‌ها‌ي خيريه مردمي، کلينيک‌هاي درمان و ترک اعتياد و مراکز بازپروري و توانبخشي به منظور عزم ملي براي پيشگيري از اعتياد مورد توجه است.اما با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز هم معتادان متجاهر در برخي از محلات زنجان پراکنده هستند و حتي مرتکب سرقت‌هاي خرد نيز مي‌شوند که همين امر مشکلاتي براي شهروندان ايجاد کرده است.
به گفته مسؤولان به علت شيوع ويروس کرونا و با توجه به توصيه علوم پزشکي جمع‌آوري معتادان متجاهر تا اطلاع ثانوي متوقف شده است.استاندار زنجان در همين باره گفت: بايد اقدامات در مقابله با مواد مخدر به جديت انجام شود و دستگاه‌ها از موازي‌کاري بپرهيزند.
فتح‌الله حقيقي با اشاره به اينکه اقدامات فرهنگي در بحث پيشگيري بايد به صورت يکسان و از طريق يک دستگاه انجام شود، افزود: راجع به پيشگيري از مواد مخدر اين طرح ضرورت دارد و شهرداري مجري و بقيه ياور باشند و کمک کنيم که منابع مالي در يک جا متمرکز باشد.وي تصريح کرد: ما در بحث مواد مخدر و دبيرخانه آن نيروهاي کارشناسي بسياري داريم و بايد اينها به صورت جدي و جهادي و با تعريف پروژه کارهاي يکساني انجام شود و اگر مي‌خواهيم نتيجه بگيريم بايد يک کار انجام شود و مجري يک نفر باشد.استاندار زنجان با اشاره به اينکه افزايش سطح کشت و کشت در مناطق صعب‌العبور پيام خوبي نيست، گفت: حتي اگر کشفيات هم زياد شده باشد، پيام خوبي براي استان ندارد.
استاندار زنجان با اشاره به اينکه از زمينه متنوع شاد در بحث‌هاي ديگر نيز مي‌توان استفاده کرد، گفت: مي‌توان با ارائه موضوعات جذاب دانش‌آموزان را وادار کرد که موضوع را دريافت و رويت کنند.وي با اشاره به اينکه براي اجراي بهتر امور بايد از موازي‌کاري دست برداريم، تصريح کرد: همه ارگان‌هايي که براي مواد مخدر بودجه مي‌گيرند، بايد همه آن را در اختيار مواد مخدر قرار دهند.حقيقي با اشاره به اينکه مبلغ اختصاص يافته براي بودجه فرهنگي شهرداري بسيار کم است، افزود: اين مبلغ بايد اصلاح شود، چون بسيار کم است.رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نيز با اشاره به دستگيري 2 هزار و 588 نفر در ارتباط با مواد مخدر بيان کرد: ميزان کشفيات مواد مخدر در استان طي سال جاري افزايش يافته است.سعيد بابايي همچنين از افزايش مصرف ماده مخدر»گُل« خبر داد و گفت: مصرف گل، به ويژه در مناطق مرفه نشين افزايش يافته است و طبق اقدامات ميداني صورت گرفته اين موضوع در بين نوجوانان و جوانان مشهود بوده است.وي تصريح کرد: در همين راستا امسال 35 نفر از افرادي که سابقه فروش مواد مخدر گل را داشتند شاسايي و بازجويي شدند و در اين راستا توجيه منابع مختلف را داشتيم که درباره مکان‌هاي زيرکشت گل شناسايي و نتايج خوبي نيز حاصل شد..وي از کشف 252 کيلوگرم ماده مخدر«گُل»  در استان طي سال جاري خبر داد و افزود: سال قبل ميزان کشف اين ماده مخدر 78 کيلوگرم بود که امسال افزايش قابل توجهي داشته است.دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نيز در اين جلسه گفت: جمع‌آوري معتادان متجاهر به علت وضعيت استان متوقف شد و مواردي است که در سطح شهر هستند اما فعلا متوقف است.فاطمه رضايي گفت: البته درباره 300 نفري که جمع‌آوري شد مراحل قرنطيه آنها مشکلي نداشته است و 100 نفر نيز که خانواده‌ها از آن‌ها شاکي هستند، با دستور مقام قضايي مرحله به مرحله نگهداري مي‌شوند.
مديرکل امور بانوان و خانواده استان زنجان نيز با ابزار نگراني از توزيع شبکه‎اي مواد مخدر در قالب جمع‌آوري ضايعات خبر داد و گفت: نگراني بنده درباره گروه‌هايي است که در قالب شبکه‌اي به صورت جمع‌آوري ضايعات فعاليت دارند و شکل شبکه‌اي دارند و بحث خريد و فروش مواد مخدر را انجام مي‌دهند.ماهرخ بلوري گفت: اين افراد در محلاتي که خلوت است حتي در بالاي شهر امتيت را کمتر کرده و بچه‌هاي جوان و نوجوان نيز در بحث خريد و فروش با آنها کار مي‌کنند.شهردار زنجان نيز به بودجه 2 ميليارد و 900 ميليون توماني شهرداري زنجان در بحث فرهنگي اشاره کرد و گفت: از اين مبلغ فقط 5 درصد براي مقابله با بحث مواد مخدر اختصاص يافته است.حبيب يگانه تصريح کرد: البته اين رقم زياد نيست و شايد 100 ميليون تومان باشد که در همين راستا سالانه جمع‌آوري معتادان در چند نوبت برگزار شد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از فارس،رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نيز از اجراي طرح » ياريگران زندگي« خبر داد و گفت: برنامه کانون ياريگران زندگي، به عنوان يکي از برنامه‌هاي ذيل کلان برنامه » ياريگران زندگي« که در جلسه 136 ستاد مبارزه با مواد مخدر به تصويب رسيده است، با هدف ظرفيت سازي براي جلب مشارکت همسالان در پيشگيري اوليه از اعتياد و رفتارهاي پرخطر، طراحي و تدوين شده است.غياثي همچنين تاکيد کرد: با توجه به تعطيل بودن مدارس در زمان شيوع کرونا، هدايت برنامه ياريگران زندگي در فضاي مجازي و شبکه شاد اولويت دارد تا بتوان بسته کانون ياريگران زندگي را تهيه و به مدارس بفرستيم، لذا ايجاد يک فضاي ويژه به نام اين برنامه در بستر شاد مهم است.رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اينکه هم‌اکنون اين طرح در 527 مدرسه استان که شامل 30 درصد آموزش‌گاه‌هاست را شامل مي‌شود، تصريح کرد: اين برنامه شامل 32 هزار دانش‌آموز و 4 هزار و 260 نفر از اولياي مدارس است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها