عصر آذربایجان

گزارش خبر

۲۲ پروژه آبرسانی در روستاهای محروم اردبیل اجرا می‌شود

1398/04/13

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان ۲۲ پروژه آبرسانی در روستاهای محروم اردبیل اجرا می‌شود.

ستاد پشتيباني اردو‌هاي جهادي و محروميت زدائي سازمان بسيج سازندگي استان اردبيل با حضور مسئولان برگزار شد و در اين جلسه هر کدام از مسئولان به نقطه‌نظراتي در ارتباط با اجراي طرح‌هاي محروميت‌زدايي پرداختند.

در اين جلسه موارد مطروحه در زمينه همکاري همه‌جانبه دستگاه‌هاي متولي و اجرايي استان براي رفع کمبود آب در مناطق محروم بود که در اين راستا تفاهم‌نامه‌اي منعقد شد.

علي پيرجاهد مسئول بسيج سازندگي سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل در اين مراسم اظهار داشت:  با کمک قرارگاه محروميت‌زدايي سپاه استان 22 پروژه آبرساني در روستاهاي محروم اردبيل اجرا مي‌شود و يکي از اولويت‌هاي مهم گروه‌هاي جهادي در حال حاضر تامين آب شرب است.

وي بيان کرد: اقدامات ارزنده‌اي در اين زمينه با حمايت دستگاه‌هاي اجرايي انجام يافته و محروميت‌زدايي در حال حاضر به عنوان يکي از مسائل در دستور کار است که درصدد هستيم با ارجاسازي پروژه‌هاي آبرساني در اين زمينه نيز پيشگام عمل کرده و محروميت‌زدايي را به خوبي پيش ببريم.

مسئول بسيج سازندگي سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل گفت: اجراي پروژه‌هاي عمراني توسط گروه‌هاي جهادي در استان روند خوبي به خود گرفته و سال گذشته در اين زمينه بيش از 26 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است که در اين زمينه حمايت‌هاي مردمي شايسته تقدير و قدرداني است.

پيرجاهد تصريح کرد: حمايت از نيازمندان و کمک به رشد و نبوغ اين قشر براي ما بسيار حائز اهميت و مهم است و اگر بتوانيم دست ياري به سوي اين قشر بلند کنيم بدون شک براي خود ما نيز خوب خواهد بود و از افزايش آسيب‌هاي اجتماعي و هزينه‌کرد مبالغ بيشتر جلوگيري مي‌شود.

وي بيان کرد: 275 گروه جهادي شناسنامه‌دار در استان فعاليت مي‌کنند که محور فعاليت بيشتر آنان فعاليت در مناطق محروم است که در اين زمينه با سوق‌يابي به سمت اقدامات جهادي تسهيل‌گرايانه درصدد تحقق اهداف مورد نظر هستيم که اميدواريم مورد توجه واقع شود.

فعاليت گروه‌هاي جهادي هيچ تضادي با فعاليت‌هاي عمراني تخصصي ندارد

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل نيز در اين مراسم اظهار کرد: خوشبختانه فعاليت گروه‌هاي جهادي هيچ تضادي با فعاليت‌هاي عمراني تخصصي ندارد و اين يک نقطه عطفي براي توسعه فعاليت‌هاي ما است که درصدد هستيم با روحيه مضاعف آن برنامه‌ها را پيش ببريم.

 حجت الاسلام مهدي ستوده افزود: رويکرد تسهيل‌گر مديران دستگاه‌ها در اجراي طرح‌هاي گروه جهادي براي ما يک موضوع بسيار حائز اهميت محسوب مي‌شود که درصدد هستيم با بهره‌گيري از ظرفيت جوانان و نيروهاي بومي در اين زمينه با هدف حمايت از اقشار ضعيف جامعه و محروميت‌زدايي گام برداريم.

وي بيان کرد: به دست آوردن خروجي مثبت براي انجام فعاليت‌هاي ارزشمند ما يک امر قابل توجه و حائز اهميت است و در اين زمينه اهميت به مسائل فرهنگي نيز در کنار انجام پروژه‌هاي عمراني بايد مورد توجه واقع شود که اميد مي‌رود در اين زمينه فرهنگ‌سازي‌هاي لازم انجام شود.

10 درصد روستا‌هاي اردبيل خالي از سکنه هستند

مديرکل دفتر امور روستايي و شورا‌هاي استانداري اردبيل نيز در ادامه گفت: در حال حاضر حدود 10 درصد از روستا‌هاي اردبيل خالي از سکنه هستند که درصدد هستيم با رفع کمبودها و توسعه اشتغال پايدار و رونق توليد در مناطق حاشيه و کم‌برخوردار استان به اهداف خود جامه عمل بپوشانيم.

ميرعلي رحيمي‌زاد افزود: حمايت از اشتغال پايدار يک اولويت اساسي و مهم براي ما است و در اين زمينه رفع کمبودها و توسعه استان يک اولويت مهم و اساسي است که در تلاش هستيم با حمايت از روستاهاي محروم و اشتغال‌زايي در اين مناطق رونق توليد و کارآفريني را محقق کنيم.

وي بيان کرد: اين موضوع نيز مشهود است که علي‌رغم وجود ظرفيت‌هاي زياد ولي عدم امکانات مانع از توسعه و پيشرفت شده و اين موضوع به هيچ وجه قابل قبول نبوده و از دستگاه‌هاي اجرايي انتظار داريم در اين زمينه اولويت‌بندي نيازها را مبناي کار قرار داده و با تفکر جهادي وارد عمل شوند.

مديرکل دفتر امور روستايي و شورا‌هاي استانداري اردبيل تصريح کرد: اميدواريم اجراي طرح‌هاي جهادي زمينه‌ساز يک تفکر ويژه در سطح استان و بالتبع همکاري همگان در اين امر معنوي و ارزشمند شود و شاهد دستيابي به اهداف مورد نظر در اين زمينه باشيم.

منبع : تسنیم

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

۲۲ پروژه آبرسانی در روستاهای محروم اردبیل اجرا می‌شود

خروج

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان ۲۲ پروژه آبرسانی در روستاهای محروم اردبیل اجرا می‌شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها